jajo wrote:
Lite oroväckande nyheter med Cara 17... Jag blir ordentligt lyssningstrött numera
Kan iofs bero på att jag är lite stressad p.g.a. mycket jobb på sistone och inte riktigt kan slappna av men så har det varit tidigare och då har ju musiken varit räddningen. Det känns tungt i öronen efter bara en-två skivor på "normal" volym och i högerörat gör det nästan ont om man spelar högt under en längre tid. Det låter dock bra - mycket märkligt.
Jag ska se om problemet håller i sig men just nu känns det absolut som att det var lättare att lyssna med Bute.
/ Jacob
Jag har samma sak hemma hos med med Cara17. Det "låter" högre på något sätt. Blir lite jobbigt efter en 3-4 plattor AC/DC på 70, det blev det inte förut.
Tror det är att ljudet är mer upplöst digitalt, jämför med den mysiga analoga klangen i bute 0.6.
Trevligt är dock att de distade gitarrerna med övertoner/brum från gurastärkarna hörs tydligare o det gillar man ju!!
Fast öronen gillar det inte lika mycket som hjärtat
Man är en lite ljudbög trots allt.
Spela tex Live Wire från High Voltage. Döläcker dist på Angus gura, speciellt i inledningen (låter som metall som vibrerar mot metall) samt den utdragna tonen från 3:48 till 4:25 som ligger i bakgrunden. Rysningar på armarna.