torig wrote:
Jag tror heller inte man ska dra för stora växlar på om man använder snabbkopplingar eller löder (Ino använder väl en simpel telefonledning (ha,ha) i sitt internkablage). Huvudsaken är ju att slutresultatet blir bra. Och det har ju båda tillverkarna bevisat.
Vill för ordningens skull poängtera att jag inte tycker "man inte ska dra för stora växlar..."
Åtminstone var det inte det jag ville ha sagt
För mig är inställningen "bra nog" en allt för låg målsättning! Och allt för bekväm&enkel att att ta till när man får obekväma frågor.
Allt påverkar ju prestandan.
Snabbkopplingar är givetvis sämre än lödningar. Kan iof förstå att Linn tar genvägar (enklare produktion/installation) då tillverkningsvolymerna är stora men...oavsett hur liten förbättring man skulle få med lödning är ju KÄNSLAN som kund att veta att man inte löpt hela linan ut ingen höjdare.
Lejonklou/IO har små serier som gör det JUST möjligt att ha koll på hela produktionen, inte behöva kompromissa och även personligen testa&justera (om möjligt) varje levererad enhet. Vet om att båda inte vill öka produktionen om/då det skulle påverka kvaliteten. Bra inställning.
Har personlig erfarenhet av vad som händer om man expanderar från ett fåtal personer till ett globalt företag. Ett rent ELÄNDE att tampas med ekonomer/säljare angående R/D&test-tid. "bra nog" hör man ofta...
Kul att du uppskattade mitt inlägg Torig.