Kör Classik, LK140, K400, KanI och är egentligen nöjd med ljudet. Framförallt blev det ett större, tightare ljud efter att jag la till LK140:an. När det gäller "vanlig" musik (Clapton, Santana, "unplugged-musik, radio mm) är jag mycket nöjd. Problemet är att gamla hårdrockaren i mig (Lizzy, tidig Def Leppard, allmänt bluesbaserat) inte längre känner sig hemma i Linn-rummet, utan får hålla till i bilen

. I och för sig inget jättestort problem men jag har surfat runt och sett att Sizmik (10.25) till stativare enligt många är helt rätt. Har någon erfarenhet av att köra Sub och KanI? Kan den ge ett mäktigare ljud även för mer baskaggebaserad musik eller är det att hoppas på för mycket? Får man en bra bild av skillnaden "i princip" av att låna en billigare musik-sub (då Sizmik inte är så vanliga i bekantskapskretsen).
Mina framtida uppgraderingplaner stäcker sig från ingenting till på sin höjd till en ev sub och/eller möjligen byte av Kan till Katan. (Föredrar generellt en
kompakt anläggning med rent/tight ljud varför en sub verkligen ska göra skillnad för att motivera plats och ffa pengarna.)