don Tomaso wrote:
muIder wrote:
Sony wrote:
Här diskuterar vi vidare, annonser är för att folk vill SÄLJA produkter - inte för att få recensioner av sina annonser! / Sony
Du har så rätt Sony, MEN sticker man ut hakan så måste man klara av att ta en vink...
Jag förstår inte dessa säljare som ojar sig om att dom inte får sålt sina prylar när dom tycker att deras prissättning i det närmaste är ren och skär stöld.
Ingen av oss här ska väl kanske sitta här och döma öppet men även säljaren måste förstå att får dom inte sålt prylen så är det nog mest troligt att den är för dyr.
Och nu när internet finns med alla olika sälj-sajter så kan vem som helst scanna av marknaden, och inte köper jag en Movie 05 för låt säga 22k när jag får den för 14k på ett annat ställe.
Det stora utbudet gör automatiskt att priserna pressas ner. Det enda som verkar ha stannat av är LK serien, den kan man köpa nu och inte fundera på om man får igen stålarna om man nu tänker på det viset.
/lars
Det märks att du aldrig har försökt sälja en Linn-pryl som du köpt ny, på begagnat marknaden på sistone, då skulle du också oja dig
På sista tiden har priserna sjunkit dramatiskt på Unidiskar och annat. Det är inte så roligt när man som i mitt fall köpt nått för 48 000 och får 16 000 som bästa bud. Risken är då stor att man ojar sig lite. Men som du säger så styr marknaden så i mitt fall var det enkelt, behålla spelaren. 
Även jag har köpt nytt men inte för 48 000, men dock en Movie Di som jag sålde billigt. Fast o andra sidan, jag tror man blir lite lurad, eller iaf jag. Bara för att det kommer en ny Linn pryl så låter inte den du har hemma sämre, den är ju precis lika bra som när jag köpte den (måste nog reservera mig för laserbyten, firmware etc. etc för annars är det väl nån som påpekar det

)
Men som dom flesta har sagt så beror det här på att Linn spottar ut nya prylar för tillfället och dom som är köpstarka vill ha det bästa det nyaste och det värsta.
Jag måste nog ändå säga att Selleri säljarna håller förhållandevis höga utgångspriser och det är nog rätt, för det finns en byfåne i varje by och alltid är det nån som nappar om man har tid och vänta. Men vill man bli av med den snabbt så är det bara att sänka priset, bita ihop och vara tyst
/lars