The Archangel wrote:
Hela tekniken kring detta bygger på digitala filter. Rumskorrigering och källa i högtalare. Vi har en ljus framtid framför oss. Och jag har fyra nya lådor hemma. Att börja med:p
Har du kvar Komri? Kanske du har lust att ta ett par närbilder till i morgon!!! Har du fått hem saker gissar jag att du kan berätta lite mer om detta???? Ingår det alltid försteg/DSM i själva Exakt grejen???
Nån skriver November till komri? Keltik?
Det kommer väl iof till andra tillverkares högtalare också, men jag tycker det är surt om man kommer kunna uppgradera K350 oche inte K320.
Som jag förstår det så kommer Linn också arbeta med att kunna lägga upp till detta i SURROUND också. Det är faktiskt inte så himmla svårt. De kan ge helt Fxx i bild delen. Et serverprogram som sender ljudet digitalt och sen delas upp och avkodas i var högtalare. Det kräver antagligvis inte så mycket kraft då varje högtalare bara behöver nog inte blir dekoda en kanal... Ganska naturligt

den ända frågan är väl om de krävs nåt program för att göra om signalen til PCM eller liknande när man avkodar DVD/BLURAY vad du eventuellt blir. I värsta fall blir det bara DD/DTS då Sony har massa ideer om hur man får lov att rippa Bluray, och Linn vil nog inte bli stämda heller.
Edit: med tanke på priser tror jag en 5.1 lösning kommer dröja många år.... Jag är helt säker på att det hade gått att göra med nuvarande DS teknologi också, men då kräva minst 6kanaler istället för 2... vilket gör det hela rätt så dyrt, och om då Linn har detta som 10e prio så kommer det aldrig hamna resurser för att få till det även om det praktiskt är lösligt
När jag för en tid sedan (nåt år kanske eller två) såg på KALEIDESCAPE var man tvungen att ha i själv skivan från filmen man redan hade rippat om man skulle se bluray...