Ja, det här är onekligen spännande.
Akurate CD är det klart mest intressanta.. Hur bra är den jämfört med Unidiskarna? Pris? Vilka format tar den? Namnet förpliktigar ju, så helt billig blir den nog inte...
Akurate Tuner? Det förvånade mig. Hade inte trott på en tuner i den (förmodade) prisklassen. Trodde den nya tunern skulle ingå i Majik-serien.
Ännu ett försteg? Hur många kan de ha egentligen? Återigen undrar man var i skalan av AV-försteg den skall slå sig in pris- och prestandamässigt.
Jag tilltalas bara delvis av att Akurate nu tydligen är "line". Det tydligör kanske var produkterna ligger prestandamässigt, men samtidigt tycks det mig inte precis uppmuntra att man blandar produkter från olika linjer. Ett rationellt (tunedem!) system kan ju mycket väl innehålla källa från Klimax-serien (finns ingen idag, om man inte räknar LP12), försteg från Akurate och slutsteg (och högtalare?) från Majik.. men om man samtidigt betonar linjeuppdelningen med design och marknadsföring så motarbetar man det. Tycker det i så fall återigen ger lite dubbla budskap.
Nåväl. Klart spännande att se vad det är som kommer. CD'n är jag nog spekulant på.