Ok - jag är nu på banan igen med min ADS och mjukvarorna.
Av någon anledning flashade min LinnConfig in Cara 17 oavsett vilken mjukvara jag browsade upp! Det sjuka är att LinnConfig sa att flashningen var successful och att mjukvaran var Bute - det tog dock väldigt lång tid att flasha in Bute precis som när man installerar Cara så jag förstod att det var något fel. Det enda säkra sättet att garantera att en flashning lyckats verkar vara att lyssna

Det lät precis likadant i min anläggning oavsett vilken mjukvara jag laddade in.
Nu sitter jag på Cara 17 eftersom den låter bäst på ADS. Styrningen är ett helvete eftersom Kinsky Desktop inte fungerar på Mac OS X och jag vet ingen iPhone/iPod-klient som funkar. Ska installera Kinsky PDA Beta ikväll på en HP-PDA och testa om den funkar bättre.
Jag är enig med sportis att Bute 0.6 och Cara 17 är de bästa mjukvarorna och skillnaden är ganska liten mellan dem. Däremot är skillnaden mot Cara 16 t.ex. väldigt stor! Hur stor? En ADS med Bute 0.6/Cara 17 är nog inte sämre än en KDS med Cara 16. Gissning, men det är så skillnaden känns.
Bute 0.6 har en varmare klang men Cara 17 är inte på något sätt jobbig att lyssna på. Den är bara lite tightare och exaktare - även mer detaljerad. Det låter lite som att Cara gräver fram mer musik från FLAC-filerna men att Bute har lite lite bättre tune och sväng. Jämförelsen blir lite jobbig för båda mjukvarorna har styrkor.
Vore väldigt spännande att veta vilka mjukvaror som var installerade i DS'ar som låtit illa - t.ex. den som Linnofil fick. Man ska nog inte utesluta att mjukvaran kan vara boven i dramat här och att någon av de andra Bute-mjukvarorna haft dålig prestanda.
/ Jacob