selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 07:42

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Mon Jun 17, 2013 22:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 767
Location: Göteborg
Förstår inte varför det skulle ses som ett "problem" att få sitt slutsteg servat och till på köpet "uppgraderat" till senaste konfigurationen.

Är det inte det man får när man uppgraderar sina gamla Solo med Dynamik-nätdel, dvs att de även går igenom övrig elektronik och inte bara byter nätdel?

Skulle vilja se den Solo-ägare som då av rent missnöje säljer sina stärkare eftersom den inte "låter som förr", dvs så som man var van vid att systemet skulle låta. :D

Det här med att "anpassa" eller få en "annan karaktär" på sin återgivning, blir inte det nu allt vanligare? Flera använder ju gammal firmware i sina DS-spelare som då presterar en återgivning som kanske inte alltid är den som Linn idag anser den ska göra.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Tue Jun 18, 2013 07:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Ni har givetvis rätt. Fick man sitt slutsteg uppgraderat så var det ju bara att göra om installationen så skulle det säkert bli ännu bättre än tidigare. Jag är inte säker på att pekka71 och haraldur skulle hålla med dock. Risken finns alltså att det skulle bli en och annan som skulle bli missnöjda.

Sen kan man fråga sig var gränsen går mellan reparation och totalrenovering. Om man behöver byta allt utom hölje och trafo. Tja, det hade varit bra service, men om man ändå riskerar att inte alla skulle bli nöjda - p.g.a. att den nykonstruerade varianten mer lät som de nyare stegen, ja frågan är inte glasklar.


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Tue Jun 18, 2013 11:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
HCL, det du beskriver är ett litet problem jämfört att Linn stoppar rep/service eller hur?


Naim tar BRA betalt för detta på äldre prylar men de erbjuder ivilketfall tjänsten. Man kan aldrig göra alla kunder nöjda, men Linn gör ju ingen kund nöjd..


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Tue Jun 18, 2013 18:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
sportbilsentusiasten wrote:
Man kan aldrig göra alla kunder nöjda, men Linn gör ju ingen kund nöjd..
Jag och flera jag känner är väldigt nöjda med Linn!

:D


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Tue Jun 18, 2013 19:34 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Wed Feb 01, 2006 22:10
Posts: 313
Location: Norrbotten, Boden
Det mesta handlar nog om ekonomi och vad Linn tror är bäst för företaget på lite sikt. Sedan om det är rätt eller inte får väl framtiden utvisa. Det är i alla fall synd. Jag kör nu en Lk1 o Lk2 och gamla Kan och en hyvsad tolva som snurrar skivor. Det låter verkligen bra för en struntsumma och jag skulle gärna betala för service etc. Det låter säkert bättre med nyare grejer men jag gillar hur det lirar helt enkelt. Linn hoppas förmodligen att jag skall köpa nytt istället.

Jag har också en äldre Naim-anläggning i ett annat rum som också ger stor musikalisk njutning och kan recapas för i sammanhanget en billig peng. Naim uppmuntrar dessutom till detta för de verkar vilja att deras äldre grejor skall finnas kvar i framtiden.

Helt olika filosofi och har man råd att köpa nytt kanske det inte spelar så stor roll eller också gör det det! Som företag får jag dock ett större förtroende för Naim men Linn är nog en bättre musikförmedlare trots allt....vilket dilemma :-)


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Tue Jun 18, 2013 21:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 767
Location: Göteborg
HCL wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Man kan aldrig göra alla kunder nöjda, men Linn gör ju ingen kund nöjd..
Jag och flera jag känner är väldigt nöjda med Linn!

:D
... och det oavsett vad Linn hittar på... 8)

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Tue Jun 18, 2013 22:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Je tycker nog det är en snål kampanj med tanke på att du 2sommrar i rad har fått Akurate 4200 för samma pris som 2200

Om du vill ha ett A4200 eller 3200 får du betala mera för det och byta in ett klout.


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Tue Jun 18, 2013 23:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Roger wrote:
Det mesta handlar nog om ekonomi och vad Linn tror är bäst för företaget på lite sikt. Sedan om det är rätt eller inte får väl framtiden utvisa. Det är i alla fall synd. Jag kör nu en Lk1 o Lk2 och gamla Kan och en hyvsad tolva som snurrar skivor. Det låter verkligen bra för en struntsumma och jag skulle gärna betala för service etc. Det låter säkert bättre med nyare grejer men jag gillar hur det lirar helt enkelt. Linn hoppas förmodligen att jag skall köpa nytt istället.

Jag har också en äldre Naim-anläggning i ett annat rum som också ger stor musikalisk njutning och kan recapas för i sammanhanget en billig peng. Naim uppmuntrar dessutom till detta för de verkar vilja att deras äldre grejor skall finnas kvar i framtiden.

Helt olika filosofi och har man råd att köpa nytt kanske det inte spelar så stor roll eller också gör det det! Som företag får jag dock ett större förtroende för Naim men Linn är nog en bättre musikförmedlare trots allt....vilket dilemma :-)
Image



Samma här! Spelar på en LK280 som tillfälligt är på besök tillsammans med retro LP12 genom en Kolektor och Tukan,spelar uttav helvete..

Kolektorn hade jag inte tänkt behålla eller på sin höjd slakta för den fina lådans skull och peta in Klimax Kontrol/1 kortet i men det kändes ovärdigt då jag kunde köpa en nos utan CD lucka från annan Kolektor för £10 av en Linnhandlare och återanvända Linn Mimik chassiet,i kväll så bar det sig inte bättre än att en hallänning köpte försteget och jag ville kontrollköra det så han inte blir lurad innan det packas ner. Det både fungerade och levererade för hela skitpengen som det såldes för. Det må sakna finess men jag kan inte påstå att foten inte rör sig när man lägger på en vinyl på den åldriga tolvan..

Nonsensinlägg,javisst men... Ja...

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Wed Jun 19, 2013 07:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
torig wrote:
HCL wrote:
Jag och flera jag känner är väldigt nöjda med Linn!

:D
... och det oavsett vad Linn hittar på... 8)
De flesta har Sneaky eller MDSi/MDSM och har fått mycket bra prestanda för de pengar de lagt ut. Trots att de köpt nytt. Hur Linn förhåller sig till 15-20 år gamla prylar spelar säkert mindre roll för dom. F.ö. tror jag inte de är det minsta Linn-lojala utan att de skulle sannolikt köpt något annat om det förföll bättre eller billigare, vilket f.ö. även jag (trot eller ej) faktiskt skulle.


Top
   
 Post subject: Re: Linn Klout promo
PostPosted: Wed Jun 19, 2013 08:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
HCL wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Man kan aldrig göra alla kunder nöjda, men Linn gör ju ingen kund nöjd..
Jag och flera jag känner är väldigt nöjda med Linn!

:D
Fulcitering a la Faktiskt :mrgreen:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited