peoplesandschmidt wrote:
Nu återkommer jag!
Siffror från LINN visa att från släppet av Dynamik på 4200 steg det har varit 4 st som återkommit till fabriken med problem. Ett från Sverige som är säkert Archangel. LINN har ett system med alla historik och fel så när en produkt kommer i för servis dom kan kolla om det har hänt förut på en annan produkt.
Dom släpper ingen siffror om vad är såld men jag kan tänk att dig är många hundra tals 4200 med Dynamik, kanske mer.
* Servis är inom 10 dager i fabriken. Jag har drabbat av produkter som var med TNT för två väckor men det kan man inte sa det är LINN's fel. Också haft lite längre när det är Klimax Chassis som ska behöver 'machined' som tog längre. Allt annat ... smidigt och utan konstigheter.
* Det har blivit diskussion om Engelsk forum om 4200 och hela kundens systemen (med Komri) nu sitter hus LINN och spelas utan att stängas av men det ska testas vidare.
* jag gick när till Tonlaget för att fråga om dom hade problem med 4200/d ... svaret var 'ingen problem alls'.
* LINN servis byte ut den Svensk 4200 Dynamik till en ny.
Har själve lämnat informationen till Archangel att det krävs minst 2*4200 för att driva Komri men helst om man har satsat på den nivå, det är Solo's som gäller. Om man har inte råd med Solo's då är det Twin's och sen till 2*4200. Under detta är det meningslösa. Du kan köra Komri med en Sneaky DS och du få ut ljud men om man vill att det prestera och funkar på hög volym, det krävs högsta nivå LINN amps.
Har själve hört på väldigt hög volym Archangel Komri i Göteborg (före han köpt dom så klart) med 2 * 4200 och det var helt sjuk bra. 2* A4200 var senare uppgraderat till Dynamik och kunden sa dom var ändå bättre.
Gilad var här föra väcka och jag sett upp en helt ny ADSM med A4200/D + A212's i en enormt utrymme på Chalmers Universitet. Jag spelat övernatt (24 timmar) på 76 för att spela i systemen lite. Ingen konstigheter alls ... båda jag och Gilad sa det lätt fantastisk när vi spelat för ett konferens nästa dag!
Jag tror det är tråkigt att Archangel har drabbats av ett fel på en 4200/d men också tror att kvalitet, servis och ansvar hus LINN är först klass! Hoppas den spelas som det ska nu!! Otroligt fantastisk system du har!
Ja när akuraten är som den ska så är det inga problem! Jag får dom inte att stänga av alls med nya dynamik. Och detta på en av planetens mest tungdrivna högtalare med faser uppåt väggarna och impedans på1.7ohm under vissa förllanden.
Förstärkaren och nätdelen är kanon. Bara det att man blvit bränd några ggr på samma sak och då tappar man lite sugen jag var nära att helt ge upp ett tag. Men vad jag förstår så gräver linn ordentligt i detta. Dels med ett helt system som är inplockat vad jag förstår dels så plockar man in steg somvarit felaktiga, för att undersöka om det kan vara andra delar som krånglar. Som sagt så är det ur en serie man funnit problem och man försöker nu hitta problemet. Vilket jag tycker känns betryggande. Tråkigt bara att man inte visar det utåt. Men låt så vara. Man får lämna det man inte begriper som en avliden kollega sa.
I övrigt så är systemet underbart som du säger. Efterfester har en tendens att hamna hos oss ifall killarna i sällskapet får bestämma

. Den reaktionen fick man aldrig förut.
Så sammanfattningsvis i den här härvan så känns det bra, trots upprepade problem, jag tror att allt rabalder trots alltleder till något gott nu.