selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 07:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Wed Feb 23, 2011 15:43 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Mon Jan 08, 2007 17:21
Posts: 11
sportbilsentusiasten wrote:
LYD wrote:
Varför skulle du inte kunna berätta om kraven som Naim ÅF har?
Du kanske inte vill att någon ska tro att det är svepskäl till att ni inte planerar sälja deras produkter?
För hade Naim varit jättebra så hade man väl som butik ansträngt sig för att kunna få sälja märket. Eller?
Hej!

Eftersom vi nämns i diskussionen, så tänkte jag att jag skulle gå in och förtydliga.

Det är inga konstigheter för etablerade handlare att bli Naim-handlare. Men visst är kraven lite högre än för en del andra märken. Men så är det för Naim-handlare i England också.

Jag ska inte gå in på alla detaljer, men vad det handlar om är att vi vill se till att de som är intresserade av att köpa Naim minst möts av en handlare som har genomgått en grundutbildning hos oss i Mölndal, som har ett grundläggande sortiment för demonstration, så att de kunder som är nyfikna på Naim, ska få en chans att prova och se vad Naim har att erbjuda. I grova drag är det inte konstigare än så. Om man sedan vill bli bättre är man välkommen att fördjupa sig i diverse vidareutbildningar. Men det är frivilligt.

Sedan gör vi förstås en bedömning av förutsättningarna för butiken att överleva och därmed kunna klara av att hantera efterservicen av produkterna man sålt och installerat.

Lyd (och Luleå Hifi som är delägare i Lyd) har affärsförbindelser med oss och säljer Pro-Ject, så det finns (såvitt jag vet) ingen som helst konflikt emellan Ljudtema och Lyd.

Vi tycker det kul att en stor och viktig stad som Umeå fått en ny butik oavsett om de säljer våra eller andras produkter. Så vi önskar dem lycka till!

Hälsningar

Carl Michael Engvall
Ljudtema, svensk distributör för bl a Naim Audio


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Wed Feb 23, 2011 22:07 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Jan 10, 2011 13:41
Posts: 29
Location: www.lyd.nu
Ljudtema wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
LYD wrote:
Varför skulle du inte kunna berätta om kraven som Naim ÅF har?
Du kanske inte vill att någon ska tro att det är svepskäl till att ni inte planerar sälja deras produkter?
För hade Naim varit jättebra så hade man väl som butik ansträngt sig för att kunna få sälja märket. Eller?
Hej!

Eftersom vi nämns i diskussionen, så tänkte jag att jag skulle gå in och förtydliga.

Det är inga konstigheter för etablerade handlare att bli Naim-handlare. Men visst är kraven lite högre än för en del andra märken. Men så är det för Naim-handlare i England också.

Jag ska inte gå in på alla detaljer, men vad det handlar om är att vi vill se till att de som är intresserade av att köpa Naim minst möts av en handlare som har genomgått en grundutbildning hos oss i Mölndal, som har ett grundläggande sortiment för demonstration, så att de kunder som är nyfikna på Naim, ska få en chans att prova och se vad Naim har att erbjuda. I grova drag är det inte konstigare än så. Om man sedan vill bli bättre är man välkommen att fördjupa sig i diverse vidareutbildningar. Men det är frivilligt.

Sedan gör vi förstås en bedömning av förutsättningarna för butiken att överleva och därmed kunna klara av att hantera efterservicen av produkterna man sålt och installerat.

Lyd (och Luleå Hifi som är delägare i Lyd) har affärsförbindelser med oss och säljer Pro-Ject, så det finns (såvitt jag vet) ingen som helst konflikt emellan Ljudtema och Lyd.

Vi tycker det kul att en stor och viktig stad som Umeå fått en ny butik oavsett om de säljer våra eller andras produkter. Så vi önskar dem lycka till!

Hälsningar

Carl Michael Engvall
Ljudtema, svensk distributör för bl a Naim Audio
Det finns absolut ingen konflikt mellan Lyd och Ljudtema. Vi handlar spelare, dac:ar och tillbehör från Pro-Ject samt någon enstaka Lead Audio-dac av ljudtema och har inga klagomål där. Anledningen till att vi inte gett oss på Naim är, förutom att jag inte riktigt blivit övertygad, de krav som ställs på handlare. För oss som ny butik är det svårt att göra en sådan satsning, då resurser måste fördelas för att få ett någorlunda brett sortiment från start. Jag har full respekt för de krav ni ställer och förstår att ni vill slå vakt om varumärket. Vi får eventuellt anledning att återkomma i ärendet längre fram.

_________________
LYD HiFi Umeå
http://www.lyd.nu


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Fri Feb 25, 2011 11:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jan 21, 2006 20:03
Posts: 118
Location: umeå
hur har det utvecklats?ganska nyfiken faktiskt.

_________________
LP12 Wakonda 2250 5125 Espek


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Fri Feb 25, 2011 17:52 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Jan 10, 2011 13:41
Posts: 29
Location: www.lyd.nu
morgan wrote:
hur har det utvecklats?ganska nyfiken faktiskt.
Det har utvecklats positivt. Fortsättning följer ganska snart.

_________________
LYD HiFi Umeå
http://www.lyd.nu


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Wed Mar 30, 2011 23:20 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Jan 10, 2011 13:41
Posts: 29
Location: www.lyd.nu
Min utlovade rapport uteblev, eller försenades en smula. Hursomhelst kan jag berätta att mötet med mr. Williams gick bra. Han var en trevlig typ och vi var på samma våglängd i mångt och mycket. Vi har ett kontrakt liggandes på kontoret men det är inte påskrivet av oss än. Allt lutar åt att vi hoppar på Linn-tåget, men förmodligen först till hösten 2011. Vi vill göra satsningen ordentligt direkt och måste spara veckopengen en stund innan vi kan göra investeringen. Jag hoppas dock på att få se några av er i butiken innan dess.

_________________
LYD HiFi Umeå
http://www.lyd.nu


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Wed Sep 04, 2013 15:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Hur gick det med Linn?
På hemsidan ser jag inte att det märket finns med.


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Sat Sep 07, 2013 13:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Jag är osäker på om någon från LYD läser här, så därför svarar jag:

Det blev inte Linn, men istället Naim. Och de har en del av mina produkter också.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Sun Sep 08, 2013 20:12 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Thu Dec 14, 2006 18:48
Posts: 71
Location: Umeå
Hmmm... Jag hittar då vare sig Naim eller Lejonklou på hemsidan!?

_________________
"Remember, there´s a big difference between kneeling down and bending over"


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Wed Sep 11, 2013 20:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 21:00
Posts: 540
Location: Luleå
Jag hade tänkt göra ett besök där tidigare i veckan men fick ingen respons när jag skickade epost så jag åkte inte förbi.


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Thu Sep 12, 2013 08:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Tack Fredrik för att du tar dig tid att besvara min fundering.
Jag kanske skulle ta och åka förbi, lyssna på lite stereo och köpa några vinyler?


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Mon Sep 16, 2013 12:16 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Jan 10, 2011 13:41
Posts: 29
Location: www.lyd.nu
Diver wrote:
Jag hade tänkt göra ett besök där tidigare i veckan men fick ingen respons när jag skickade epost så jag åkte inte förbi.
Hej Diver!

Jag har inte sett något mail från dig. Vilken adress har du använt? Jag har lite strul med min mailserver. Du når mig säkrast på lyd.hifi(snabel-a)gmail.com

Till er andra kan jag säga att Naim har landat i butiken strax innan sommaren. Hemsidan är ett sorgligt kapitel just nu, då jag inte vet om jag ska fortsätta med webshop.

Även om det inte blev Linn här så är ni givetvis välkomna in!

/Mats Persson - LYD HiFi

_________________
LYD HiFi Umeå
http://www.lyd.nu


Top
   
 Post subject: Re: Linn i Umeå
PostPosted: Mon Sep 16, 2013 15:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 21:00
Posts: 540
Location: Luleå
LYD wrote:
Diver wrote:
Jag hade tänkt göra ett besök där tidigare i veckan men fick ingen respons när jag skickade epost så jag åkte inte förbi.
Hej Diver!

Jag har inte sett något mail från dig. Vilken adress har du använt? Jag har lite strul med min mailserver. Du når mig säkrast på lyd.hifi(snabel-a)gmail.com

Till er andra kan jag säga att Naim har landat i butiken strax innan sommaren. Hemsidan är ett sorgligt kapitel just nu, då jag inte vet om jag ska fortsätta med webshop.

Även om det inte blev Linn här så är ni givetvis välkomna in!

/Mats Persson - LYD HiFi
Hej!

Jag använde den adressen som finns på hemsidan Mail: info@hifi-lyd.se
Får göra ett nytt försök någon annan gång.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited