The Archangel wrote:
Comstedt wrote:
Då källa och försteg ändå är viktigast så varför inte se efter någon annan högtalare????
Det finns en helt del stora högtalare med dubbla, trippla, 9"-15"are, bara leta upp en som hyfsat musikalisk och lättdriven. Hittar du en som inte går ner i ohmen och är lättdriven kanske du klarar dig med 1st A4200 och om inte annat kanske bi-ampning med 2A2200 eller klout.
Jag vet och läser också inte alltför sällan om folk som använder pa-steg eller steg som egentligen är till proffesionellt bruk, konserter, biografer osv.
Tex http://www.crownaudio.com/amp_htm/dsi.htm
Har man inget konstruktivt att komma med kanske man ska vara tyst som moderator tidigare försökt få fram. För ditt inlägg är väl inte seriöst?
Har du någon gång lagt ned alldelles för mycket tid och pengar på en hobby, en lidelse och ändå inte fått till det, fortfarande varit missnöjd? Jag kan säga att för mig har tråden varit upplysande och informativ, men om tanken är att hjälpa måste man nog inse att antingen finns det en lösning med given utrustning eller så bör något annat övervägas. Att fortsätta med ett närmast olösligt problem kostar bara mer tid och pengar och till slut är risken att man blir less och säljer bort allt.
Jag tror det är väldigt svårt att inte göra kompromisser när det gäller hifi. Det blir ändå svårare att inte göra kompromisser om du måste hålla dig till en budget och ett visst märke. Jag tycker A4200 är ett superbra slutsteg, och antagligen mer än vad 95% av alla Linnister behöver, men det betyder inte att det är nog eller rätt för alla.
Det är heller inte fel att överväga om Keltik är rätt högtalare? Iaf inför en viss budget. Behöver Keltik 8 solos för att fungera så som önskvärt kanske det är bättre att se efter något annat innan den/de missnöjda ger upp helt.
En fördel med att se på annan utrustning är att, anntingen hittar du något som passar dig bättre, eller inser du att slutsteg och högtalare är det bästa med given budget du klarar av.