GForce wrote:
Är skillnaderna väsentliga (typ haksläpp) eller behövs det en riktigt bra källa för att de ska vara tydliga?
Jag har inte jämfört Kairn mot Classik direkt, däremot Kairn mot Majik, och i sin tur Majik mot Classik. Jag tyckte att det var svårt att säga bättre eller sämre mellan Majik och Classik, däremot Majik till Kairn var i "haksläpp-domänerna". Source first gäller ju självklart dock, så en Kairn kan ju inte direkt trolla fram bättre ljud än vad som kommer från källan.
Quote:
Är den största skillnaden på förförstärkaren eller slutsteget?
Jag tror jag skrev något om mitt Kairn-Klout-byte i en annan tråd här för ett tag sen, men hittar det inte just nu. Det jag skrev där var iaf att jag skaffade ett Klout först och visst blev det bättre, men det var först när jag skaffade Kairn som det riktiga lyftet kom. Det innebär inte rakt av att Kairn i sig stod för den största uppgraderingen, snarare var det Kairn som förmådde Klout att visa hur bra det är. Hade jag bara skaffat Kairn men kört vidare på slutstegsdelen av den Majik som jag hade innan är jag tveksam till att det hade blivit i närheten av lika stor skillnad som det blev med Kairn+Klout. Största skillnaden där blev alltså, uhm, bägge så att säga.
Quote:
Vad jag har förstått så är Kairn en passiv förförstärkare. Innebär det att den behöver en hyffsat stark insignal? Det lär väl inte vara något problem med en cd spelare, men om man har annat som man vill ansluta (tv, vcr, dvd etc) så kanske det blir för låg insignal?
Inga som helst problem. Tuta och kör.