selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 13:13

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 130 posts ]  Go to page 1 2 3 4 59 Next
Author Message
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 07:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kommer att bli väldigt spännande :!: :!:

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 08:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Berätta allt du vet!
Även om sommarkampanjen.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 12:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, det här är onekligen spännande. :D

Akurate CD är det klart mest intressanta.. Hur bra är den jämfört med Unidiskarna? Pris? Vilka format tar den? Namnet förpliktigar ju, så helt billig blir den nog inte...

Akurate Tuner? Det förvånade mig. Hade inte trott på en tuner i den (förmodade) prisklassen. Trodde den nya tunern skulle ingå i Majik-serien.

Ännu ett försteg? Hur många kan de ha egentligen? Återigen undrar man var i skalan av AV-försteg den skall slå sig in pris- och prestandamässigt.

Jag tilltalas bara delvis av att Akurate nu tydligen är "line". Det tydligör kanske var produkterna ligger prestandamässigt, men samtidigt tycks det mig inte precis uppmuntra att man blandar produkter från olika linjer. Ett rationellt (tunedem!) system kan ju mycket väl innehålla källa från Klimax-serien (finns ingen idag, om man inte räknar LP12), försteg från Akurate och slutsteg (och högtalare?) från Majik.. men om man samtidigt betonar linjeuppdelningen med design och marknadsföring så motarbetar man det. Tycker det i så fall återigen ger lite dubbla budskap.

Nåväl. Klart spännande att se vad det är som kommer. CD'n är jag nog spekulant på. :D

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 14:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Snacka om teaser! Vad är det kan det här vara för grejer? Dags att säga B!

:?: :?: :?:

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 15:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mina personliga GISSNINGAR (jag har inte hört/läst ngt om detta före
jag läste denna tråd):

C2200 byter namn till Akurate 2200 (i o m att C2100 bytte namn till
Majik 2100)?

Det kommer en högtalarserie som heter Majik någon vacker dag?

Det kommer CD/Tuner/Försteg i Artikulate-serien en ännu vackrare dag? :D

/M

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 15:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är källan till dessa uppgifter säker på att det är 2-kanaliga produkter (med tanke på att Akurate-högtalarna finns tillgängligt i 5.1-konfiguration)

/M

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 15:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Låter väldigt spännande! Är ju knappast någon mening att släppa en dyrare CD-spelare om den inte blir signifikant bättre än 1.1. Tvåkanals försteg kanske bättre än Kinos låtter vettigt, alla vill ju inte betala för dekoders och videoswitching. Att utveckla en dyr radio känns som en klart tveksam grej, dock saknas ju en radio i sortimentet och det bästa vore väl kanske att putsa lite på Pekin och stoppa den i ett Majik-skal, minimalt med R&D för ge en rimlig prissättning.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 15:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

http://www.linn.co.uk/warranty_registration finns "Akurate CD Player" som produkt.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 20:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tror Magnus är inne på rätt spår.

När Majik-serien kom var det många som spekulerade i "serier".
Nya demohemsidan spädde på denna teori, nya officiella än mer så.

Tex.
Classik + Komponent
Majik serien + nya 2/3karray burkar
Akurate serien
Artikulat serien
Klimax serien + Komri

Om detta nu stämmer byter nog Kinos o Kisto namn.
Inte gör Linn nya försteg inte...

O som Magnus är inne på byter C2200 namn.

Ev gör Linn en ny tuner o "trimmar" prestanda med olika nätdelar som mellan Exotik o Kinos idag... = två tuners!

Artikulat power amp behövs ju inte, o Uni 1.1 är väl silverspinnaren...

Slutsatsen är nog att Akurate CD´n bara är en omdöpt 2.1!

Så enda nya produkterna är Majik burkar, Akurate/Artikulat tuner o Klimax DVD.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 20:56 
Site Admin
Site Admin

TMV wrote:
http://www.linn.co.uk/warranty_registration finns "Akurate CD Player" som produkt.
Klockren research TMV :D Undrar om det var tänkt att den skulle synas där före lansering??
Quote:
Slutsatsen är nog att Akurate CD´n bara är en omdöpt 2.1!
Nu vet man ju ingenting säkert, men en 2.1:a som är en ren cd-spelare vore kanon, förutsatt givetvis att den får behålla samma gedigna cd-släde :wink: Med vettigt pris kan den säkert tilltala en hel del Ikemi-ägare som tycker att Majik-cd inte är tillräckligt mycket bättre för att motivera prisskillnaden.

Det och en Majik-högtalare som inte kräver en hel drös med slutsteg för att aktiveras och till halva priset av 242! Kan man maila och önska någonstans!?

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 21:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tycker det är tråkigt om man tar ett högtalarnamn på elektronik. Har inget problem med serier fast jag egentligen inte ser meningen, antar att det är marknadsförings anledningar. Men serierna kan hålla sig till att bara vara elektronik. ´

Nog talat om de, nu ska jag spå lite...

Är inne på samma spår som magnus och sportis, dock så tror jag inte 1.1, 2.1, kinos och kisto kommer byta namn inte iaf utan en makeover till blåstrålar. Akurate CD antyder om en ren cd, lagom nivå på den vore mellan 1.1 och 2.1.

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 11:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Akurate CD Player kommer att vara en multi-format disc player.
Radion kommer att finnas i olika varianter varav en med DAB.
Har jag hört! :roll: :wink:

Försteget har jag inte någon information om men behövs det verkligen något fler försteg än Majik Kontrol, nya Exotik, Kinos, Kisto och Kontrol kan man undra. Eftersom att Akurate CD Player är en multi-format spelare borde inte Akurateförsteget vara endast tvåkanligt. Kan det vara en omdöpt Exotik+DA/Kinos?

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 12:46 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Roland wrote:
Akurate CD Player kommer att vara en multi-format disc player.
Men er du sikker på at ikke dette bare betyr at det er en to-kanals CD + SACD spiller, med MP3 o.l. som ekstranummer?
Jeg syns det vil være veldig merkelig å døpe om en unidisk 2.1 til "CD-player".
Quote:
Radion kommer att finnas i olika varianter varav en med DAB.
Har jag hört!
En god nyhet! Det aller beste hadde selvfølgelig vært om den var moduler, med ettermontering av DAB. Og Inernet radio :wink:
Quote:
Försteget har jag inte någon information om men behövs det verkligen något fler försteg än Majik Kontrol, nya Exotik, Kinos, Kisto och Kontrol kan man undra. Eftersom att Akurate CD Player är en multi-format spelare borde inte Akurateförsteget vara endast tvåkanligt. Kan det vara en omdöpt Exotik+DA/Kinos?
Multikanals forsteg er det ikke behov for flere av, bortsett fra at de4n analoge utgaven av Exotik gjerne kan komme tilbake :roll:

Men det er jo et litt stort gap mellom Majik og Klimax Kontrol, så et nytt stereo-forsteg kan komme godt med i sortimentet.

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 14:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag hörde faktiskt för ungefär en månad sen (av en Linnhandlare) att det skulle komma en Majik Tuner med DAB modul som "optional". Det innebär förstås inte att det kommer att bli så. Men Rolands information är väl också i den riktningen. Ett modultänkande som möjliggör framtida uppgraderingar är förstås helt rätt. "Back to basics" inom Linn kan man väl säga.

Namngivning och produktserier kan man förstås ha olika åsikter om. Men bara jag får bra produkter till bra priser så är jag nöjd. Gärna moduluppbyggda med möjligheter till uppgradering. Och bra service förstås. Mitt hopp börjar faktiskt stiga för Linn, känns riktigt bra!

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 19:41 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

- Linn have announced more price cuts !!!!!. The Classik Music is back to its old price of £999 and the Movie has been reduced from £2750 to £1999.

- Linn have also announced details of some new products – the Akurate range of electronics. More details to follow. Watch this space…………

- Linn have also confirmed that their summer promotion will be the hugely popular Aktiv promo. Again, watch this space for more details.

Post new topic  Reply to topic  [ 130 posts ]  Go to page 1 2 3 4 59 Next

All times are UTC+02:00