Bill50x wrote:
Men precis som UffeB säger, det behöver ju inte vara något fel med lite mer fotstampande. Och jag bara spekulerar, fokus på detta kommer minska iom Linns "digitalisering". Redan kommentarerna om hur DS´en låter tycker mig bekräfta detta. Nu skrivs det om "lugnet" i musiken, den självklara presentationen mm, mycket som tex rör-entusiaster ofta hävdar. Kankse börjar vi nå en nivå där det bästa från flera olika discipliner sammansmälter?
JA, jag brukar skriva om "lugnet" i musiken som ett tecken på att det är
bra...mer lugn = uppgradering.
Brukar också beskriva det som flyt o avslappnat.
MEN...det är ju
inte motsatsen till drag o stampa takten. Tror du missförstår vad jag menar Bill.
Med "Lugnet" menar jag altså
inte tempo dvs sävligt o slött.
Det är i själva verket att hjärnan hinner fatta sammanhanget i musiken så man förstår bättre vad som spelas o menas.
Motsatsen är RÖRIGT, något som ökar vid en nedgradering...
DS är en överdängare på att låta analogt avslappnat. Konstigt hur referenserna flyttas. När Karik introducerades tyckte man att ÄNTLIGEN en spelare som låter som det ska
O när Ikemi kom lät Karik digital. För varje ny CDspelare har den äldre genast låtit lite kantigt hårt (något jag kallar för digital).
Nu är det samma sak med Akurate CD'n
Tror Linn avsiktligt föröker komma bort från den något nördiga stampa takten imagen.
Lite synd för dagens Linnprodukter är grymma på att framkalla ryckningar i benen
Jag får fortfarande rysningar av välbehag då jag tänker på DS o att detta bara är BÖRJAN på något nytt stort. Tänk er 10 års utveckling av teknologin
Hoppas nu Linn struntar i att utveckla stärkare o talare ett par år o fokuserar på det viktigaste, källorna!!!!