Tack för alla inspel.
I grunden är det rummet som är orsaken till problemet och i nuläget är det inte mycket att göra åt det just nu, jag har det rum jag har.
Det är givetvis min plan att åtgärda akustiken, typ level3 rum, då det är viktigast för ljudet av alla åtgärder man kan göra. Men det kräver ett dedikerat rum som inte finns möjlighet till idag då man bara har ett vardagsrum (litet) och jag rymmer inga basmoduler i rummet. Men jag är på jakt efter ett nytt hus alternativt bygga ut huset med ett dedikerat HiFi rum som skall åtgärdas enligt alla konstens regler.
Idag står majoriteten av elektroniken (DS, ripnas, slutsteg etc) på Quadraspire hyllsystem. Skivspelaren och CD spelaren står på varsin dedikerad Quadraspire vägghylla. Men de står rätt så nära ena högtalaren, men det är inget heller som går att göra ngt åt då det är enda platsen.
Men jag var mest intresserad av vilket område Exakt systemet är justerbart om man uppgraderar 350P till Exakt och enligt Mats så är det i basområdet.
Även om jag lyckas att fullfölja mina planer på att fixa ett dedikerat ljudrum så är jag ändå väldigt sugen på att uppgradera till Klimax exakt...det fins inga genvägar till det perfekta ljudet, eller