Jag har lagt in det mesta, det är fönster från golv och nästan till upp till tak till höger, till vänster finns en trappa upp till övervåningen men den går inte att lägga in i systemet. Det långsmala utrymmet till vänster utgör hall som har klinkersgolv, där finns dörrar till duschrum och tvättrum som har lagts in. Hallen gränsar även till kök, på frågan om jag skulle lägga in även det fick jag svaret att det ligger så långt ifrån så det får ingen praktisk betydelse. Rumsdelen till höger har snedtak vilket jag tänkte få hjälp med att lägga in, men även det bedömdes inte tillföra något.
Golv, väggar och tak är satta till "unknown", vilket ofta är ett bra val.
Förmodligen har jag varit överdrivet noggrann, men tänkte att ju mer som är rätt ju mindre är det som blir fel

.
Jag kör också Akubarik i vardagsrummet och utan SO blir det inte så bra. Vänster högtalare nära sidovägg, höger högtalare långt från sidovägg, bara det blir en utmaning...
Jag tycker att det är olika i olika rum hur det låter, i TV-rummet där jag har Espek låter det verkligen spot on utan några korrigeringar. Det är ett förhållandevis enkelt, fyrkantigt rum. Kanske är det så att ju enklare rum desta mindre blir det att korrigera och desto bättre blir det?
Bilder på "frekvenskurva" för vardagsrum och TV-rum och bild på och TV-rummet, som synes görs det fler kompenseringar i vardagsrummet: