Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av MM pickuper till kairn?
Jag körde nyss i DV20 xx2(mc) på min kairn och det funkade riktigt bra, tyvärr har det hänt något med den så jag fick dist i ena kanalen från puppan
Jag tänkte att en AT95e skulle få tjänstgöra på min 12á en stund, at95 spelar riktigt roligt och bra för sitt pris på Lk1 tyvärr så var inte fallet med min kairn skillnaden mellan kairn och LK1 är inte liten på MM riaat, med Lk1 håller elementen på att lämna högtalaren, drivet och rockenroll känslan som LK1 ger är helt enormt och det är nästan svårt att inte stå på knä och spela luft gittar

Med Kairn blir det något helt annat, som en avslagen efterfest känns riktigt trött och oangagerande

Vi testade med en gammal sliten K18 och då har nog fortfarande LK1 mera boggiefaktor, dock så vaknat kairn till liv och spelar riktigt bra och snyggare än Lk1, en k18 skulle helt klart funka på kairn, men det går ju inte att få tag på nya k18
Vi testade även en ny at95 nål på K18, moddifierad för att passa, och det funkade, dock så försvann mycket dynamik jämfört med orginalnålen till k18
Så nu är frågan om man ska köra MM på kairn, är adikt bra anpassad till kairns riaa? LK1 och at95e är som handen i hansken medans Kairn/at95 inte är kul
Kollar man specar så ligger AT95e på 3.5mv Linn K18 4.5mv och adikt på 6.5mv alla andra specar är i princip samma
Kanske finns det fler alternativ i andra märken, kom gärna med input