monkeydevil wrote:
Comstedt wrote:
Men isf kan eventuellt en konfiguration med 4st 2100 låta betydligt bättre. Där bör Dynamikdelen kunna försörja slutstegen med det de behöver.
Pekka, är detta något ni testat? Eller 4100:or?
Han har tidigare nämt att han funderat att testa med 2 st 4100, men jag kan tänka mig att nätdelen även vid tillfälle kan få jobba hårt också där.
Min tanke är att M/C2100 är det slutsteg där Dynamiken mest troligt bör kunna förse slutstegen med nog ström. Om detta nu är/skulle vara det största problemet, är det möjligt att 4st 2100 låter bättre än 2st 4200 även om Akuratestegen vid normala förutsättning ska låter bättre.
Jag tror att det finns ganska många konfigurationer som kan vara intressanta att testa i dessa avseenden. Det är inte nödvändigt så att alla ellement är exakt lika svåra att driva vilket betyder att 2200 eller 2100 kan vara opptimalt för vissa ellement medans 3200 eller 3100 kanske räcker till andra.
Dessvärre blir det ändå mer kopplande och lånande vilket förståss kan vara väldigt enerverande.
Men ett aber, sportis hade funnit ut att det kan finnas ett till Mellanregister, om det visar sig att det är ett vist mellanregister som chakra korten är anpassade till kan det mycket väl vara så att detta iaf är en del av lösningen till problemet, sen hur stor del av problemet detta är går bara att gissa innan någon har jämfört.