new order wrote:
Sportbilsentusiasten skrev
Quote:
Kom ihåg att HIFI från USA/japan brukar vara hightech men låta "sådär" medan brittisk är tvärt om.
De plattityder som du levererar har jag hört till leda hos min gamla (LINN) Handlare!
Har du lyssnat på ALL Amerikansk och Japansk hifi?
Om du hade viljan att leta litegrann så skulle du garanterat hitta produkter från nämnda länder som skulle låta BRA!
Vad är det för mening att skriva/snacka ner andra märken för att framhäva sitt eget?Vad vinner man på det?
Jag har fortfarande inget emot Linn eller deras produkter(förutom deras kablar då
),men jag är inte av den åsikten att de är den tillverkaren som har monopol på Hur det SKA låta.
Det FINNS skillnader mellan det brittiska och det amerikanska ljudidealet.
Men att säga att något är bättre eller sämre är svårt,det är helt enkelt en fråga om tycke och smak!
Bästa hälsningar
New Order
Hej New Order!
Såg du att det var ett BRUKAR i meningen
Jag tycker att du tolkar saker ur den meningen som inte finns..
Klart det finns andra HIFI som låter bra, men det var väl inte det jag sa eller...
Min resonemang var; BARA för det är high tech så är det INTE automatiskt bra.
Det är många som gått i fällan att göra saker mer komplicerade är de behöver.
Gäller alla tekniska saker.
Ju enklare ju bättre är oftast det som gäller.
O jag tycker att brittisk HIFI har en befriande avsaknad av lampor/knappar/funktioner/konstig design... som inte har något med ljudet att göra.
En del låter dåligt ändå..
O slutligen så utgår jag ifrån mina ljudideal, alla får tycka som de vill.
Ja, jag har faktiskt ägt en hel del exklusiv HIFI från USA/Tyskland/Frankrike/Japan, men nöjd har jag bara varit med LINN/NAIM prylar.
Desutom om du har läst mina tidigare inlägg på forumet brukar jag uppmana alla till att själva jämföra (som ju även LINN uppmanar till)
Uppenbarligen är det flera som är övertygade att utfallet är till LINNs fördel.
Men som sagt - alla tycker ju lite olika...
Om du vill så kan du komma hem till mig o lyssna - ingen hittils har varit oberörd efteråt.
Lev väl!