selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 07, 2025 11:28

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Feb 07, 2007 12:48 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Hej alla!

De av Er som besökt oss senaste året har kanske märkt av en del
förändringar här på Takt & Ton, framför allt när det gäller skyltning/look
i butiken - förhoppningsvis till det bättre :D

En del välbekanta ansikten har försvunnit bland personalstyrkan och
nya tillkommit. Vi diskuterar just nu hur vi kan bli ännu bättre som butik.
Vi efterlyser därför uppriktig (men gärna saklig) feedback (såväl positiv
som negativ) på vad Du som på olika sätt haft med oss att göra tycker vi
skall förändra. Bemötande, personal, sortiment, hemsidan ( :oops: ) mm.
Vad tycker Du är bra eller dåligt?

Så alltså: Give it to us please! And give it ALL.
Inlägg eller PM, det avgör Du själv.

Musikaliska hälsningar,
Personalen

Auktoriserad LINN-butik sedan 1986

Postorder över hela Sverige.

Räntefritt 2 - 24 månader

Tel: 0920 - 17017

info@taktoton.com http://www.taktoton.com

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 07, 2007 22:37 
Moderator
Moderator

Några tanker från min del:

- Mycket trevligt med denna form av öppet hus, och även kvällsöppet. Man behöver nog inte visa Komrisystem för att ordna lyssnings/demo-kväll.

- Bra med skivavdelning, även om jag inte hann kolla så mycket, eller vet om sortimentet var bra.

- Organiserad visning av Komri/LP12. Vid ett sådant här tillfälle hade demonstrationen kunnat göras lite mer engagerat. Bra att man kunde lyssna egna skivor, men detta hade kunnat varvas med utvalda demoskivor. Lite långt att köra en skivsida per gång, en låt per skiva hade räckt.

- Jag tycker olika system borde ha varit uppkopplade och demats i de övriga demorummen. Artikulat 350 borde varit uppkopplade.

- Vet inte hur det brukar se ut i butiken, men man skulle kunna jobba ännu mer med genomtänkta uppställningar och installationer. Har besökt butik i Köpenhamn, och de har verkligen jobbat med att få till snygga installationer och demorum. (http://www.scalahifi.dk/). Kanske den Danska marknaden går mer på yta än innehåll. (Butiken ligger vägg i vägg med B&O.)

- Demon med Keeltolvan/Adikt jämfört med tidigare topptolvan borde ha gått att ordna.

- Hemsidan... Jag tror att en hemsida som uppdateras oftare är viktigt. Innehållet är viktigare än formen. En uppdaterad begagnatlista, gärna med bilder, borde gå att ordna. Samt produktinfo och pris på hela sortimentet.

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 07, 2007 22:47 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Quote:
- Hemsidan... Jag tror att en hemsida som uppdateras oftare är viktigt. Innehållet är viktigare än formen. En uppdaterad begagnatlista, gärna med bilder, borde gå att ordna. Samt produktinfo och pris på hela sortimentet.
Dessutom en hemsida som är kompatibel med Mozilla; 1 av 4 sägs iallafall använda webläsaren.

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 00:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jaa... hemsidan borde uppdateras. Den är otroligt dålig. Sämre än kass. Inkompatibel dynga. Ni har fått kritik för den många gånger tidigare, och sällan nådig sådan. Varför inte lyssna på den?

Kul att ni skaffar mer publik profil! Goda råd och trevlig ton dessutom. Jag ser att fler och fler butiker gör detta, glatt hjälper till i forum, och jag tycker det är strålande! Ni hjälper Linn som märke också med en av deras, i mina ögon, största brister. Har aldrig förstått det braiga i att vilja hålla sina kunder i mörkret så man ska måsta ringa sin handlare hela tiden även för småsaker.

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 00:29 
Moderator
Moderator

Precis, håller med daniel.n. Tror att forum/internet kan hjälpa till att hålla intresset uppe hos folk.

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 05:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Instämmer i kören angående hemsidan. Följ standarder så att sidan fungerar!

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 15:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har varit kund på tot sen början av 90 talet. Är glad att det finns en sådan kompetent hifbutik i stan. Vad gällande hemsidan så håller jag med den borde uppdateras betydligt oftare med nyheter beg lista osv..

mvh Pär

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 15:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tycker att det blivit mycket bättre ordning i butiken det är lättare att få en bra överblick nu. Nu finns det priser på flera produkter, tidigare fick man olika pris från olika säljare. Tycker att lyssningskvällarna är väldigt bra med en härlig stämmning, det behöver inte vara Komri, Majik demon var mycket bra. Men som flera även nämt tidigare så borde hemsidan uppdateras oftare. Personalen är mycket trevlig och ger en bra service. Chefen borde kanske ge lite mer förhandlings utrymme till dom anställda :idea:

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 09, 2007 10:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

även chefen himself borde ge utrymme till förhandling av pris :lol:

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 09:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ett tips till Takt och Ton angående hemsida..

Jobba med Firefox i stället för Internet Explorer.

Enligt min åsikt så är det vansinne att använda enbart IE när man skall göra hemsidor, då M$ har en tedens att lägga egna "koder" som endast funkar i IE och ingen annan webbläsare. Många använder andra webbläsare och i vissa fall helt andra Operativsystem än just M$ Windows, och då används det andra Webbläsare än just IE. Det är inte alla "andra" webbläsare som har möjligheten att "ställa in" så att de "identifieras" som IE. Och folk skall inte behöva bli tvingade att använda IE för att exempelvis kunna utnyttja länkarna på er hemsida, eller på de få webbläsarna som man KAN ställa in "identifiera som IE" att tvingas ställa in den "opsionen".

Firefox teamet jobbar med det satta standarderna som finns som finns att läsa på W3C. Får man det att se bra och "snyggt" ut i Firefoxen så blir det snyggt och bra även i Mozilla och i Internet Explorer och i Opera med flera webbläsare. Det är något jag har noterat när jag själv knackar HTML-koder (jag "handknackar" HTML-koder via en avancerad text editor), med Firefox som huvudsaklig
"kontolläsare" och sedan stämmer av med Opera,Mozilla, Konquero, Ephany, IE för att nämna några läsare jag använder för den slutgiltiga kontrollen.

Vill man använda ett grafiskt program för att skapa hemsidor och använder Windows så rekommenderas Dremweaver från Macromedia i stället för M$ FrontPaige. Då FrontPaige har en tedens att lägga till en massa onödig kodning som gör att det slöar ned uppblandningen av hemsidor.

Detta är mitt ödmjuka påpekande.

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 01:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag kom tillslut bara till en sida som hette frames.htm med lite text om Takt & Ton i mitten...
det fanns en länk till index.htm uppe till vänster annars stendött!

/Ciao

(Hoppas ni inte betalat för den sidan!)

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 21:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

joakimw wrote:
Jag kom tillslut bara till en sida som hette frames.htm med lite text om Takt & Ton i mitten...
det fanns en länk till index.htm uppe till vänster annars stendött!

/Ciao

(Hoppas ni inte betalat för den sidan!)
Jag brukade bokmärka URL:en "http://www.taktoton.com/begagnat.htm" när jag inte hade dator med IE. Så bara den fungerar borde man klara sig.

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 09:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

En sak som ofta gör mig förbryllad är att det inte går att mörklägga stora hembiorummet. De flesta som håller på med hembio vet att ljuset bleker ut svärtan. Fixa detta till mitt nästa köp så jag kan jämföra projjarna ordenligt. Annars har jag alltid varit nöjd och glad med butik o personal.

Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00