selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 06:06

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Wed Dec 11, 2013 19:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5287
Location: Bromma-Stockholm
new order wrote:
Jag har inte blivit med datorljud än.Har faktiskt ingen lust.Jag gillar cd-spelare helt enkelt.Inget krångel.In med skivan och lyssna på musik.

Det är inte för att jag är datoranalfabet.Klarar mig ok där.Men mina musiklyssningar är heliga och skulle nånting hända under dessa så hade jag troligen gått bärsärk på datorprylarna.Har noll tolerans mot sånt.Skönt att bara skyffla in en skiva då.

Är antagligen bara konservativ i detta fall.Skulle säkert gilla köra strömmad musik.Det kommer.Kanske.Eventuellt.
Det kommer :-)

För min egen del handlar det om strömmande musik alternativt vinyl, och där är jag ännu mer konservativ. För vinyl, det är grejer det! Ett riktigt skvomslag att hålla i, plats för information även för oss som inte har syn som örnar, lagom spellängd (ca 20 min) innan man behöver resa sig och massera musklerna - och ofta bättre ljud än CD.

Som språkpolis skulle jag dessutom rekommendera ett mellanslag efter punkt :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Dec 11, 2013 20:34 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Bill50x wrote:
new order wrote:
Jag har inte blivit med datorljud än.Har faktiskt ingen lust.Jag gillar cd-spelare helt enkelt.Inget krångel.In med skivan och lyssna på musik.

Det är inte för att jag är datoranalfabet.Klarar mig ok där.Men mina musiklyssningar är heliga och skulle nånting hända under dessa så hade jag troligen gått bärsärk på datorprylarna.Har noll tolerans mot sånt.Skönt att bara skyffla in en skiva då.

Är antagligen bara konservativ i detta fall.Skulle säkert gilla köra strömmad musik.Det kommer.Kanske.Eventuellt.
Det kommer :-)

För min egen del handlar det om strömmande musik alternativt vinyl, och där är jag ännu mer konservativ. För vinyl, det är grejer det! Ett riktigt skvomslag att hålla i, plats för information även för oss som inte har syn som örnar, lagom spellängd (ca 20 min) innan man behöver resa sig och massera musklerna - och ofta bättre ljud än CD.

Som språkpolis skulle jag dessutom rekommendera ett mellanslag efter punkt :-)

/ B
Jag är lat.Orkar inte ens med ett mellanslag efter punkt :oops: :wink: .Hur ska man då idas att sätta igång en musikserver?Eller håll igång en Vinylsvarv?Beats me.Får väl skaffa en Rega svarv isf,de verkar kräva minimalt med underhåll.Nä,får kolla upp begagnade CD12.Det kan vara min melodi.

/n.o


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited