ed wrote:
Roland wrote:
Med risk för OT.
ed wrote:
Menar du verkligen att en bränd skiva låter annorlunda till orginalet?.
Självklart.
sportbilsentusiasten wrote:
Fattar inte varför vi ens diskuterar detta på ett LINNforum...trodde detta var basik.
Trodde jag med.
Det är möjligt att det är självklart att en bränd cd låter annorlunda än en orginal cd. Men att säga att det är självklart på ett linnforum känns lite översittar fasoner. Om nu fråga är så himla dum och självklar kan man väl hänvisa till någon tidigare diskussion på forumet eller någon annan plats man kan läsa något. Om någon av mina elever ställer en fråga som jag tycker är självklar, säger jag inte det utan snarare försöker svara på frågan. Om samma elev ställer samma fråga många gånger då blir frågan dum:)
ed
Om du läser hela tråden så ser du att detta inte var mittt första inlägg = jag försökte verkligen förklara... Till slut tyckte jag att det VAR konstigt att diskussionen bara fortsatte o sa det.
Jag har inte kallat någon dum men om det finns någon som tagit anstöt, ber jag om ursäkt.
OK?
För mig är det dock även ur ett logiskt perspektiv så att det är ju inte för att det
försvinner information i remastringen som gör att svänget försvinner. (där verkar vi ju vara överens)
Så då måsste det ju vara något annat, eller hur?
Vad tror ni?
Jag tror på mellanlagring - men ge mig alternativa förklaringar. Jag har inga problem att byta åsikt om det skulle behövas