Har fått allt justerat av andkan, och ja jag tror dig gällande prestandaökningen

.
Dock tror jag inte att vad än lejonklou byter ut för kabel och skruvar i för skruvar på 4200an att den skulle motsvara skillnaden på fler nätdelar. There is no way. Man kan inte koka soppa utan platta

. Eller var det med en spik?
Vi har inte gått så långt att vi börjat leta bästa förstärkaren i 4200orna, skillnaderna mellan dessa är så små att det inte alls motsvarar det vi snackar om. FÖr OM det skulle vara så stor skillnad mellan steg i 4200an så hade jag skickat tillbaka den till skottland istället. Som ett brev med posten!
Utan vad vi har gjort är att fuska till oss en 2200a genom att bara använda ett förstärkarpar i 4200orna. Och använt som 2200or så driver 2x2200 hårdare än 2x4200, man kommer en bra bit längre innan avständning.
MEN, jag tycker att 2x2200 blir mycket mer ansträngt än 2x4200, även om man kan köra högre. Så jag kör hellre 2x4200 än 2x2200 för tillfället. Dock blir det 4x2200 snart, och DET blir intressant. Riktigt intressant. 2x2200+1x4200 blir riktigt ösigt. En nätdel stod för superdiskant, en för diskant, en för upper bass+mid.
Och man märker då hur mycket friare övre registren blir, det blir så mycket mer följsamt, så mycket tydligare och enklare. Klart bättre, både musikaliskt och volymmässigt.
sportbilsentusiasten wrote:
The Archangel wrote:
Men det är ju bara så att det är inte maxvolymer vi snackar om.
Vi snackar normala volymnivåer. Även där är det en enorm skillnad. Uppenbarligen är det speciellt framträdande på keltikarna.
Har kört på 60-65 här hemma idag, långt ifrån maxvolym. Men det är SÅ mycket bättre med extra nätdelar. Den klarar helt enkelt inte av fyra förstärkare.
Och om nu linn vetat om detta (vilket jag tycks kunna avläsa ur ditt inlägg), varför framkommer då inte denna infon av linn? Nä dom tystar bara ned allt och låtsas som att det inte är ett problem. Trots att folk betalar 20k extra för att få en förstärkare som inte klarar tillräckligt.
Det är klart att detta irriterar folk, samtidigt som andra stoppar huvudet i sanden och förnekar problem. Det är kanske enklare så.
Jag frågar igen: Har du själv gjort en direkt jämförelse 4x2200 mot 2x4200? Om du inte har det, då förstår jag inte varför du uttalar dig om denna fråga då du egentligen bara gissar. Du om någon uttalar dig väldigt tvärsäkert här om just denna förstärkare, utan att ha ett endaste test att hänvisa till.
Det är en sjuk skillnad om man verkligen jämför, vi 'är några stycken nu som har gjort jämförelsen.
Jag har ju skrivit otal gånger att jag inte misstro er på något sätt.
Har inte testat själv, har ni testat att låta Lejonklou justera era anläggningar
Tror ni mig det jag skriver om prestandaökningen?
Angående stegens förmåga, har ni testat passivt med ETT slutsteg på tex Komri? 2200 (äkta helst) mot de bästa 2 kanalerna i ett 4200 samt mot de två sämsta i 4200? Samt med alla 4kanaler drivande i 4200.
Sedan vore det kul om ni kunde testa mot ett Lejonklou (eller Kallemoddat) steg.
Dels prestanda (musilaliskt) men även maxvolym.