Några tanker från min del:
- Mycket trevligt med denna form av öppet hus, och även kvällsöppet. Man behöver nog inte visa Komrisystem för att ordna lyssnings/demo-kväll.
- Bra med skivavdelning, även om jag inte hann kolla så mycket, eller vet om sortimentet var bra.
- Organiserad visning av Komri/LP12. Vid ett sådant här tillfälle hade demonstrationen kunnat göras lite mer engagerat. Bra att man kunde lyssna egna skivor, men detta hade kunnat varvas med utvalda demoskivor. Lite långt att köra en skivsida per gång, en låt per skiva hade räckt.
- Jag tycker olika system borde ha varit uppkopplade och demats i de övriga demorummen. Artikulat 350 borde varit uppkopplade.
- Vet inte hur det brukar se ut i butiken, men man skulle kunna jobba ännu mer med genomtänkta uppställningar och installationer. Har besökt butik i Köpenhamn, och de har verkligen jobbat med att få till snygga installationer och demorum. (
http://www.scalahifi.dk/). Kanske den Danska marknaden går mer på yta än innehåll. (Butiken ligger vägg i vägg med B&O.)
- Demon med Keeltolvan/Adikt jämfört med tidigare topptolvan borde ha gått att ordna.
- Hemsidan... Jag tror att en hemsida som uppdateras oftare är viktigt. Innehållet är viktigare än formen. En uppdaterad begagnatlista, gärna med bilder, borde gå att ordna. Samt produktinfo och pris på hela sortimentet.