Mortifikator Crenshaw wrote:
new order: Vilka icke-Linn-kablar har du testat med bättre resultat i ett rent
Linnsystem?
I ett rent Linn system

Ingen
Men de svarta högtalarkablarna har jag testat mot Nordost och transparent bl.a i ett icke Linn system och det framgick med all tydlighet att K400/600 är en ofantligt stor flaskhals.Och vi pratar inte små skillnader,heller.
Nu säger ni kanske att det är en fråga om system-matchning,Att Linns produkter är anpassade med Linns sladdar

Absolut,så kan det vara!
Men det är inget som säger att något annat märke ändå KAN vara bättre,trots allt.Och blir det samma skillnader på ett Linn system som det blev på det system som jag lyssnade till så finns det stora förbättringar att göra,det törs jag nästan garantera.
Lite kabeltips(grovt generaliserande,jag vet)
Gillar ni detaljrikt ljud eller kanske tycker att eran anläggning låter lite mörk?Prova kablar av Kimber eller Nordost!Dessa märkens karaktär är lite åt det ljusare hållet.
Transparents kablar brukar skänka lite lugn i återgivningen,inte så att det blir tråkigt,bara lite mer kontroll.Lite nertonat jämfört med Kimber men kanske speciellt Nordost.
Slutligen Synergistic Research,som blivit lite av ett favoritmärke för mig,är en medelväg mellan ytterligheterna Transparent och Nordost.
Prova själva och bered er på att bli överraskade!
Hälsn. New Order