selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 03:46

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Wed Mar 07, 2012 23:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Nu återkommer jag!

Siffror från LINN visa att från släppet av Dynamik på 4200 steg det har varit 4 st som återkommit till fabriken med problem. Ett från Sverige som är säkert Archangel. LINN har ett system med alla historik och fel så när en produkt kommer i för servis dom kan kolla om det har hänt förut på en annan produkt.

Dom släpper ingen siffror om vad är såld men jag kan tänk att dig är många hundra tals 4200 med Dynamik, kanske mer.

* Servis är inom 10 dager i fabriken. Jag har drabbat av produkter som var med TNT för två väckor men det kan man inte sa det är LINN's fel. Också haft lite längre när det är Klimax Chassis som ska behöver 'machined' som tog längre. Allt annat ... smidigt och utan konstigheter.
* Det har blivit diskussion om Engelsk forum om 4200 och hela kundens systemen (med Komri) nu sitter hus LINN och spelas utan att stängas av men det ska testas vidare.
* jag gick när till Tonlaget för att fråga om dom hade problem med 4200/d ... svaret var 'ingen problem alls'.
* LINN servis byte ut den Svensk 4200 Dynamik till en ny.

Har själve lämnat informationen till Archangel att det krävs minst 2*4200 för att driva Komri men helst om man har satsat på den nivå, det är Solo's som gäller. Om man har inte råd med Solo's då är det Twin's och sen till 2*4200. Under detta är det meningslösa. Du kan köra Komri med en Sneaky DS och du få ut ljud men om man vill att det prestera och funkar på hög volym, det krävs högsta nivå LINN amps.

Har själve hört på väldigt hög volym Archangel Komri i Göteborg (före han köpt dom så klart) med 2 * 4200 och det var helt sjuk bra. 2* A4200 var senare uppgraderat till Dynamik och kunden sa dom var ändå bättre.

Gilad var här föra väcka och jag sett upp en helt ny ADSM med A4200/D + A212's i en enormt utrymme på Chalmers Universitet. Jag spelat övernatt (24 timmar) på 76 för att spela i systemen lite. Ingen konstigheter alls ... båda jag och Gilad sa det lätt fantastisk när vi spelat för ett konferens nästa dag!

Jag tror det är tråkigt att Archangel har drabbats av ett fel på en 4200/d men också tror att kvalitet, servis och ansvar hus LINN är först klass! Hoppas den spelas som det ska nu!! Otroligt fantastisk system du har!

Hur dessa siffror stämmer ställer jag mig frågande till eftersom jag har skickat in 2 st 4200 med trasig dynamik

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Wed Mar 07, 2012 23:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
peoplesandschmidt wrote:
Nu återkommer jag!

Siffror från LINN visa att från släppet av Dynamik på 4200 steg det har varit 4 st som återkommit till fabriken med problem. Ett från Sverige som är säkert Archangel. LINN har ett system med alla historik och fel så när en produkt kommer i för servis dom kan kolla om det har hänt förut på en annan produkt.

Dom släpper ingen siffror om vad är såld men jag kan tänk att dig är många hundra tals 4200 med Dynamik, kanske mer.

* Servis är inom 10 dager i fabriken. Jag har drabbat av produkter som var med TNT för två väckor men det kan man inte sa det är LINN's fel. Också haft lite längre när det är Klimax Chassis som ska behöver 'machined' som tog längre. Allt annat ... smidigt och utan konstigheter.
* Det har blivit diskussion om Engelsk forum om 4200 och hela kundens systemen (med Komri) nu sitter hus LINN och spelas utan att stängas av men det ska testas vidare.
* jag gick när till Tonlaget för att fråga om dom hade problem med 4200/d ... svaret var 'ingen problem alls'.
* LINN servis byte ut den Svensk 4200 Dynamik till en ny.

Har själve lämnat informationen till Archangel att det krävs minst 2*4200 för att driva Komri men helst om man har satsat på den nivå, det är Solo's som gäller. Om man har inte råd med Solo's då är det Twin's och sen till 2*4200. Under detta är det meningslösa. Du kan köra Komri med en Sneaky DS och du få ut ljud men om man vill att det prestera och funkar på hög volym, det krävs högsta nivå LINN amps.

Har själve hört på väldigt hög volym Archangel Komri i Göteborg (före han köpt dom så klart) med 2 * 4200 och det var helt sjuk bra. 2* A4200 var senare uppgraderat till Dynamik och kunden sa dom var ändå bättre.

Gilad var här föra väcka och jag sett upp en helt ny ADSM med A4200/D + A212's i en enormt utrymme på Chalmers Universitet. Jag spelat övernatt (24 timmar) på 76 för att spela i systemen lite. Ingen konstigheter alls ... båda jag och Gilad sa det lätt fantastisk när vi spelat för ett konferens nästa dag!

Jag tror det är tråkigt att Archangel har drabbats av ett fel på en 4200/d men också tror att kvalitet, servis och ansvar hus LINN är först klass! Hoppas den spelas som det ska nu!! Otroligt fantastisk system du har!

Hur dessa siffror stämmer ställer jag mig frågande till eftersom jag har skickat in 2 st 4200 med trasig dynamik
Och jag två st. Det blir fyra:).

Edit: fast en är bara på väg för tillfället

Last edited by The Archangel on Thu Mar 08, 2012 00:32, edited 1 time in total.

PostPosted: Wed Mar 07, 2012 23:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Och jag vet om ytterliggare ett 4200 i Sverige.......hmmmmm,konstigt :roll:

PostPosted: Thu Mar 08, 2012 01:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Därimot måste jag berömma dig peoplesandschmidt för att du läser här och tar åt dig av kund feedback det skulle Linn själva behöva bli bättre på, bara att läsa dina texter ger en inblick av din passion för musik och Linn som musikförmedlare, jag hoppas verkligen att du fortsätter i samma stil, du är en frisk fläkt som Linn sverige behöver

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Thu Mar 08, 2012 01:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

pekka71 wrote:
Därimot måste jag berömma dig peoplesandschmidt för att du läser här och tar åt dig av kund feedback det skulle Linn själva behöva bli bättre på, bara att läsa dina texter ger en inblick av din passion för musik och Linn som musikförmedlare, jag hoppas verkligen att du fortsätter i samma stil, du är en frisk fläkt som Linn sverige behöver
Agree Image

PostPosted: Thu Mar 08, 2012 19:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

När jag läser denna tråd och med TS första inlägg funderar jag om tråden har utvecklats som TS hade tänkt sig? Först hur viktigt det är att bygga riktigt bra HiFi-prylar och sedan en lång klagosång hur uselt allt är nu för tiden. Ironi?

PostPosted: Thu Mar 08, 2012 22:09 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Intressanta tankar/åsikter/erfarenheter som några har delgett oss här.Själv har jag känt att det gått utför på vissa områden sedan mitten av 1990-talet.

The Good Old Days,ngr exempel.
Distributörer i varje land,för Sveriges del så innebar det att handlarna hade kontakt med varandra via distributören (Göran Rudling).De hade gemensamma Linnkonferanser 2ggr/år,där bla kvalitetsmål sattes och som tvunget måste uppfyllas.
LinnKliniker i butikerna där saker följdes upp,LP12-uppsättningskompetensen var mkt hög,distributör med hjälpreda ofta på plats under Klinikerna mm mm.

Kundsupport, service och kvalitetskontroll var ledord som hela tiden följdes upp.

Pratat med ett antal handlare,deras gemensamma uppfattning var att det var roligare att vara handlare då, på The Good Old Days.
Några sa att efter Göran Rudlings tid så har det bara blivit sämre,det var bättre/roligare förr.Som en handlare sa,det kändes som att man var del av en familj,nu är det som att driva vilket företag som helst.

Detta märks/avspeglas givetvis hos oss konsumenter också,vi drabbas ju i högsta grad av de exempel som beskrivits ovan.Detta ovan är bara ngr exempel.

Okej,vi blev av andra i Hifi-Sverige betraktade som ett Sektliknande sällskap,men fan vad vi var nöjda med våra investeringar.Samt VIKTIGT, vi lärde oss mer och mer för varje gång vid besök hos vår handlare hur vi skulle hantera/installera och sköta om vår Linninvestering.

Attention To Detail var ledord, och FAN ta den som inte följde detta, från Scotland till Distributör till Handlare.
Något som vi Linnkonsumenter märkte och uppskattade, för våra musiksystem presterade bara mer och mer oavsett investeringsgrad.

Prestandan har givetvis blivit mkt,mkt högre nu än tidigare men Attention To Detail har inte följt med i samma utsträckning.
sportbilsentusiasten wrote:

NU TILL DET JAG VILL SNACKA OM – SKANDALER!
Detta känner ni till då jag skrivit det massa gånger…men vill göra det en gång till då JUST detta har drabbat grabbarna i denna tråd.
1. Skandal 1 är all Linn slarvar med kvalitetskontrollen. Annat var det förr! Numera är det massa kablar, lösa kort mm i produkterna som leder till svårigheter att producera med KONSEKVENT HÖG kvalitet. Ska givetvis inte skilja musikalisk prestanda som det gör! Dessutom går grejjer sönder på ett sätt som inte tidigare gjorde. Vissa är till o med trasiga vid leverans.
2. Skandal 2 är att Linn inte tydligare tvingar handlare att FÖRSTÅ och ANVÄNDA Tune Dem. Förr fick handlare lära sig hur man skulle dema…hur man skulle installera…Förr fick de gå kurser för att lära sig allt detta och nåde den som inte praktiserar detta i butiken. Nu verkar Linn nöjja sig med att butikerna säljer. Hur skiter man i…
3. Skandal 3 är att Linns krav på att allt som säljs SKA installeras hos kund, inte följs upp. Finns numera få handlare som verkligen gör detta. Och Linn HQ blundar…
4. Skandal 4 är att Linn inte hanterar supportcase snabbt, en missnöjd kund är synnerligen dålig PR. (på 90-talet köpte jag ett Naimförsteg som gick sönder 2ggr inom ett års ägande. Fick ett personligt brev från chefen av Naim där han bad om ursäkt. Har även fått ett personligt mail från Ivor i ett ärende på 2000-talet.)
5. Skandal 5 är att vissa handlare inte installerar systemet gratis och följer upp kunden gratis. Särskilt ett komplext aktivt system kräver MASSA jobb över tiden. Linn betalar faktiskt handlarna för detta!
Här finns en lysande marknadspotential för en duktig, seriös handlare som gör ALLT för kunden! Som inte tänker kortsiktigt utan långsiktigt. Bygga relationer med kunderna.
Finns en hel del mer att säga om detta......
The Good Old Days,då jag läste Ivors uttalande som öppnade denna tråd så kände jag att verkligheten inte stämde
med hans uttalanden.Då kom den där känslan av saknad efter gamla tider.

Prestandaprodukter ska och måste levereras utan inbördes skillnader samt felfria,speciellt i dessa prisklasser.Sportis sammanställning är också ganska talande
för vad jag åsyftar.....ngr till exempel.

Klimax Solo 200 860:-.
Stora skillnader i musikalisk prestanda mellan exemplar.
En del har levererats med fläktproblem
En kompis ena Solo hade dålig lödning insida kabel-högtalarterminal,tillbaka till Linn.
osv.

Klimax DS 150 000:-
Har levererats med lösa internskruvar.
Kabel Dynamik till moderkort felvänd,stor prestandadegradering.
osv

Klimax Kontroll 100 430:-
osv

Vissa har rättvänt kablage andra inte,det är STOR skillnad i musikalisk prestanda.

En bekant köpte begagnade Klimax Aktiva filter (2st) kostade nya
93 000:- för 10-12 år sedan.I det ena filtret kabel nätdel till moderkort rättvänd,i det andra felvänd......säkringarna felvända.Stor skillnad i musikalisk presentation.
Stackars tidigare ägare som under alla dessa år använt dessa filter som underpresterat.
Samt en sak till, den ena foten var lös det saknades 1mm att dra åt...dvs
den glappade och vickade 1mm.Den hårt limmade gummifoten var aldrig losspetad så detta var från leverans.

Dessa exempel finns också från Akurate och Majikserien,återkommer med ngr exempel.

Klagosång,javisst...MEN, återigen....... ATTENTION TO DETAIL som Ivor Tiefenbrun hänvisade till,

Detta skriv inte för att misskreditera Linn, men som konsument i dessa prisklasser som Linn valt att lägga sig de senaste ca 12 åren så
ser jag det som viktigt att saker strammas upp.Det ska vara en självklarhet att inte behöva tänka, eller att ha känslan att inte allt är 100%.....
speciellt som sagt i dessa prisklasser.Så detta kan/ska istället ses som nyttig Kundfeedback.

Linn öppnar ju själva upp för Aftermarket-aktörer att skapa sig en marknad att gå in och rota i deras produkter.

Oj detta blev Lååååååångt,återkommer

Last edited by Foundation First on Thu Mar 15, 2012 18:57, edited 1 time in total.

PostPosted: Thu Mar 08, 2012 23:07 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Förstår nu vad du menar, respekt!

Dock!

Våra handlare har ansvar för våra inköp enligt Linn i Skottland. Vi äger våra prylar men handlarna har ansvar för att grejorna levererar enligt enligt spec. så länge det är garanti, som oftast fem år, dvs. gott om tid för att fixa till problem.

Men..
Om du köper begagnat i kanske flera led, på Ebay eller andra handlare, skall våra handlare som inte ens sett produkten ta ansvar? Naturligtvis inte!
Vad är nästa instans?
Jo Linn i Skottland.
Missförstå mig inte, jag är kostnadskänslig och bygger fel på ofullständigt konstruerade produkter, tycker jag de har ett ansvar.

Men..
Man kan ju alltid försöka med Volvo efter fyra år och tredje ägaren kräva att Volvo skall fixa till alla fel som bilen är utsatt för.

Jag har förtroende för min handlare, han skulle aldrig sätta mig i en sits då jag har en anläggning jag är missnöjd med och en tunn plånbok.

PostPosted: Thu Mar 08, 2012 23:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sedan, många läser här som inte ingår i Linnsfären, jag köpte min första stereo 1975. Har glömt hur många anläggningar jag haft genom dessa år. Har aldrig varit så nöjd med musiken som jag är nu.

PostPosted: Fri Mar 09, 2012 00:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:

2. Skandal 2 är att Linn inte tydligare tvingar handlare att FÖRSTÅ och ANVÄNDA Tune Dem. Förr fick handlare lära sig hur man skulle dema…hur man skulle installera…Förr fick de gå kurser för att lära sig allt detta och nåde den som inte praktiserar detta i butiken. Nu verkar Linn nöjja sig med att butikerna säljer. Hur skiter man i…

3. Skandal 3 är att Linns krav på att allt som säljs SKA installeras hos kund, inte följs upp. Finns numera få handlare som verkligen gör detta. Och Linn HQ blundar…

5. Skandal 5 är att vissa handlare inte installerar systemet gratis och följer upp kunden gratis. Särskilt ett komplext aktivt system kräver MASSA jobb över tiden. Linn betalar faktiskt handlarna för detta!
I t ex UK har det sedan länge varit många handlare som säljer Linn som vilket märke som helst, och där används
inte tune dem. I Sverige verkar det dock som att handlarna har Linn som top-of-the-line-alternativ och fyller upp
luckor i sortimentet med billigare alternativ (KEF, Rega, Rotel etc...).

På vilket sätt betalar Linn handlarna för att installera systemen menar du? Såvitt jag vet så är kraven från Linn att
handlarna skall ombesörja fri installation, men jag har aldrig hört att handlarna skulle få betalt för detta annat än
genom den marginal de har på produkterna de säljer till resp kund.
Foundation First wrote:
Prestandaprodukter ska och måste levereras utan inbördes skillnader samt felfria,speciellt i dessa prisklasser.Sportis sammanställning är också ganska talande
för vad jag åsyftar.....ngr till exempel.

Klimax Solo 200 860:-.
Stora skillnader i musikalisk prestanda mellan exemplar.
En del har levererats med fläktproblem
En kompis ena Solo hade dålig lödning insida kabel-högtalarterminal,tillbaka till Linn.
osv.

Klimax DS 150 000:-
osv

Klimax Kontroll 100 430:-
osv

Vissa har rättvänt kablage andra inte,det är STOR skillnad i musikalisk prestanda.

En kompis köpte begagnade Klimax Aktiva filter (2st) kostade nya
93 000:- för 10-12 år sedan.I det ena filtret kabel nätdel till moderkort rättvänd,i det andra felvänd......säkringarna felvända.Stor skillnad i musikalisk presentation.
"Rättvända" kablar - Som jag förstått det så har inte Linn någon officiell policy vad gäller riktningen
på internkablar. Således är det inte ett fel att det därför kan finnas kablar som kan gå åt olika håll i
samma apparat.

Att det kan ge en förbättring om kablarna är "rätt" är en annan sak. Men jag tror inte du kan få Linn
att skriva på att en felvänd kabel innebär att produkten är felaktig/trasig.

/M

PostPosted: Fri Mar 09, 2012 00:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
Helt klart är de nya Linngrejerna bättre men för mig känns det konstig när man använder vanliga datorkontakter istället för lödda anslutningar, tror prestandanivån skulle stiga betydlig om man inte körde med Good enough
Helt klart så kan det bli förbättringar om konstruktionen ändras, men lödda kontakter innebär
både dyrare produktion, och framförallt en källa till differenser mellan olika enheter. Det senare
verkar vara det som flera upplever som ett problem trots icke-lödda anslutningar.

/M

PostPosted: Fri Mar 09, 2012 00:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

nonick wrote:

Våra handlare har ansvar för våra inköp enligt Linn i Skottland. Vi äger våra prylar men handlarna har ansvar för att grejorna levererar enligt enligt spec. så länge det är garanti, som oftast fem år, dvs. gott om tid för att fixa till problem.
Som jag men även Sportis skrev,kvalitetskontrollen från Linn lämnar mkt övrigt att önska.Med denna prissättning, och det välförtjänta rykte som Linn byggt upp sedan starten så kan dom inte leva på det hur länge som helst.
Handlarna ska inte behöva ta ansvar för dålig kvalitetskontroll på fabriken,att handlarna får lösa vanliga problem som uppstår ligger inom deras område och är en självklarhet.

nonick wrote:
Men..
Om du köper begagnat i kanske flera led, på Ebay eller andra handlare, skall våra handlare som inte ens sett produkten ta ansvar? Naturligtvis inte!
Vad är nästa instans?
Jo Linn i Skottland.
Missförstå mig inte, jag är kostnadskänslig och bygger fel på ofullständigt konstruerade produkter, tycker jag de har ett ansvar.
Pratar också självklart om nya produkter,exemplet med Klimaxfiltren var för att visa att detta har förekommit över tid.
Har också varit nöjd,sedan tidigt 80-tal faktiskt om än jag prostituerat mig även med andra system :wink: .

Men som jag skrev i det långa inlägget,TYVÄRR så har inte Linn samma Attention To Detail idag.
Något som iaf jag och alla jag känner kräver av Linn.Speciellt då de offentligt slår på stora trumman för Attention To Detail.

PostPosted: Fri Mar 09, 2012 01:34 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Magnus wrote:
"Rättvända" kablar - Som jag förstått det så har inte Linn någon officiell policy vad gäller riktningen
på internkablar. Således är det inte ett fel att det därför kan finnas kablar som kan gå åt olika håll i
samma apparat.

Att det kan ge en förbättring om kablarna är "rätt" är en annan sak. Men jag tror inte du kan få Linn
att skriva på att en felvänd kabel innebär att produkten är felaktig/trasig.
I interninfot till handlare finns det uppgift i vilken riktning kabeln i Uphoriken ska sitta,denna riktning gäller även för övriga apparater.
Radikalen är som exempel också rödmarkerad i änden mot Dynamiken.

Kalle High Fidelity,med en kompis för många,många år sedan var de som började upptäcka/utforska detta med internkablage-riktningar.Han har uppvacktat Linn om detta och efter mycket tjatande även fått gehör för det bakåt i tiden.

Det du skriver felaktig/trasig,är inte det jag pratar om.En Klimax Kontroll 100 430:-,en Klimax DS 150 000:- ska inte dessa vara optimerade för topp-prestanda vid leverans,de marknadsförs ju som topp-prestandaprodukter.......allt annat är skandal och kränkande mot kund.

Ex:Det är en...EN kabel vi pratar om i dessa två produkter,dessutom textmarkerad.
Övrigt,skruva in 1st moderkort anslut via nämnda kabel till Dynamik samt anslut till kabelbrunnen.Inte mkt till så är produkten klar för leverans så,hur svårt är det att ha koll på nämnda kabel
Dessutom, ingående fas i nätbrunnen är fastställd av Linn sedan deras LK1:a kom 1986,hur svårt är det att vända säkringen rätt när man trycker dit den.Dessutom då det är kännt och lätt att avläsa vilken ände på säkringen som går mot fasen.

Vet att UK har en enorm kvalitetsskillnad vad gäller handlare,vi i Sverige blev nog bortskämda på Göran Rudlings tid.Men det är en annan fråga....Linns kvalitetskontrollproblem måste få en lösning för Linn själva och deras trovärdighet,vårat andrahandsvärde/känslan när vi köper,lever med våra Linnprodukter samt att Linn ska vara kvar på marknaden.De var ju illa ute för ett antal år sedan.

Exempelvis,jag känner ingen INGEN som skulle betala 200 860:-,vi pratar alltså 200 860:- för ett par Klimax Solo utom redan Linnfrälsta om de visste att det var prestandaskillnader mellan olika enheter,dåliga lödningar mm mm....och rykten kan gå fort.
Du förstår nog vad jag menar,Linn måste ju attrahera nya kunder...för vi vill väll alla ha kvar vårat kära Linn även i framtiden.
Sagt det tidigare,Linnkund sedan början på 80-talet och tänkte fortsätta ngr år till :wink:

PostPosted: Fri Mar 09, 2012 13:54 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

http://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?t=1095

Intressant,ovan en tråd på Lejonklouforumet från November 2011.Den tar upp samma problematik som denna tråd handlar om,skillnader i Klimaxprestanda,Attention To Detail,handlarsupport/kompetens mm.
Tråden lyftes idag med ett nytt inlägg annars hade jag missat den.

PostPosted: Fri Mar 09, 2012 17:13 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag hade PM kontakt med Archangel och snackat vidare till LINN ... igen .. idag ... dom läst om till mig ''notes'' omkring Archangel steg som var skickat till dom som jag översett:

peoplesandschmidt skrev:
När en dyrt produkt inte leva upp till dina förväntningar, man bli emotionellt! Jag kollat upp vad hänt och snackat till LINN om problemen med dina steg.

Dom först hört av problemen 9 Mai 2011. Produkten var skickat till LINN 2 Juni. Dom tog problemen på allvar och kopplat i steget med ett par Komri och lyssnat ... dom upplevt detsamma som du och bytt nätdalen och den då var den testat (lyssnat) möt deras referens produkt. Din steg var skickat tillbaka 10 Juni.

Dom tog problemen soppas seriöst att R&D nätadel designer lagt när vad han jobbat på för en hel väcka för att kolla om det var nått design problem eller annat på 4200 dynamik. Det var det inte! Du har haft otur ... det finns inget problem på 4200 Dynamik delar.

Om du fortförande tror nåt är fel med den eller nån du känna till andra som tror det är nått fel med deras ... tänk inte, skicka den tillbaka och dom ska tar det på allvar.

Vår 4200 spelas nu på 75 (Nirvana) utan problem med 212's. Kan inte alls höra fläkten men **** va 75 är högt så kanske den är på.

Det läst väldigt dåligt för nya LINN kunder båda om LINN och handlare ... som sagt tråkigt att du fick problem men reparationen från LINN's sida ser ut som var tog på allvar och 8 dagers från att det kommit till LINN och skickas tillbaka var bra. Dessutom att dom installerat och testat på ett par Komri bli jag imponerade av. Förstår inte riktigt varför det tog från 9 Maj till 2 Juni före den var skickades till LINN?

Några snäll ord på forumet är jag/LINN/handlare väldigt gladd för och hoppas du få bara njuta av systemen i framtiden! Jag hört den hus *** ... skit va bra!! BH // Martin

P.S. få jag tillåtelse från dig att skriva allt ovanför på forumet ... det har blivit mycket ''********'' som har skrivits efter min sista kommentar?**

**Skriver lite snabbt nu, skriver mer detaljerat senare, men du får absolut lägga in det där i forumet. Absolut, det tror jag är viktigt själv för allas skull.

Konstigt dock att mitt steg levde upp till deras referenssteg när det nu stänger av alldeles för tidigt. Likadant med 'handlare'' ena 4200a.

mvh/Fredrik

www.linnhifi.blogspot.com

Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00