sportbilsentusiasten wrote:
Du har helt rätt, o jag är glad att de brinner för MUSIK, inte att göra hemsidor
Ge grabbarna lite tid - det de har gjort hittils är ju rätt - mer info bara!
O det kommer
Det är inte mer info som behövs, inte bara. Visst, tips om hur man får bästa ljud ur sin anläggning, tips i uppgraderingsstege, tips om hur man sköter sina vinyler etc är jättevälkommet.
Men dom behöver en annan inställning till hur sajten ska se ut/produceras.
Varför inte lägga en summa motsvarande en kompetent Linn-anläggning på att anlita en proffesionell kraft till sin sin sajt, istället för att meka själva?
Vem skulle bygga sin egen T-kabel till tonarmen bara för att spara pengar? Det viktiga är väl resultatet, och Linn-entusiaster betalar enorma summor för även relativt små uppgraderingar ljudmässigt. Då kan man förvänta sig att även de som säljer sådana här utrustningar tar saken seriöst.
Och det behöver inte handla om pengar, någon här har hänvisat till Tonläget. En enkel sajt, personlig "touch", innehållsrik på såväl prylar som information. Det senare kanske skulle kunna vara ännu mer utbyggt, men å andra sidan är det ingen konsumentupplysning det handlar om...
Jag har dock inte gett upp hoppet, förhoppningsvis är ambitionerna mycket högre än vad sajten idag ger sken av. Med lite arbete kommer den bli bra, för grundinställningen och argumentationen är det inget fel på. Det man säger är helt rätt, nu gäller det bara att nå utanför Linn-nördarnas entusiastiska skara
Lycka till High Fidelity!
/ B