henriklh wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Har varit på G ett par månader. Har efter lyssnat på en hel del av de dyrare linn grejjerna bestämt mig för Uni 1.1. =Skippar CD12.
Nyare Unidiskar låter bättre o bättre så det får bli en sådan - mer framtidssäker.
Frågar är väl hur länge jag kan vänta. Ju längre man väntar ju bättre kommer de att låta... Käns som de har utvecklats en hel del sista året.
Du har ingen dator va? 
haha, fattar vad du vill säga...
En PC för en 5-10 kkr är ju en sak... 100k är ju en annan...
Problemet är uni problemen o Linns nya inriktning (höga priser, o dåliga eftermarknads support)
OM Unidisk HADE varit fria från problem - hade jag slagit till i somras. Att Linn säger (handlare/själva) att de nu är OK men om man frågar kunderna får en annan bild - gör inte att förtroendet minskar.
Visste ni om att vissa handlare INTE vill sälja Unidiskar o hävdar att linn mörkar allvarliga fel...
Då jag ringde upp Linn o berättade vad jag VET för att få klarhet - blev de plötsligt VÄLDIGt intresserade av mitt namn samt VEM som hade sagt denna information. Märkligt agerande...
Att Linn tar in Unidiskar på service (HW o SW upgrades) UTAN att redovisa VAD de gör är dåligt.
Är ju en del pengar...
Jag kan vänta, sitter inte i sjön.
Har på sista tiden hört två toppsystem; Uni 1.1/Kontrol/twin Shackra/espek samt Uni 1.1/Kinos/2250/Akurate 242.
I bägge fallen svängde det mer än hemma - men det var klart tristare.
Inge bas, dynamikfattigt o framför allt ingen live känsla.
Är bara att inse att passivt har begränsningar, samt att Espek/akurate behöver en sub.
Dock inser man hur mycket bättre de nya produkterna ÄR