selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 15:08

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 07:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

muIder wrote:
Sony wrote:
Här diskuterar vi vidare, annonser är för att folk vill SÄLJA produkter - inte för att få recensioner av sina annonser! / Sony
Du har så rätt Sony, MEN sticker man ut hakan så måste man klara av att ta en vink...

Jag förstår inte dessa säljare som ojar sig om att dom inte får sålt sina prylar när dom tycker att deras prissättning i det närmaste är ren och skär stöld.
Ingen av oss här ska väl kanske sitta här och döma öppet men även säljaren måste förstå att får dom inte sålt prylen så är det nog mest troligt att den är för dyr.
Och nu när internet finns med alla olika sälj-sajter så kan vem som helst scanna av marknaden, och inte köper jag en Movie 05 för låt säga 22k när jag får den för 14k på ett annat ställe.
Det stora utbudet gör automatiskt att priserna pressas ner. Det enda som verkar ha stannat av är LK serien, den kan man köpa nu och inte fundera på om man får igen stålarna om man nu tänker på det viset.

/lars
Det märks att du aldrig har försökt sälja en Linn-pryl som du köpt ny, på begagnat marknaden på sistone, då skulle du också oja dig :wink: På sista tiden har priserna sjunkit dramatiskt på Unidiskar och annat. Det är inte så roligt när man som i mitt fall köpt nått för 48 000 och får 16 000 som bästa bud. Risken är då stor att man ojar sig lite. Men som du säger så styr marknaden så i mitt fall var det enkelt, behålla spelaren. :)

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 14:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
inte köper jag en Movie 05 för låt säga 22k när jag får den för 14k på ett annat ställe.
Var hittar man så fina priser :D

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 14:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sondek wrote:
Quote:
inte köper jag en Movie 05 för låt säga 22k när jag får den för 14k på ett annat ställe.
Var hittar man så fina priser :D
Som skrivits på annat ställe, knappt 14.000:- i Stor-Britanien på postorder, fri leverans i England.

/ B

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 14:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Men går det at t få den levererad till Sverige? Eller måste man ta planet ner och hämta hem den personligen?

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 14:56 
Ny Medlem
Ny Medlem

Ny LP12:a = £1540 * 11,98 = 18449

Samt att de andra priserna på övriga LP12 produkter är billigare.

Dax att handlarna sänker sina priser kanske ?

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 14:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sondek wrote:
Men går det at t få den levererad till Sverige? Eller måste man ta planet ner och hämta hem den personligen?
Ingen leverans utanför UK. Och ingen hämt-utlämning. Om dom accepterar kort med adress utanför UK har jag ingen aning om... annars är det ju bara att slanta av, fixa leverans till ett hotell (eller kompis) och åka över :-)

Frågan är vilka marginaler handlarna håller när vissa kan sälja till detta pris? I Sverige kostar ju en Movie ca 22 tusen plus moms.

/ B

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 16:04 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

don Tomaso wrote:
muIder wrote:
Sony wrote:
Här diskuterar vi vidare, annonser är för att folk vill SÄLJA produkter - inte för att få recensioner av sina annonser! / Sony
Du har så rätt Sony, MEN sticker man ut hakan så måste man klara av att ta en vink...

Jag förstår inte dessa säljare som ojar sig om att dom inte får sålt sina prylar när dom tycker att deras prissättning i det närmaste är ren och skär stöld.
Ingen av oss här ska väl kanske sitta här och döma öppet men även säljaren måste förstå att får dom inte sålt prylen så är det nog mest troligt att den är för dyr.
Och nu när internet finns med alla olika sälj-sajter så kan vem som helst scanna av marknaden, och inte köper jag en Movie 05 för låt säga 22k när jag får den för 14k på ett annat ställe.
Det stora utbudet gör automatiskt att priserna pressas ner. Det enda som verkar ha stannat av är LK serien, den kan man köpa nu och inte fundera på om man får igen stålarna om man nu tänker på det viset.

/lars
Det märks att du aldrig har försökt sälja en Linn-pryl som du köpt ny, på begagnat marknaden på sistone, då skulle du också oja dig :wink: På sista tiden har priserna sjunkit dramatiskt på Unidiskar och annat. Det är inte så roligt när man som i mitt fall köpt nått för 48 000 och får 16 000 som bästa bud. Risken är då stor att man ojar sig lite. Men som du säger så styr marknaden så i mitt fall var det enkelt, behålla spelaren. :)
Även jag har köpt nytt men inte för 48 000, men dock en Movie Di som jag sålde billigt. Fast o andra sidan, jag tror man blir lite lurad, eller iaf jag. Bara för att det kommer en ny Linn pryl så låter inte den du har hemma sämre, den är ju precis lika bra som när jag köpte den (måste nog reservera mig för laserbyten, firmware etc. etc för annars är det väl nån som påpekar det :roll: )

Men som dom flesta har sagt så beror det här på att Linn spottar ut nya prylar för tillfället och dom som är köpstarka vill ha det bästa det nyaste och det värsta.

Jag måste nog ändå säga att Selleri säljarna håller förhållandevis höga utgångspriser och det är nog rätt, för det finns en byfåne i varje by och alltid är det nån som nappar om man har tid och vänta. Men vill man bli av med den snabbt så är det bara att sänka priset, bita ihop och vara tyst :D

/lars

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 08:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Anledningen till att priserna faller är ju till viss del att det kommer nya produkter som levererar bättre prestanda till lägre pris som exempelvis Sneaky DS som utklassar den dubbelt så dyra Majik CD så då jämnar det ut sig i slutändan :D

För några år sedan fanns det ju knappt en apparat under 35 kkr att köpa från Linn och då höll sig begpriserna på en betydligt högre nivå.
Men totalt sett så är det inte dyrare att uppgradera i dag trots låga begpriser då nytt blivit betydligt billigare.

Så jag gnäller inte över att man tycker att min Movie05 är för dyr :?

Jag bara gillar läget :wink:

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 12:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Problemet i det fall som initierade diskussionen var nog inte ett för högt pris utan formuleringen "inte prutbart". Min erfarenhet är att detta är lika med inga bud. Jag har sålt en hel del prylar senaste åren och de gånger jag lagt till "inte prutbart" eller liknande har jag inte fått några bud. När jag sedan ändrat annonsen och tagit bort det har jag inom något dygn fått flera bud, vid samtliga tillfällen har jag fått det jag begärt och vid ett par tillfällen även mer :!:

Min slutsats har därför blivit att alltid ta emot bud, det är ju ändå jag som säljare som bestämmer om jag vill sälja, och så mycket jobb att läsa ett mail eller två är det inte.

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 29, 2008 14:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag är gammal nog att minnas när en LP12'a kostade 1600:- (sextonhundra) NY. Det var 1976 och det grämer mej numer att jag då köpte ett j***a kassettdeck för 100:- mer!

JohanR

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00