Hellre och hellre...vet inte riktigt. I min nuvarande situation skulle jag inte ha gjort det även om jag haft råd, eftersom jag då bara hade haft råd med nöd och näppe

Och då finns det andra saker som jag gärna lägger pengar på också istället för att bara lägga allt på anläggningen.
Men visst, vore jag ekonomiskt oberoende vore det ju mindre krångel att bara gå till en handlare och peka ut de prylar man vill ha och sen få dem levererade och uppställda hemma hos sig, utan att man skulle behöva lyfta ett finger ens. Men då skulle jag å andra sidan gå miste om mycket av det jag ser som roligt, nämligen tiden då man går och suktar efter den där prylen man vill köpa.
Så i alla fall som jag kan tänka mig just nu så är mitt svar nog faktiskt nej. För mig ligger det inte sådär jättemycket värde i att veta att jag är första ägare på en pryl, det viktiga för mig är inte komponenten i sig utan vilka musikaliska upplevelser den kan ge mig. Det som kan vara värt det att köpa nytt är dels garanti och handlarsupport, och dels att ge lite mer direkt stöd till Linn antar jag. Sån lyx kanske jag kan unna mig framöver nån gång.