henriklh wrote:
Jag menade inte att påstår att "ingenjör Öhman" inte kan något eller att han är dålig på det han sysslar med - han är säkert jätteduktig. Jag vidhåller dock att det är något helt annat än det som Linn (m fl) har ägnat sig åt.
Därmed inte sagt att InoP är en dålig* högtalare, det har jag ingen aning om.
EDIT: *Ur ett musikaliskt perspektiv.
Ännu ett uttalande från någon som inte ens hört högtalaren. Hur kan du vara så tvärsäker?
Det har genom tiderna alltid funnits en eller annan konstruktion som låter bättre än linns egna grejor, märk väl då vi pratar enbart tunedem, dvs. lättheten att följa med melodislingorna i musiken. Exempelvis försteget från Bonnec ( bättre än kairn ), Naim nait 1 begagnad ( bättre än Linns första integrerade, Intek ) samt Squeezebox Duet/ SB3 som låter bättre än karik II.
PiP kan sälla sig till dessa kamrater, som låtande bättre än hela nuvarande komponentserien och katan enligt min mening.
Och det är ovanligt.
Det finns gott om skräphögtalare därute som inte kan spela melodierna nog tydligt. Vi borde vara glada att det finns åtminstone en modell som inte heter Linn som duger att lyssna på musik med. Naimentusiasterna har ju internationellt tagit till sig den kommersiella modellen av piP, som kallas Guru och kostar 28000:- färdigbyggd. Är de helt ute och cyklar ?