Tja mitt förslag var ju det enda som gav en förbättring som vem som helst lätt hör skillnad på även den helt ointresserade. Mätbar, specad och prissatt därefter av Linn.
Det är definitivt inte lika lätt att höra en så stor skillnad mellan 1.1+Kontrol och Exotik+2.1 Skillnad förvisso för en hifi-nörd men långt ifrån en hel oktav i basinformation och på köpet får man chakrasteg och ett kabinett som slår allt Linn har gjort
En högtalare är ju också ett lite säkrare köp. Kontrol blir ju inte heller omodern men att lägga krut på digitalspelaren just nu känns inte motiverat då du redan sitter på en 2.1 Linn måste väl som alla andra firmor jobba stenhårt på både processor/försteg och spelare som klarar hdmi 1.3 samt dom nya HD-formaten från Dolby/DTS? Det kan ju ske inom ett år och då är det inte så kul kanske att sitta med en nyinköpt 1.1? Om CD är det viktiga hade jag då hellre letat upp en beggad CD12 än att satsa på en ny UD 1.1.
Lite att fundera på i alla fall. Jag säger inte att det ena är rätt eller fel, du bad om tankar kring uppgraderingar och det finns det gott om.
Lyssnar du bara 10-20% på vinyl så ser jag ingen anledning att lägga så mycket på spelaren. Högtalarna lär du ju lyssna 100% på om du inte kör med lurar förståss