Bill, rummet är vad rummet är, och det påverkar alltid och högtalare interagerar med rummet oavsett hur man än bygger dom. Det går helt enkelt inte att garantera en "jämnare nivå" som du uttrycker det. Fysiken sätter ju stopp för det. Man kan jobba lite med rummet utan att döda musiken eller så flyttar man högtalarna till den plats dom spelar musik bäst. En låst produkt blir i alla lägen sämre än en öppen lösning, det går inte att komma ifrån.
Det finns egentligen bara två saker som kan råda bot på rum-högtalares interagerande och det är EQ eller att flytta högtalarna. EQ är satan själv i mitt hem och kommer inte innanför dörrarna igen. EQ kan få saker att låta snyggt och "fint" eller "hi-fi" men, musiken dör och det blir lika roligt som att se färg torka. Hi-Fi får andra tokar hålla på med, jag är nöjd med att vara en tok som lyssnar på musik och då råkar Linn vara bäst på att spela upp musik på det sätt jag föredrar av allt jag hört hittils.
(sorry för liiite ot i posten)
edit: Dom där prylarna är också skitfula Bill

60's eller inte, spelar ingen roll. Tycker du dom där är snygga så har vi helt enkelt inte samma smak alls