Jag har ju bytt mina Linn högtalare mot Ino Audio och jag är "mer än nöjd". Det började med att jag satte dämpkuddar istället för spikes under mina dåvarande Linn Kan. Upptäckte en enorm förbättring.
Blev intresserad av att lyssna på Ino Audio och kom över ett par begagnade piP, som jag kopplade in i min lilla anläggning. Till min fasa upptäckte jag att det var roligare att lyssna på den anläggningen, än den stora.
Jag hade faktiskt också samtidigt börja tröttna på uppgraderingshysterin typ "du måste aktivera dina högtalare, för att det ska låta bäst". Men varför inte göra rätt från början? Funderade jag. Varför biwireing eller aktivt, när det kan låta bra passivt med bara ett par enkla högtalarkablar?
Fick tag på ett par nästan nya pi60s till min stora anläggning och jag kan konstatera att Ino Audio fungerar mycket bra till Linn-elektroniken. Jag är mycket nöjd och har faktiskt aldrig spelat så mycket skivor som det senaste halvåret. Minst två timmar varje dag. Och jag har haft Linn i över 20 år (både passivt och aktivt)
Hoppas du blir nöjd med din lyssning på piP, Haraldur. Fast du behöver definitivt inte omvärdera Linn. Det finns plats för båda i ett system
/mvh