siffernisse wrote:
Rätt ska väl vara rätt tycker ivf jag.
Lindbergh wrote:
Jag tycker att också rätt skall vara rätt, och när någon skriver felaktigheter måste man väl få säga det.
Jo vi har förstått det.
Då föreslår jag att ni åker över till Linn o snackar med han som konstruerat K350.
Ni kommer troligen få samma svar som jag fått...
Ärligt, vad är problemet? Rasar er värld om det inte är helt Exakt (trådämnet

) som ni trodde?
siffernisse wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Konstruktören av K350 har för något år sedan sagt via PM till mig att de bygger stegen på chakra-teknik (den som finns i C-serien) och har olika effekt beroende av vilket element de driver. Kvaliteten är "motsvarande chakra-steg".
Konstruktören av vad? Högtalaren består av ett hundratal delar så det krävs ett större team på säkert 10-20 konstruktörer av olika typ, främst Elektro, Mekanik, Beräkning e.t.c. för att ro iland ett sådant projekt.
Klart inte konstruktören av K350 gör allt själv (han får givetvis elektronikmodulen) men åk över o kolla själv!
De är FÅ.
Och en av dessa FÅ på R/D ansvarar för utveckling av talare inkl filter/mm. Därför släpper inte Linn drösvis av talare.
Därför tog det år innan Dynamik kom till Klimaxstegen...
Och därför tar det tID innan Linn har fixat till Exaktfilter till deras talare.
Hade de varit en stab som utvecklade talare/filter hade de ju lanserat alla Exakttalare, aktiva filter o filterprogram direkt.
Hur många nya/moddade för o slutsteg släpper Linn på en 10årsperiod?
Men känns det jobbigt om det skulle vara ett fåtal som finns på R/D? Blir produkterna mindre "high tech" eller mindre fräcka?
Detta är ju bara fånigt
Lejonklou är ensam, Anders/Tonläget utvecklar Harmonihylla o Klångadang själv.
siffernisse wrote:
Chakra layouten finns i alla LINNs pris segment så konstigt vore om detta inte fanns i de integrerade stegen i klimaxserien. Att det är "Chakra" säjer ju inget om vilken "nivå" det är på dessa således.
Just det, men jag har ju redan skrivit att konstruktören menade 100/200wattarna.
Kan vi återgå till att snacka Exakt nu eller?