selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 16:34

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Wed Sep 22, 2010 12:41 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Låter spännande Jag är intresserad av att delta. PM:a gärna om det är något som jag kan bidra med.

PostPosted: Wed Sep 22, 2010 19:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag fixar Katan med stativ (dock ej Linn orginal) + högtalarkablar. Har försökt nå Linncredible för att komma överens om transporten.

PostPosted: Wed Sep 22, 2010 20:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

bose wrote:
Jag fixar Katan med stativ (dock ej Linn orginal) + högtalarkablar. Har försökt nå Linncredible för att komma överens om transporten.
Nu har vi fått kontakt och planerat in högtalartransport inför lördagen!

PostPosted: Wed Sep 22, 2010 20:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Snart lördag :-)

Här är en liten sammanställning av deltagare samt vad dom bidrar med.
Om alla kommer blir vi sammanlagt nio stycken, kul!
Om ni är med på listan och får förhinder är det viktigt att ni hör av er så fort ni kan så vi får möjlighet att komplettera utrustningen på annat håll.

Som ni ser så saknas en förstärkare. Jag har en Majik-I, gamla modellen, känns helt klart som den svaga länken med tanke på resten av utrustningen :-(

Jag köpte alldeles nyligen en Sekrit DS-I till hemmakontoret som jag skall försöka få med mig. Riktig kul liten integrerad "allt i ett". Kan vara kul att jämföra med ADS. Eller kanske inte förresten :-)

För er som inte var där förra gången så ligger lokalen till höger om Nobelmuseet (gamla börsen):
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=s ... +stockholm

Mitt telefonnummer är 0705-841348, kommer nog att vara där någon timme innan vi drar igång.
Porttelefonen fungerar sådär, säkrast är att slå en signal.

ed: Exotik + kamera
linncredible: Kikkin
leif Switch + näverkskablar + dator (med mus denna gång :-)
Fredrik: Harmonihylla ?
Per: NAS
Monkeydevil: ADS
Bose: Katan + stativ + högtalarkablar
Roland
bladfalt

Kvar:
Förstärkare
Kablage förstärkeri

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 07:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kul med en ny träff, snart är det tradition :)
Tänkte meddela att jag och AntonH också kommer förbi på lördag.

Blir en fin lördag, först skivmässa i Solna och sen Linnträff!

Vi ses

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 20:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej allihop!

Ursäkta att jag återkommer så pass sent om detta, men jag kommer på lördag!

Harmonihylla är tyvärr tveksamt om jag kan få med mig. :( Å andra sidan känner jag att när den demonstreras, bör jag helst kunna lägga ett par timmar på installation av anläggningen först. Min erfarenhet är att om man jämför hyllor på en snabbt ihopkopplad anläggning (alldeles oavsett vad den kostar) så blir skillnaderna inte särskilt tydliga. Vissa hör dem, andra rycker på axlarna. Men om man trimmar installationen ordentligt och sedan demonstrerar samma hyllor så upplevs skillnaderna ungefär 10 ggr så stora. Det här gäller förstås inte bara underlag, utan alla möjliga detaljer som olika nätdosor, högtalarplacering ner till millimetern etc.

Däremot kommer jag att kunna ta med mig en ny version av Kikkin: 2.2. Och eftersom Linncredible skulle ta med sig sin så kanske det blir en jämförelse?

Jag kommer också att ta med mig tre stycken Slipsik 5.1; en i svart, en i silver och en i vitt. Mest för att visa de nya färgerna, jag räknar inte med att vi kan spela på dem. Naturligtvis får man låna med sig en hem om man vill.

I mån av tid, efter vi fått lära oss om och diskuterat nätverk, så demonstrerar jag gärna Tune Method.

Verkar som att det fattas slutsteg och kablage. Jag kan ta med mig 2*2,5 m K400. Om inte lokalen är jättestor så borde det räcka. Men vem tar med slutsteg? Kan tyvärr inte bidra med nåt där.

Är det Per som står för musiken? Jag skulle gärna vilja veta vad som ligger på NAS:en inför Tune Method-demon. Kan du ring eller skicka mig ett email?

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 21:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu börjar det mesta ramla på plats.
Fredrik, Bose tar med sig högtalarkablar (Bose, om det inte stämmer PM:a Fredrik).

Jag kommer att köra någon timme teori och någon timme praktik med nätverksdelen. Sen är golvet Fredriks.

Om allt klaffar har vi alltså möjliget att Tune-Dema 2 kikkin samt en Sekrit DS och en ADS.

Och.... än är det inte för sent att anmäla sig :-) samt som jag skrev tidigare så är även fruar, flickväner och mammor välkomna ;-)

Ny deltagarlista:
ed: Exotik + kamera
linncredible: Kikkin
leif Switch + näverkskablar + dator (med mus denna gång :-) + Katanstativ
Fredrik: Kikkin 2.2
Per: NAS ADS
Monkeydevil: (kommer kanske)
Bose: Katan + högtalarkablar
Roland: AV5125 (m. kort t. Katan) + K400 terminerad med Deltron BFA och 4 mm bananer
bladfalt: MI/D + 1 par IC
Source:
AntonH:

EDIT2 Bose, jag tar med ett par original Katan stativ. (utan skeets) /EDIT

Last edited by leif_lar on Fri Sep 24, 2010 14:52, edited 3 times in total.

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 21:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bose: Vad är det för kablar du vill ta med? Nämnde du något om att stativen inte var original?

Anledningen till att jag frågar är att jag behöver en bra anläggning att dema med, annars funkar det inte att visa Tune Dem. Om till exempel Katan står ostadigt och på fel höjd är det ingen höjdare.

Är det ingen som kan ta med ett bra slutsteg?

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 21:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tar med Kikkin 2.0 samt 2 par Black IC. Kan även ta med 1 par Silver IC om vi vill ha signalkabels-shoot out.

Vad är det för slutsteg Bladfelt tar med sig, nåt som funkar enligt Fredriks idéer? I nödfall kan jag ta med nyinförskaffat C6100/D som jag ö h t inte kopplat in än och där vissa internkopplingar är gjorda som jag inte riktigt har koll på. I nödfall som sagt, vore bra med mer info om Bladfelts slutsteg.

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 21:53 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Det blir min Majik-I med Dynamik.

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 22:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Fredrik ta gärna med K 400. Mina kablar är de som följde med Classik och därmed sämre. Stativen är Atacama 60 cm höga där en smed tillverkat topplatter utformade efter Katans mått. Skeets finns. Tyvärr är detta det bästa jag kan åstadkomma.

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 22:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bose, jag kan ta med Katan stativ om du tar med skeets :-)

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 22:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

O.k. Jag fixar skeets.

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 22:55 
Moderator
Moderator

Vad kul det ska bli! Blir intressant med teori och praktik kring både nätverksteknik och tune method. Jag är också övertygad om att vi kommer hinna lyssna på, och tipsa om intressant musik. Förutom teknik och utrustning, är det ju jättekul att ägna sig lite åt musiken vid träffar av olika slag.

Jag kommer inte att ta med en regelrätt NAS, men tar min bärbara dator och extrahårddisk, full med musik. På datorn har jag Asset UPnP i senaste beta, vilket är det jag använder hemma med mycket gott resultat. Roligt om fler tar med egen musik, på usb-minne eller liknande!

Även jag kommer att ta med kamera, av det skälet att jag brukar fotografera massor i vardagen. Några interconnect tar jag också med, då det kanske var brist.

Finns det någon nytta av en portabel projektor? För att visa datagrejer? Jag kan ta med en om det behövs.

Med tanke på att tiden är tidigt på kvällen, vid 17 är det sagt, kommer ni övriga att ha middagsbestyr avklarade, eller kan det tänkas att man beställer dit något ätbart under kvällen? Finns det några tider då vi måste vara klara, eller kan vi hålla på så länge det är kul att lyssna på musik?

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 22:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Leif_lar,

Verkar inte som att jag kan komma loss på lördag (här skulle man kunna slänga in en riktigt besviken smiley om det funnes). Har min gamla farmor på besök i helgen med späckat schema, men hade hoppats kunna komma loss ett par timmar i alla fall. Känns som att chanserna är mycket små...

Så, hoppas någon annan kan ta med sin DS på lördag.

Skall se om jag kan komma loss i alla fall, vill så himla gärna lära mig mer om nätverk. Hade verkligen sett fram mot det här.

Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00