Hej Hardcore, du har rätt, det är min åsikt att en välinstallerad modest anläggning, är mycket lättare att leva med och lyssna och njuta av musik på, än en slarvigt installerad top of the line anläggning. Denna mycket finare och i grunden klart bättre anläggning kommer högt och ljudligt tala om att här är det mycket som är fel.
Hur jag kommit fram till denna åsikt tycker jag att redan beskrivit i min tidigare tråd Foundation first.
Naturligtvis är det ytterlighetsfall som jag tar upp/beskriver.
Men vill du testa göra ett enkelt experiment så vänd på nätsladden till Lingon på en LP12:a och jämför den mot en valhalla eller Basic, som har rättvänd fas.
Dumt exempel javisst, sanningen om det nu finns någon sådan, är ju att detta inte är någon exakt vetenskap, utan mer av en glidande skala där jag tycker att fokus behöver skiftas från att vägen till Nirvana, alltid skall uppnås genom att köpa nya och bättre apparater, till att bättre utnyttja prestandan på de apparater man redan köpt.
Det är min fulla övertygelse att det är en billigare, bättre och mer framkomlig väg till Nirvana
För att köpa sig nöjd, det går inte, enligt min dyrköpta erfarenhet. MVH MRTweak