selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 08:16

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 506 posts ]  Go to page Previous 129 30 31 32 33 34 Next
Author Message
PostPosted: Sat Jan 07, 2012 20:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:

Börjar med att vara dryg: vilka skruvar drar du i majik ds för att få den mer musikalisk än en klimax ds direkt från fabrik?
Det beror på hur KDS är när den kommer från fabrik. När min varit på uppgradering så var en av skruvarna som höll kretskortet löst och en av de andra fullt ut Linn-tight, dvs gick knappt att lossa. Denna spelare lät klart sämre än den inte heller helt rätt monterade RDS som kom.

Erik

PostPosted: Sat Jan 07, 2012 21:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
The Archangel wrote:
Och om du inte vill förstå vad jag menar utan istället med mening missförstår så blir jag besviken.
Missförstå är inte samma sak som att inte hålla med.

Det är lönlöst att diskutera hur stor skillnad det är mellan ett hyggligt installerat system och ett perfekt installerat system. Det måste upplevas.

Är det inte dags att pensionera den här tråden nu?

Slutsatser som kan dras av den här tråden:

* C4200 är INTE ett dåligt/felkonstruerat slutsteg. Om det är prisvärt kan diskuteras. Det är åtminstone mer praktiskt än två C2200.
* C4200 är inte det optimala slutsteget för alla högtalare. Ska man driva tröga högtalare, typ Komri eller Keltik och dessutom spela högt och länge finns det bättre alternativ. Två C2200 t.ex.

Det vore roligt om diskussionerna om Pekkas system kunde fortsätta i hans medlemstråd. Kanske med ett litet reportage om vad som justerats.

/ j
För att inte hålla med mig måste man gå in på semantik, det kanske den här
tråden inte passar sig för. Alltså att dislutera ordens innebörd. Då "bra" och "dåligt" kan betyda lite olika saker. Som jag tolkar dt så Missförstår han mig, vilket betyder att han hellre fäller än friar, så jag orkar inte bemöta det nåt mer. Vill man förstå så gör man det. Annars gör man det inte.

Sen att du kan konstatera rakt av som om det vore fastslaget nu att 4200an mi sann inte alls är dåligt, det förstår jag inte riktigt. Men är förstås ännu en fråga om semantik. För dig kanske ett slutsteg för 75000 är bra om det kan driva en stativare på modesta nivåer vid klassiska stycken. Själv har jag litw högre krav. Att dom är vekare än lk140 och kostar mer än vad många lägger på hela anläggningen, det tycker jag är dåligt, speciellt då dom inte riktigt lever upp till reklamen, har en tendens att gå sönder(läs på engelska forumet där 20procent haft problem) och driver ko stigt med filter monterade.

Så jag tycker vi kan konstatera att dom är dåliga. Men allt la dar väl på vilka krav vi har.

Betackar mig nu från hela ämnet. Folk läser mer med känsla än logik. Och då är det menlöst. Jag vet var jag står. Tack och hej. Satsar på skog i fortsättningen

PostPosted: Sat Jan 07, 2012 21:38 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Image och detta på en DS-spelare som kostar 150 000:-,sinnessjukt.

Vilken annan kategori kunder än oss Musik/linnfanatiker skulle acceptera något dyligt.Tänk en annan kvalitetsprodukt typ Ferrari, om motorn inte var justerad för att leverera topp-prestanda vid leverans till kund.Tror du/ni att kunden själv skulle acceptera att måsta öppna huven själv och börja mecka, för att få ut den prestanda som produkten ska leverera.

Är det detta som gäller då Linn säger ....."TILLRÄCKLIGT BRA".....

Finns andra ex också,kanske ett ämne för en ny tråd.

Detta berör ju ioförsig också Pekka`s problem med chakrafiltren, och den brist på respons som visats från Linn...finns en 29 sidor lång tråd om detta på Linnforumet där andra Linnkunder skriver om detta problem, där Linn inte visar ansvar och tar intiativ för att bidra till en lösning.
Linn har där levererat en produkt som inte fungerar för de flesta,någon få har fått till det hjälpligt med månader av eget meckande och då har man ändå fått kompromissat för att maskera fel i systemet......Mycket märkligt...!!

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 01:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Foundation First wrote:
Image och detta på en DS-spelare som kostar 150 000:-,sinnessjukt.

Vilken annan kategori kunder än oss Musik/linnfanatiker skulle acceptera något dyligt.Tänk en annan kvalitetsprodukt typ Ferrari, om motorn inte var justerad för att leverera topp-prestanda vid leverans till kund.Tror du/ni att kunden själv skulle acceptera att måsta öppna huven själv och börja mecka, för att få ut den prestanda som produkten ska leverera.

Är det detta som gäller då Linn säger ....."TILLRÄCKLIGT BRA".....

Finns andra ex också,kanske ett ämne för en ny tråd.

Detta berör ju ioförsig också Pekka`s problem med chakrafiltren, och den brist på respons som visats från Linn...finns en 29 sidor lång tråd om detta på Linnforumet där andra Linnkunder skriver om detta problem, där Linn inte visar ansvar och tar intiativ för att bidra till en lösning.
Linn har där levererat en produkt som inte fungerar för de flesta,någon få har fått till det hjälpligt med månader av eget meckande och då har man ändå fått kompromissat för att maskera fel i systemet......Mycket märkligt...!!
När jag besökte Linn fabriken senast tog upp frågan med en konstruktör om genomgående kvalitet . Vi hade uppe frågan på forumet förra året, så jag var lite intresserad. Enligt Linn är det absolut ingen skillnad mellan olika produkter i samma serie. De finns en rad kvalitetstesters längs produktionskedjan (efter varje station och sedan en "mastergenomgång" av en tekniker innan produkten släpps iväg). Vid minsta avvikelse från mönstret plockas produkten ut från produktion och kasseras/görs om. Självklart kommer det alltid slinka i genom enstaka felaktiga produkter (det har jag själv upplevt en gång) men det tror jag tyvärr inte man kan komma ifrån vad man än köper (i alla prisklasser). I de fall man råkar ut för en felaktig produkt, då finns ju 5 års garanti.

Om man då bortser från de rent felaktiga produkterna (som ska returneras) så måste man kunna utgå från att den produkt man köpt är enligt specifikation. Man ska absolut inte själv försöka sig på att skruva under skalet på en DS spelare. Om man nu inte litar på Linn's orginal inställningar, så finns det handlare i Sverige som är kunniga inom området. Om det ger någon förbättring (eller kanske till och med försämring) låter jag vara osagt, men det är ju upp till var och en om man vill betala någon för att försöka förändra utrustningen.

För min egen del uppskattar jag musiken från min Linn utrustningen varje dag, helt klart ett av mina bästa köp någonsin. Därför underviker jag att hela tiden oroa mig för att allt inte är 100% optimerat eller kanske nästa Firmware kommer att låta sämre än nuvarande.

Ta exemplet med Ferrarin.. Om jag sitter i min nya sportbil och grämer mig för att grannens Ferrari ser ut att gå lite snabbare.. Då hade jag sagt åt mig själv att tänka om.

(En parantes: ett stort antal av uppgraderingen av gamla KDS till modell 2011 gjordes lokalt hos handlarna i Sverige. Om man äger en sådan enhet kan det vara värt att låta någon annan expert säkerställa att allt sitter precis rätt).

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 03:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vet inte i fall detta inlägg bör anses som OT och i så fall får moderator plocka väck det.
Jag är uppriktigt ödmjukt öppensinnad för allt. Samtidigt förväntar jag mig att mina upplevelser respekteras utan att sågas med skoskaften. I kväll har vi på ett relativt enkelt system testat-och funnit att allt spelar roll. Att synergin kan bidra och ta bort så att det kan variera från magiskt till kacka.

Precirkustolva,varierande underlag,varierande inställningar relaterat till underlag,strömmatning,ALLT!,det spelar onekligen roll och drar det åt samma håll så är det inte bara en bråkdel.

I kväll har vi ägnat ett relativt enkelt system uppmärksamhet,från proppskåp till varje skruv in i LP12.
Resultatet var överväldigande. Leijonklou ska även ha cred för perkulatorsladden som jag elakt benämnt den i bland om man placerar den på rätt plats. Vad som jag anser slitsamt är klappandet på huvudet och mästrandet emellanåt. Vi befinner oss alla på olika steg i inlärningstrappan. Vi har dessutom inte alla funnit samma vikt i olika saker alla gånger. Inte ens bland människor som anses hantera metoden som sägs vara tongivande för resutatet som Linnister sägs eftersträva alla gånger. Hos Pekka till exempel där det från i min bok var nära att befinna sig i tunedemvärldens optimala punkt(fast med komponenterna icke optimalt placerade) till att börja spela oerhört mycket annorlunda men i mer PRAT som nanimfolk benämner det. Det spelar på men inte som jag ibland fått det beskrivet och känner igen mig i. Hörde denna övergång/skillnad i kväll igen och slets svårt mellan idealen.

Jag skyndar mig emellertid inte att säga att jag har rätt eller "vad var det jag sa" då jag inte har något för att påstå det,gällande Akurate 4200 så får man göra som man vill. Tycker man att det är ett bra alternativ,varsågod att handla,det är bara pengar...

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 20:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
Jag förstår mycket väl Archangels reaktion, han utvärderar från det han hört men jag ska faktiskt erkänna att installation har betydligt större inverkan än jag tidiagare trott eller för den delen upplevt, spelar helt klart på en annan nivå hemma hos mig nu, sen att det inte löser problemen med 4200 är något helt annat och det som känns lite tråkigt är att många här är sugen på att få säja "vad var det vi sa" istället för att ta av sig skygglapparna.

Som sagt, helt klart har jag undervärderat vad många bäckar små kan ge i installationen och även jag har sagt att det bara är några få procent på slutresulltatet vilket jag har fått bevisat för mig att det var helt fel, så här tar jag åt mig erkänner gärna att jag haft fel.

Sen detta om att många inte vill skriva här på selleri, vad kan det bero på? Klarar man inte av att de finns folk av annan åsikt? varför tar dessa personer det så hårt att någon tycker att en iphone spelar tillräckligt bra? själv tillhör jag inte den kategorin, men jag har inga problem med att någon annan tycker så heller, hela debattklimatet når så löjlig nivå när man börjar köra med "om ni inte spelar efter mina spelregler så är inte jag med" Stå på er eller låt det helt enkelt vara okommenterat, men tyvärr här brukar personangreppen komma istället och då stannar debatten helt och det blir sandlådenivå, sen blir folk martyrer och ska minsann inte skriva nå mera på selleri, sen när de väl kommer tillbaka så det första är ett personangrepp, tänk nu om folk här på selleri istället gjorde vad de kunnde för att hålla sams, räkna till hundra innan man skriver något som faktiskt förstör ett mycket bra forum, framför allt ta sig en funderarare vad är min del i bråket

Vill bara säja att jag har stor respekt för mångas kunskap här på selleri, och jag hoppas att folk kan ta till sig det jag skriver och fundera hur kan jag bidra istället för hur kan jag söndra.

Nä nu är det läggdags för länge sedan, vill inte att någon ska ta illa upp av det jag skrivit utan vill hellre att vi hittar en väg ut ur det som blivit.
Jag känner en person (1) som åkte hem till en annan person (2) för att installera ett system. Person 2 som bodde i huset hade redan installerat högtalarna i rummet, men eftersom han inte ville påverka arbetet så hade han ställt undan dem vid tillfället.

När person 1 hade gjort klart installationen så meddelade han detta till person 2 som då tog fram sina anteckningar för att jämföra med den gamla positionen. Det visade sig då att skillnaden mellan de båda installationerna var att högtalarna blev förskjutna en halv centimeter i sidled, avståndet till bakvägg och mellan högtalarna var identiskt. När de jämförde så var den nya positionen lite bättre, men skillnaden var inte så stor (rummet var stort).

Med detta exempel vill jag visa att "tune-dem" är en utvärderingsmetod som leder till samma resultat oavsett vem som utför den. Därför är det tyvärr så att du med ovanstående uttalande (på samma sätt som haraldur här ovanför) visar att du inte riktigt har fattat. "Tune-dem" är alltså inte ett sätt att lyssna på musik utan en metod för att optimera ALLA parametrar i ett system. Det går alltså inte att säga något som "jag använder tune-dem, men jag vill också ha lite PRAT" eller "jag gillar tune, men jag vill också ha livekänsla i min installation". Antingen optimerar man, eller så gör man det inte. För oss som sysslar med detta finns det därför inte "andra åsikter" som är intressanta.

Jag inser att ovanstående kan låta drygt, men jag vill poängtera att det inte på något sätt behöver bero på att ni är lågbegåvade. Det är nog snudd på omöjligt att fatta om man inte fått det demonstrerat personligen och även då kan det vara knivigt att släppa den intellektuella analysen och bara försöka hänga med i musiken (fråga jajo! han hade enligt egen utsago stora problem innan polletten trillade ner).

Men om ni vågar slappna av och acceptera att det finns andra människor som kan detta mycket mycket bättre än ni (och pinsamt vore annars, de har ägnat fullkomligt perversa mängder tid åt att förstå och lära sig detta) och ödmjukt* tar åt er av de värdefulla råd ni kan få av dem så LOVAR jag er att ni kommer att få system som låter så bra att ni gråter av lycka varje gång ni sätter på en skiva, särskilt du Pekka med din fantastiskt fina LP12:a!

PS Jag vill passa på att påpeka att jag inte på något sätt räknar mig själv som någon särskilt "kunnig" person (jag är inte på långa vägar tillräckligt excentrisk), däremot så har jag tillräckligt bra koll för att veta vilka jag ska lyssna på.

*haraldur skriver i inlägget ovan att han är "ödmjuk" men jag talar om ödmjukhet inför människor som kan mer än man själv kan, inte ödmjukhet inför sina egna upplevelser - det är helt olika saker.

EDIT: Det var visst en halv centimeter, inte två som jag mindes det.

EDIT 2: Citerar hela inlägget istället för ett par meningar.

Last edited by henriklh on Sun Jan 08, 2012 21:56, edited 2 times in total.

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 20:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
pekka71 wrote:
Sen detta om att många inte vill skriva här på selleri, vad kan det bero på? Klarar man inte av att de finns folk av annan åsikt?
Jag känner en person (1) som åkte hem till en annan person (2) för att installera ett system. Person 2 som bodde i huset hade redan installerat högtalarna i rummet, men eftersom han inte ville påverka arbetet så hade han ställt undan dem vid tillfället.

När person 1 hade gjort klart installationen så meddelade han detta till person 2 som då tog fram sina anteckningar för att jämföra med den gamla positionen. Det visade sig då att skillnaden mellan de båda installationerna var att högtalarna blev förskjutna två centimeter i sidled, avståndet till bakvägg och mellan högtalarna var identiskt. När de jämförde så var den nya positionen lite bättre, men skillnaden var inte så stor (rummet var stort).

Med detta exempel vill jag visa att "tune-dem" är en utvärderingsmetod som leder till samma resultat oavsett vem som utför den. Därför är det tyvärr så att du med ovanstående uttalande (på samma sätt som haraldur här ovanför) visar att du inte riktigt har fattat. "Tune-dem" är alltså inte ett sätt att lyssna på musik utan en metod för att optimera ALLA parametrar i ett system. Det går alltså inte att säga något som "jag använder tune-dem, men jag vill också ha lite PRAT" eller "jag gillar tune, men jag vill också ha livekänsla i min installation". Antingen optimerar man, eller så gör man det inte. För oss som sysslar med detta finns det därför inte "andra åsikter" som är intressanta.

Jag inser att ovanstående kan låta drygt, men jag vill poängtera att det inte på något sätt behöver bero på att ni är lågbegåvade. Det är nog snudd på omöjligt att fatta om man inte fått det demonstrerat personligen och även då kan det vara knivigt att släppa den intellektuella analysen och bara försöka hänga med i musiken (fråga jajo! han hade enligt egen utsago stora problem innan polletten trillade ner).

Men om ni vågar slappna av och acceptera att det finns andra människor som kan detta mycket mycket bättre än ni (och pinsamt vore annars, de har ägnat fullkomligt perversa mängder tid åt att förstå och lära sig detta) och ödmjukt* tar åt er av de värdefulla råd ni kan få av dem så LOVAR jag er att ni kommer att få system som låter så bra att ni gråter av lycka varje gång ni sätter på en skiva, särskilt du Pekka med din fantastiskt fina LP12:a!

PS Jag vill passa på att påpeka att jag inte på något sätt räknar mig själv som någon särskilt "kunnig" person (jag är inte på långa vägar tillräckligt excentrisk), däremot så har jag tillräckligt bra koll för att veta vilka jag ska lyssna på.

*haraldur skriver i inlägget ovan att han är "ödmjuk" men jag talar om ödmjukhet inför människor som kan mer än man själv kan, inte ödmjukhet inför sina egna upplevelser - det är helt olika saker.
Jobbar du åt se&hör eller? ;)

Hur kan du rycka ut texten och skriva ett svar som inte ens har med det jag skrivit om ens? tror inte ens du förstår vad jag skriver, men så gör man om man vill vinkla så att ens egna åsikter är de enda rätta

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 21:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:

Hur kan du rycka ut texten och skriva ett svar som inte ens har med det jag skrivit om ens? tror inte ens du förstår vad jag skriver, men så gör man om man vill vinkla så att ens egna åsikter är de enda rätta
Hm. Jag menade inte att svara på bara det som står i citatet, det var en kommentar om alla dina, haraldur och Archangels inlägg (i den här tråden och andra) och ett försök att förklara varför det inte finns någon "gemensam" lösning på den ständigt återkommande konflikten mellan er och "det andra gänget".

EDIT: Fair enough, jag ändrar mitt citat.

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 22:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Foundation First wrote:
Image Hur man väljer att tolka en text ligger i betraktarens ögon utifrån egna preferenser, egen agenda samt egen världsbild.Där är vi alla olika och ser världen på olika sätt.
Mångfald, bestående av att vi väljer att förstå, istället för att missförstå,medvetet missförstå kan vara en bra utgångspunkt.
Att ta del av olika människors sätt att hänge sig åt detta intresse, kan vara både intressant och lärorikt, om man väljer att försöka förstå istället för att missförstå.

Vi möter sällan någon
som vi inte har något
att lära av

Ovan något som vi nog alla bör tänka på.
Med mycket vänliga musikhälsningar
henriklh, med all välmening..... andra förstod tidigare inlägg på sid 29,lägger därför in det igen på uppmaning av flera.

Pekka71 samt Haraldur verkar ha förstått med tanke på deras respektive inlägg,ödmjukt med en försonande ton om att vända blad.

Läs om,tänk om.....respekt..!

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 22:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Foundation First wrote:
Foundation First wrote:
Image Hur man väljer att tolka en text ligger i betraktarens ögon utifrån egna preferenser, egen agenda samt egen världsbild.Där är vi alla olika och ser världen på olika sätt.
Mångfald, bestående av att vi väljer att förstå, istället för att missförstå,medvetet missförstå kan vara en bra utgångspunkt.
Att ta del av olika människors sätt att hänge sig åt detta intresse, kan vara både intressant och lärorikt, om man väljer att försöka förstå istället för att missförstå.

Vi möter sällan någon
som vi inte har något
att lära av

henriklh, med all välmening..... andra förstod tidigare inlägg på sid 29,lägger därför in det igen på uppmaning av flera.

Pekka71 samt Haraldur verkar ha förstått med tanke på deras respektive inlägg,ödmjukt med en försonande ton om att vända blad.

Min poäng (åter igen) är att det fattas förutsättningar för "den "ömsesidiga" respekt som efterfrågas i denna nygamla "ödmjuka" anda.

Är du moderator förresten?

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 22:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
pekka71 wrote:

Hm. Jag menade inte att svara på bara det som står i citatet, det var en kommentar om alla dina, haraldur och Archangels inlägg (i den här tråden och andra) och ett försök att förklara varför det inte finns någon "gemensam" lösning på den ständigt återkommande konflikten mellan er och "det andra gänget".

EDIT: Fair enough, jag ändrar mitt citat.
En del försöker släcka brasan medans vissa kastar bensin på den ;)

Jag försöker sträcka ut min hand medans vissa pissar på den, jag är seriöst interesserad av att profiler som Linnofil,Jajo och andra som inte skrivit på selleri ska komma tillbaka och bidra till ett bättre forum, och nu ska jag upprepa mig, Jag är den första att erkänna att vi många gånger har dragit fel slutsatser p.g.a vi inte har varit nog noga med installationer eller använt råd som vi fått, men det finns alltid 2 sidor av myntet, ibalnd kanske man trott att man har haft rätt info som i själva verket varit fel.
Sen gör du utalanden om att vi inte tar hjälp, här är du rejällt ute och cycklar, du har ingen anning om vilka som är inblandade

Jag är grymt less på folk som svarar på en mening i ett inlägg och helt skiter i helheten bara för att lättare få in en kraftfull käftsmäll

Och nog måste väl även du se att Haraldur har en betydligt mera ödmjuk ton i sina inlägg, blir allvarligt orolig att vissa inte vill att selleri ska bli bättre utan vill att det ska gå under

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 22:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Foundation First wrote:
Foundation First wrote:

Vi möter sällan någon
som vi inte har något
att lära av

Min poäng (åter igen) är att det fattas förutsättningar för "den "ömsesidiga" respekt som efterfrågas i denna nygamla "ödmjuka" anda.

Är du moderator förresten?
Detta har du helt rätt i, blir jävligt svårt för mig,Haraldur mfl att hitta en lösning om de andra inte vill

PostPosted: Sun Jan 08, 2012 23:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
Detta har du helt rätt i, blir jävligt svårt för mig,Haraldur mfl att hitta en lösning om de andra inte vill
Så länge som ni fortsätter att säga att "vi har vår egen smak, ni ska inte komma och pissa på oss" så kommer ni inte att kunna ta till er någon hjälp från de duktigaste här. Om ni säger "ok, vi är lite nya på det här, kan ni vara snälla att lära oss?" så kommer ni att få massor av hjälp, det är jag övertygad om.

Och vem är det nu som spelar martyr? Uppsträckning.

PostPosted: Mon Jan 09, 2012 00:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:
Sen att du kan konstatera rakt av som om det vore fastslaget nu att 4200an mi sann inte alls är dåligt, det förstår jag inte riktigt. Men är förstås ännu en fråga om semantik. För dig kanske ett slutsteg för 75000 är bra om det kan driva en stativare på modesta nivåer vid klassiska stycken. Själv har jag litw högre krav.
Bullshit!

Hur är det nu? Så fort man passerat Sundsvall blir alla högtalare som är mindre än Keltik/Komri klassade som "stativhögtalare" - eller? Jag driver mina A242 med C5100 som borde vara ännu vekare än C4200 och det har ALDRIG stängt av och ALDRIG gått sönder och låter förvånansvärt rent och roligt på 70+ i volym. Det kan mina nyårsgäster bekräfta.

Kommentaren om klassisk musik är bara töntig. Men jag förstår att du måste överdriva för att få fram din poäng.

C4200 kostar för övrigt 58950:- och inte 75000.

Sen känner jag åtminstone två som äger/ägde Komri och driver/drev med 4200 med mycket gott resultat. Båda gillar att spela högt och länge. Kanske har du fått ett måndagsexemplar?

Givetvis är två C2200 kraftigare än ett C4200. Men det gör inte C4200 till ett dåligt steg för de flesta (även de som spelar med GOLVhögtalare). Om du blev rekommenderad att köpa C4200 av din handlare tycker jag att du ska reklamera det. Annars är det väl bara att sälja, ta förlusten och köpa nåt kraftigare.

/ j

PostPosted: Mon Jan 09, 2012 02:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

På 16BIT maskinen megadrive från SEGA så fanns det ett spel som hette "Sonic the Hedgehog" ett klassiskt platåspel men med för sin tid blixtsnabb grafik och arkadspelsprestanda. Hursomhelst,Sonic var som sagt hjälten,en liten igelkott med superkrafter,schysst med skogens alla djur. På den andra sidan höll Doktor Robotnik till. Han var spelets så kallade boss,han som man i slutet på varje nivå var tvungen att besegra för att nå vidare. Robotnik hade olika infernaliska maskiner till sin hjälp som utom på en svag punkt var oövervinnerliga. När man till sist lyckades övervinna honom så skuttade små rädda kaniner åt alla håll ut ur maskinen och Robotnik flydde till nästa nivå.

Post new topic  Reply to topic  [ 506 posts ]  Go to page Previous 129 30 31 32 33 34 Next

All times are UTC+02:00