selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 08:08

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 16:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Mortifikator Crenshaw wrote:
Kul att några är roade iaf. :(

Jag kommer alltid att visa mitt missnöje när jag tycker att diskussionerna är nere på en nivå som är oacceptabelt låg.

OTTO: Skicka off-topic/personangrepp rörande mig via PM istället, lättare att ignorera det där.
MC om nåt är kul lr inte bedömmer väl inte du? sen om du tycker det är dagisnivå får du tycka det....bästa humorn är den barnsliga ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 16:51 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
köpa begagnat känns ju mindre roligt. är ju inte särskilt trevligt att ta över någon annans "leksaker" när de lessnat på dem. Köper hellre än ny casio-stereo än en använd från linn. nysckick brukar ju vara allt annat än reko, tyvärr.. det är i alla fall min erfarenhet

_________________
Murmel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 17:47 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Märkliga erfarenheter, murmeldjuret. Jag har köpt hela (!) min anläggning begagnad och den är i hur fint skick som helst, och spelar på som :twisted:
Haakan wrote:
MC om nåt är kul lr inte bedömmer väl inte du? sen om du tycker det är dagisnivå får du tycka det....bästa humorn är den barnsliga ;)
På detta forum slipper vi gärna barnslig humor.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 18:02 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
Ayn wrote:
Märkliga erfarenheter, murmeldjuret. Jag har köpt hela (!) min anläggning begagnad och den är i hur fint skick som helst, och spelar på som :twisted:


.
Men skulle du inte hellre ha köpt alla delarna nya? Om du haft råd alltså

Alla mina stereoprylar är köpta nya, förutom högtalarna som var demoex en kortare tid. Min första stereo vann jag för övrigt i junior-jeopardy, en casio. Den används dock inte längre ;)

_________________
Murmel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 18:10 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Hellre och hellre...vet inte riktigt. I min nuvarande situation skulle jag inte ha gjort det även om jag haft råd, eftersom jag då bara hade haft råd med nöd och näppe ;) Och då finns det andra saker som jag gärna lägger pengar på också istället för att bara lägga allt på anläggningen.

Men visst, vore jag ekonomiskt oberoende vore det ju mindre krångel att bara gå till en handlare och peka ut de prylar man vill ha och sen få dem levererade och uppställda hemma hos sig, utan att man skulle behöva lyfta ett finger ens. Men då skulle jag å andra sidan gå miste om mycket av det jag ser som roligt, nämligen tiden då man går och suktar efter den där prylen man vill köpa. :)

Så i alla fall som jag kan tänka mig just nu så är mitt svar nog faktiskt nej. För mig ligger det inte sådär jättemycket värde i att veta att jag är första ägare på en pryl, det viktiga för mig är inte komponenten i sig utan vilka musikaliska upplevelser den kan ge mig. Det som kan vara värt det att köpa nytt är dels garanti och handlarsupport, och dels att ge lite mer direkt stöd till Linn antar jag. Sån lyx kanske jag kan unna mig framöver nån gång. ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 18:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Ayn wrote:
Märkliga erfarenheter, murmeldjuret. Jag har köpt hela (!) min anläggning begagnad och den är i hur fint skick som helst, och spelar på som :twisted:
Haakan wrote:
MC om nåt är kul lr inte bedömmer väl inte du? sen om du tycker det är dagisnivå får du tycka det....bästa humorn är den barnsliga ;)
På detta forum slipper vi gärna barnslig humor.
bara jag som tyckte att det var en rättvis jämförelse? precis lika onödiga var dom...

sen att min humor är lite bättre än andras är ju en annan sak 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 19:15 
Haakan wrote:
bara jag som tyckte att det var en rättvis jämförelse? precis lika onödiga var dom...

sen att min humor är lite bättre än andras är ju en annan sak 8)
Sluta tjata om detta nu och visa att du kan föra en givande diskussion!

Gå vidare, lämna det andra till trådens mörka hörn!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 19:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Väl talat! 8)

Jag kan bara instämma i kören som säger att man absolut kan få bra högtalare för 10k. Nya Katan eller beggade Ninka, t.ex. Eller ett par beggade Kaber inklusive aktiva kort och allt för ännu mindre! (vassego OTTO för gratisreklamen 8))


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 19:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
mc varför ska otto ta saker via pm med dig när du skriver via forumet dina åsikter om mig?, blir bara så less på internetheroes


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 20:39 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
Haakan wrote:
mc varför ska otto ta saker via pm med dig när du skriver via forumet dina åsikter om mig?, blir bara så less på internetheroes
Du är så söt Haakan, men nu tycker jag att vi återgår till topic.

Katan utan stativ kostar 10000 och då tycker jag inte att de låter bra, men om man lägger till stativ hamnar man på 12200 och då händer det grejer. Jag tycker alltså att min tes stämmer överrens med verkligheten.

_________________
Murmel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 20:42 
murmeldjuret wrote:
Katan utan stativ kostar 10000 och då tycker jag inte att de låter bra, men om man lägger till stativ hamnar man på 12200 och då händer det grejer. Jag tycker alltså att min tes stämmer överrens med verkligheten.
Har du ens hört Kan? Jag verkligen inte att man kan dra en prisgräns sådär! Man får det man betalar för...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 20:49 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
Mortifikator Crenshaw wrote:
murmeldjuret wrote:
Katan utan stativ kostar 10000 och då tycker jag inte att de låter bra, men om man lägger till stativ hamnar man på 12200 och då händer det grejer. Jag tycker alltså att min tes stämmer överrens med verkligheten.
Har du ens hört Kan? Jag verkligen inte att man kan dra en prisgräns sådär! Man får det man betalar för...
Du kan ju inte säga att dom är bättre än t.ex. Katan med stativ!? Nånstans måste man ju sätta en personlig gräns för vad man tycker är bra och min går vid 10k, under det är det helt enkelt inte intressant :?

Själv har jag Ninka, men funderar på Espek! Akurate var ju najs, men man tjänar ju inte fett som doktorand :cry:

_________________
Murmel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 21:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
tja klart att saker och ting blir bättre om det kostar mer annars hade väl inte folk pröjsat mer för det? (iaf om vi snackar linn)

sen är ju hifiprylar en prioriteringsfråga...jag har alltid fina bilar, söker ett hus mm, så måste säga att din personliga åsikt kanske är att man inte får nåt för 10k men alla måste inte tycka så?..punkt slut :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 21:21 
murmeldjuret wrote:
Du kan ju inte säga att dom är bättre än t.ex. Katan med stativ!? Nånstans måste man ju sätta en personlig gräns för vad man tycker är bra och min går vid 10k, under det är det helt enkelt inte intressant :?

Själv har jag Ninka, men funderar på Espek! Akurate var ju najs, men man tjänar ju inte fett som doktorand :cry:
Märklig inställning!

Jag har aldrig sagt att Kan är bättre än Katan, eller? Jag säger bara att jag tycker att Kan presterar bra för sitt pris. Sen är det klart att man får mer om man betalar mer. Jag har hört högtalare för 20k som jag tycker är sämre än Kan för 5,500:-, så din tes är mycket märklig!

Angående Akurate kan jag varna dig, ta inte hem dom, man blir beroende.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 01, 2004 21:26 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
Mortifikator Crenshaw wrote:
Angående Akurate kan jag varna dig, ta inte hem dom, man blir beroende.
Som om jag inte redan var beroende av en massa saker... snart är klockan 00:00 och kabeln är tillbaka :wink:

Angående högtalarna så tycker jag fortfarande att allt under 10k är kass. Och begagnat känns faktiskt ganska äckligt.. De tidigare ägarna har säkert varit äckliga på något sätt, eller förstört något.. suck..
Nej, nyskcik är när det beställningstillverkas direkt efter min order..
Bara jag som föredrar nytt?

_________________
Murmel


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited