Har lyssnat på Unidisk SC, 2.1, Exotik, Kontrol, 2250, Twin Shackra på Espek. Hörde också på Klassik Movie med Katan, Trikan, sizmik,
1. Källa/försteg – på Espek drivna med Twin shackra
Unidisk SC vs Uni 2.1; SC låter trasig om man jämför med 2.1. Stoooor skillnad både i HIFI o tune dem
Exotik vs. Kontrol; tune dem något bättre med Kontrol, men HIFI mässigt… WOW. Man bliir förälskad i Kontrol för att den LÅTER så bra! Ett försteg för HIFI nördar…

Klart är dock att Exotik är ett klipp för 25% av priset av en Kontrol.
Kombinationer:
SC med Kontrol – inte illa men…
2.1 med Exotik – sååå mycket bättre på både HIFI o tune dem (visar vad Exotik kan samt ”source first”!)
2. Slutsteg – drivna med 2.1, Kontrol på Espek
Från Twin till 2250… allt bara kollapsar, soundstage, tune dem, HIFI…Precis som med Kontrol är det dock HIFI nördmässigt Twin impar mest. Starkt habegär
3. Klassik Movie
Körde lite musik DVD o film. Helt OK system!
Jämförde HD TV med vanlig TV – VILKEN bild. Sanslöst
4. Tillbaks till musikrummet…
Säljaren ville höra en Sting live skiva (den som spelades in 11/9)
Tidigare ohörd av mig frågade jag om den verkligen VAR live? Lät skittrist…
Beslöt mig att spela musik som jag kände till, då kom chocken – det lät verkligen trist. Inge bas, skrikig diskant, dålig dynamik. Ville bara sänka volymen.
Kom på vad det var. Jag saknade Keliks förmåga att fylla rummet med musik o tryck.
Gick ut ur rummet o JA det lät ”bara” HIFI – hemma hos mig låter det som de SPELAR i rummet.
Var (o är fortfarande) lite skakad. Trots Uni, kontrol, Twin – passivt låter inte bättre
En Uni 1.1 kommer in på Onsdag. Kommer att dema 1.1 vs. 2.1 Torsdag. Återkommer...
btw, säljaren heter Pierro o kommer från Italien. Heter
Ferrari i efternamn - BLYTUNGT