Mikael84 wrote:
Diskarna är monterade i ett snabbfäste precis som ReadyNas NV+ (Inget vibrationsdämpande i form av gummi) , när diskarna snurrar för fullt så uppkommer viss vibration,
(Se till att ha bra underlag) i övrigt är den mycket tyst, fläkten som sitter i går upp i varv vid uppstart men sjunker snabbt, har aldrig hört den gå upp i varv vid musiklyssning/överföring av musik (Har den i en garderob)
Angående ram så tror jag att ska du bara använda den som musikserver så klarar du dig. annars får du tag på 1GB SO-DIMM för 495:- 
Okej, låter ju lovande. I och för sig har du din NAS i en gardrob och jag funderar på att ha min i racket. Ska prova det i alla fall

Jag är ju van att mitt C6100 kör fläktarna, och när det är tyst hör man dem surra väldigt lågt. Är det i klass med den ljudnivån går det helt klart att leva med!
Kollade just på några bilder på readynas duo och det verkar som den har små gummifötter, stämmer det? Det borde isåfall minska störande vibrationer!
Angående ramminnet så känns det bra att den funkar fint direkt ur kartong, men 495 kr är inte så mkt pengar. Frågan är om man inte uppgraderar det ändå "bara för att man kan"