henriklh wrote:
Ayn wrote:
Det känns som det ältas samma saker i tråd efter tråd. Vi kanske borde skapa en tråd som sticky med info om vilka olika definitioner det finns på prisvärdhet, så slipper vi ta det om och om igen? 
JA! Moderera mera!
Visst. Vad jag tjötar om är bara tendensen till att alltid, i alla lägen, anse att det som är dyrare (i Linns sortiment) alltid är "bättre", på ett ospecificerat sätt.
Varför då lyssna och diskutera? Det är ju "bara" att i varje kategori köpa det dyraste man har råd med. Men är det så enkelt? Det tror inte jag och kanske de flesta andra inte heller. För då hade det inte funnits några diskussioner.
Vad som också är legio är att om en dyrare apparat spelar annorlunda än en billigare, så är det alltid den dyrare som är "rätt". Jag har skrivit om detta tidigare när det gäller hur DS låter, tex.
Vad jag saknar är väl egentligen inte det mer kritiska tänkandet (även om det skulle behövas) utan snarare att "bättre" nästan alltid är ospec´at. Vilket gör att läsaren lägger in sina värderingar utan att djupare fundera på vad postaren egentligen avser.
/ B