selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 05:08

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Thu Oct 21, 2004 10:26 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Såg att www.highfidelity.se läste jag precis att de snart ska öppna sin nya hemsida. Har någon av er 08:or mer info om vad den ska innahålla, beg-sida till exempel? Deras tidigare sida var ju ganska kortfattad om man säger så....eller har det stått så på deras websida flera veckor (månader?)?

Jag tycker iallafall det är bra om de fixar en riktig hemsida, tonlägetmåste ju helt klart vara den Svenska handlare som har mest användbara website. Mycket kul att läsa och väluppdaterad.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 21, 2004 11:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Ja heder åt Tonläget! HF's sajt har ju varit rentav pinsam..

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 21, 2004 11:32 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jo, fast den var ju ändå lättöverskådlig. :lol:


Top
   
 Post subject: i väntans tider
PostPosted: Thu Oct 21, 2004 15:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Jag besökte highfidelity för en månad sedan. Jag undrade hur länge det skulle dröja tills den utlovade hemsidan skulle komma upp. Han sa då att det var himla nära, bara korrekturläsning kvar. Jag kände på mig att det inte riktigt var sant, angående tidsperspektiv. Lite rättstavning tar väl max några timmars arbete om inte denna sagt blir jätte stor. Det känns som att det skulle verkligen gynna deras försäljning med en hemsida.

ed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 04, 2004 18:46 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 08:31
Posts: 54
Location: Alingsås
Sidan öppnad....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 04, 2004 19:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Snyggt, enkelt, rakt på sak - utmärkt.
Kommer säkert mer info längre fram...

SÅÅÅ trött på all grafik, hoppande prylar, konstig bakgrund/text färger..o andra "finesser"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 04, 2004 21:56 
Håller med! Sidan är mer inriktad på det viktiga med Linn: upplevelser. Inte prylfetishism.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 04, 2004 23:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5280
Location: Bromma-Stockholm
Suck... så trist. Är jag ensam om att tycka det?

"Vi säljer upplevelser" - jaha, men varför är det då ingen upplevelse att besöka deras sajt?

Dom har inte fel i sak. Det är INGET fel i argumentationen. Men på sajten talar dom bara till ett av mina sinnen, det som kan läsa text. Ja, om jag inte ska köpa begagnat förstås, då är det tydligen viktigt att jag får se apparaten, även om det är i fel färg....

Var finns "Linn-filosofin"? Var finns argumentationen för att sälja huset för att få råd med en hygglig musikanläggning?

Jag kan mycket väl tänka mig att sajten är i sin begynnelse, men den borde inte ha släppts förrän den är någorlunda klar. Vem trycker upp halvfärdiga trycksaker? Bara för att det är gratis (nåja, VÄLDIGT billigt) att marknadsföra sig på Nätet betyder det inte att man slänger ut halvfärdiga saker. Och skulle det vara färdigt (Gud förbjude!) - är det inget jag någonsin kommer återvända till.

Sorry om jag låter/är negativ, men jag förväntar mig mycket mer av de som säljer kvalificerad musikåtergivning i dyr-fiklassen än vad som presenteras på high fidelitys sajt.

När jag köper musikåtergivning vänder jag mig till proffs. Varför inte vända sig till proffs när man marknadsför sitt företag?

Undrar / B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 04, 2004 23:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Sidan känns mer som ett måste än något de verkligen brinner för...

En bra sida får mig att stanna ett tag..se på Tonlägets..den är inte flashig heller men det är alltid ngt man kikar på där som intresserar mig..och ja jag VILL ha pdf:er med spec... :)

Men man får väl ge den lite tid som sagt..


Last edited by weezer on Fri Nov 05, 2004 08:53, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 04, 2004 23:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
weezer wrote:
Sidan känns mer som ett måste än något de verkligen brinner för...
Du har helt rätt, o jag är glad att de brinner för MUSIK, inte att göra hemsidor :wink:
Ge grabbarna lite tid - det de har gjort hittills är ju rätt - mer info bara!
O det kommer


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 05, 2004 00:09 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Jag tycker den är helt ok!

Håller inte med dig angående hur 'färdig' den är Bill - bra mycket bättre att få upp en sida som i mitt tycke ser bra ut i sitt grundutförande och kanske sen bygga på med mer bilder etc. Vet många sidor som aldrig kommit pga att målen var för högt satta från början. HF är väl inte direkt kända för att lägga tyngdpunkten i sin försäljning på webben, så det är förståeligt att de inte lagt ner allt krut på det. En lagom funktionell sajt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 05, 2004 00:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5280
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Du har helt rätt, o jag är glad att de brinner för MUSIK, inte att göra hemsidor :wink:
Ge grabbarna lite tid - det de har gjort hittils är ju rätt - mer info bara!
O det kommer
Det är inte mer info som behövs, inte bara. Visst, tips om hur man får bästa ljud ur sin anläggning, tips i uppgraderingsstege, tips om hur man sköter sina vinyler etc är jättevälkommet.

Men dom behöver en annan inställning till hur sajten ska se ut/produceras.

Varför inte lägga en summa motsvarande en kompetent Linn-anläggning på att anlita en proffesionell kraft till sin sin sajt, istället för att meka själva?

Vem skulle bygga sin egen T-kabel till tonarmen bara för att spara pengar? Det viktiga är väl resultatet, och Linn-entusiaster betalar enorma summor för även relativt små uppgraderingar ljudmässigt. Då kan man förvänta sig att även de som säljer sådana här utrustningar tar saken seriöst.

Och det behöver inte handla om pengar, någon här har hänvisat till Tonläget. En enkel sajt, personlig "touch", innehållsrik på såväl prylar som information. Det senare kanske skulle kunna vara ännu mer utbyggt, men å andra sidan är det ingen konsumentupplysning det handlar om...

Jag har dock inte gett upp hoppet, förhoppningsvis är ambitionerna mycket högre än vad sajten idag ger sken av. Med lite arbete kommer den bli bra, för grundinställningen och argumentationen är det inget fel på. Det man säger är helt rätt, nu gäller det bara att nå utanför Linn-nördarnas entusiastiska skara :-D

Lycka till High Fidelity!

/ B


Top
   
 Post subject: ....
PostPosted: Fri Nov 05, 2004 00:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Håller med kritiken här. Hemsidan känns otroligt tom ut förutom den förnämliga begagnat sidan som är informativ och tydlig. Resten kunde dom har skrivit ihop på en kväll. Det står inget om deras nya produkter de säljer. De säger att de är inte som andra, förstår inte riktigt vad menar här. Nu har ju deras sida inte varit uppe på flera år så kommer denna, snacka om anitklimax. Det känns som att sonen eller dottern till ngn av dom på butiken som har gjort plus att den inte fått så mycket material att jobba med. En prislista i pdf? bara ett exempel. men om de vill lära sig kommunicera kan de alltid anlita mig :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 05, 2004 09:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Ja det var en stor bevikelsen ställer mig till de kritiska här. Men är syftet med sidan, som jag tror att minska trycket på frågor vad som finns på begagnatfronten, så borde det fungera ändå. Jag skulle ha skippat den övriga texten och bara haft en begagnatsida. Ingen icke redan Linn-frälst kan tycka om och lockas av den här sidan i min mening.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 05, 2004 09:10 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Men vad tycker ni skulle finnas på siten då? Hur skulle en optimal Linn-hemsida se ut då? Vi kan väl slänga in alla våra tips på hur en bra site skulle se ut här också sen kan någon droppa av ett mail med det eller länka till tråden. Inte alls säkert att de bryr sig men oavsett det så skulle det vara kul att höra vad ni övriga vill ha på en websida.

Jag börjar med:

Systemförslag - så ser personer ganska enkelt vad prislappen handlar på.
Begagnatsida - väl uppdaterad! Takt & Ton är väl lite skräckexempel där, inte alltid med ofta. Behöver ju inte vara så märkvärdig, Tonlägets beg-sida är ju enkel och uppdateras ofta = fyller sin funktion väl.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited