selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 11:54

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 506 posts ]  Go to page Previous 127 28 29 30 3134 Next
Author Message
PostPosted: Mon Nov 07, 2011 18:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
The Archangel wrote:
Men det är ju bara så att det är inte maxvolymer vi snackar om.

Vi snackar normala volymnivåer. Även där är det en enorm skillnad. Uppenbarligen är det speciellt framträdande på keltikarna.

Har kört på 60-65 här hemma idag, långt ifrån maxvolym. Men det är SÅ mycket bättre med extra nätdelar. Den klarar helt enkelt inte av fyra förstärkare.

Och om nu linn vetat om detta (vilket jag tycks kunna avläsa ur ditt inlägg), varför framkommer då inte denna infon av linn? Nä dom tystar bara ned allt och låtsas som att det inte är ett problem. Trots att folk betalar 20k extra för att få en förstärkare som inte klarar tillräckligt.

Det är klart att detta irriterar folk, samtidigt som andra stoppar huvudet i sanden och förnekar problem. Det är kanske enklare så.

Jag frågar igen: Har du själv gjort en direkt jämförelse 4x2200 mot 2x4200? Om du inte har det, då förstår jag inte varför du uttalar dig om denna fråga då du egentligen bara gissar. Du om någon uttalar dig väldigt tvärsäkert här om just denna förstärkare, utan att ha ett endaste test att hänvisa till.

Det är en sjuk skillnad om man verkligen jämför, vi 'är några stycken nu som har gjort jämförelsen.
Jag har ju skrivit otal gånger att jag inte misstro er på något sätt.
Har inte testat själv, har ni testat att låta Lejonklou justera era anläggningar :wink:
Tror ni mig det jag skriver om prestandaökningen? :wink:

Angående stegens förmåga, har ni testat passivt med ETT slutsteg på tex Komri? 2200 (äkta helst) mot de bästa 2 kanalerna i ett 4200 samt mot de två sämsta i 4200? Samt med alla 4kanaler drivande i 4200.
Sedan vore det kul om ni kunde testa mot ett Lejonklou (eller Kallemoddat) steg.

Dels prestanda (musilaliskt) men även maxvolym.
ja det skulle vara intressant att få se vad lejoncloue skulle kunna göra för systemet, kanske har vi redan bra installation?, kanske har vi helt andra krav på systemen här uppe ;) och nöjer oss inte med det Linn tycker är bra nog eller någon annan ;)

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Tue Nov 08, 2011 05:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Du och jag Pekka har ju talat om att det vore kul i fall Lejonklou tog sig an ditt system.
Sedan så är det givetvis så att (kan í detta fallet bara svara för mig själv)eftersom kundens målbild kanske inte är känd för installatören(Kanske för att jag då eventuellt är tunedemhandikappad)så är det inte säkert att det ändå blir som man har tänkt sig.

Nu blir Anders kantola indragen i det här inlägget ofrivilligt och det är på intet sätt min ambition att göra ner någon utan jag nämner bara detta för att belysa hur komplext ett problem kan vara. Hur som helst så erinrar jag mig första återseendet med Keltik sedan 1990-talets provlyssningar hos Takt & Ton. Då imponerade inte den högtalaren något vidare på mig. Jag var mer förtjust i Isobarik men brukar vifta bort minnet,som något som mer skulle ha haft att göra med att de var ouppnåerliga på den tiden.

När så Pekka köpte dessa gamla godingar och vi förväntansfullt samlades hos honom under ytterst omsorgsfulla former varvid Andkan lossade samtliga element samt momentdrog dem enligt tundedem och positionerade dem på den då för honom optimala platsen. Jag kan erkänna att jag upplevde skillnader när han drog fast elementen med olika moment och att positioneringen påverkade liret. Tyvärr blev det aldrig bra. -Ja visst,stikt ur musikalitet så blev det nog ändå rätt men under hela bilresan hem sörjde jag litegrann över att det nog inte blir bättre än så här med Keltik. Jag kunde inte fatta det eftersom han dels hade en kunnig kille till hjälp med installation samt på inrådan av tunga forumnamn som Sportbilsentusiesten bland annat köpt de för ändamålet mest lämpliga slutstegen,givetvis med hänsyn till kostnad och även estetik men vad jag förstod i enighet med profetsian. -The Tune Method.

Jag tänkte för mig själv att Sportbilsentusiesten hade förutspått korrekt när han sa att det skulle sluta med att Pekka satt där med A242 igen och jag kände att det kanske var onödigt att man fått det här Linn återfallet igen. Att det inte var annat än något romantiserande över något man redan sugit det roligaste ur femtontalet år tidigare tillsammans med Erik,Peder,Urban,Peter med flera på det glada nittiotalet. Streamers skulle bli en riktig öronöppnare sa Andkan till mig och man kände riktigt doften av trumskinn när det lirades vill jag minnas. När jag var på första träffen där en streamer var inblandad tillsammans med x200 slutsteg minns jag att jag tänkte att jag måtte ha blivit bullerskadad och att dagens Linnister var lättimponerade. Oddbratt och Co. hade klivit upp och lämnat rummet sedan domen fällts att det "spelar skokartong" och aldrig återvänt.

Detta "handikapp" som förstärkeriet är drabbat av tycks av någon outgrundlig anledning vi som hänger här inne ha vant oss vid och är beredd att acceptera till förmån för "bra tune" och för att vårt kära stackars skotska företag måste få fortsätta tjäna ihop till sitt levebröd. Vi är så vana att höra det att man inte ens reflekterar över det och därtill försvarar svagheterna när det behövs. Jag har onekligen på ett raljant vis skrivit om leksaksprodukter som inte håller måttet men även konstruktivt påtalat att de mindre slutstegen i stället spelar över förväntan,-så som hos Jussi med mina Keltikar som exempel.

Vidare så när det gäller just Keltik och kanske i ärlighetens namn till Andkans försvar, så känns det som om han tog på sig lite för stor kostym att installera Pekkas system. Jag föreslog när det kändes som tyngst för Pekka att han skulle ta och prata med någon gammal Öronvaxare som Peder till exempel för att ta hjälp av någon som känner till "Keltiksoundet" då jag anser att det är fruktansvärt svårt att få till dessa högtalare om du inte vet dess signatur.

Man ska ha umgåtts ett bra tag med dessa högtalare och får vara beredd att offra en hel del tid innan man får dem att lira. Vad jag kände tidigt var att det var som att famla i mörkret med förstärkarkombinationen i fråga. När man lärde sig lyssna(men vi kan kalla verktyget för Kalle Anka Method)så upptäckte vi även att bristerna och signumet fanns hos alla som hade dessa förstärkare. På keltik blev det dock rent obehagligt medan exempelvis A242 ägarna som exempel fick nöja sig med att lyssna på ett par högtalare för nästan 90K utan att ha särskilt mycket behållning av dem,något som är trist och inte förenligt med hur jag minns Linn. Det var skitdyrt men man fick i vart fall en produkt som uppfyllde förväntningarna.

Åter igen så är jag beredd att omvärdera mina intryck gällande källorna,vad Dynamik gör i övriga produkter behöver man varken vara metodkunnig eller frälst för att höra.

Lejonklou skulle det vara mycket intressant att träffa på riktigt. Troligtvis så skulle han få Pekkas system att sjunga,kanske i alla fall. Att däremot påstå att det blir lika bra som med nämnda tweak eller med tvåkanalsvarianten har jag svårt att köpa. Helt klart så vore han välkommen,kan man konsulta Ingvar Öhman så kan man definitivt fråga Fredrik också. Förmodligen så skulle likheterna i synsätt vara fler än skillnaderna,vi fungerar bara lite olika i forummiljö,mig själv inräknad.

Jag har varit inne på att tagga ner skrivandet och helt ärligt så är energin väldigt slut. Det skulle varit väldigt välkommet med lite IRL umgänge nu där det enbart snackades musik,vet det är svårt,det var det redan på nittiotalet,men,vad ska man med ett system till utan musik?

PostPosted: Tue Nov 08, 2011 10:57 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

haraldur wrote:
Detta "handikapp" som förstärkeriet är drabbat av tycks av någon outgrundlig anledning vi som hänger här inne ha vant oss vid och är beredd att acceptera till förmån för "bra tune" och för att vårt kära stackars skotska företag måste få fortsätta tjäna ihop till sitt levebröd. Vi är så vana att höra det att man inte ens reflekterar över det och därtill försvarar svagheterna när det behövs. Jag har onekligen på ett raljant vis skrivit om leksaksprodukter som inte håller måttet men även konstruktivt påtalat att de mindre slutstegen i stället spelar över förväntan,-så som hos Jussi med mina Keltikar som exempel.
Man får väll vad man betalar för. Med Linnstegen får man lite bättre ljud jmf. med tex Mark Levinson vid normala lyssningsnivåer. Att det sedan inte går att spela våldsamt högt med Linnsteget medans det går utmärkt med ML är såklart ett handikap men det är ju då man måste ta ställning till vad man prioriterar och vilka behov man har.
Att "aktivera" med flerkanalsteg är ju ett sätt att gena lite för mer effekt på högtalarelementen, fortfarande väldigt prisvärt skulle jag påstå. Men prisvärt har aldrig varit bäst utan då får man betala och det har ju inte varit någon hemlighet från Linns sida att tex Keltik kräver minst 3 typ Klout men hälst 4 st. Vad de säjer om chakra till Keltik vet jag inte men som sagt tex HF går ju ut och rekomenderar minst 4200 + 3x2200 till 242 för att det ska bli riktigt bra. Som jag ser det är det inte Linn som är problemet, de erbjuder produkter till konsumenterna som alla andra.
Jag tycker istället kanske det är fokuset kring källan som har gjort att annat har förringats, bla då slutsteg och högtalare. Men källan är också den enskilt viktigaste komponenten men för att verkligen få det att lira behöver man kraft och fullrange, allt annat är bara en kompromiss.
Minns en tråd från 2009(DS i Hifi & musik) där jag fick ett litet "utbrott" kring detta. Dock har jag blivit ännu mer uppmärksam på ämnet sedan haraldur och pekka börjat denna tråd och det känns nu lite trist att jag aldrig fick höra mina 242ors riktiga potensial innan jag bytte upp mig till Klimax. Men det viktigaste är att jag lärt mig något även om jag själv inte kommer att kunna omsätta det i praktiken då jag är fastlåst med intergrerade steg, för vi är väll ändå här för att lära, och dra egna slutsattser.
Tillsist vill jag bara säja att jag tror inte det är något fel på Andkans kompetens, är mycket nöjd med det han gjort för mig ivargefall. Om lejonklou kan tillföra något låter jag vara osakt.

mvh/

PostPosted: Tue Nov 08, 2011 21:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

EDIT
Bortplockat pga flum

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Thu Nov 10, 2011 20:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har fått allt justerat av andkan, och ja jag tror dig gällande prestandaökningen :).
Dock tror jag inte att vad än lejonklou byter ut för kabel och skruvar i för skruvar på 4200an att den skulle motsvara skillnaden på fler nätdelar. There is no way. Man kan inte koka soppa utan platta :). Eller var det med en spik?

Vi har inte gått så långt att vi börjat leta bästa förstärkaren i 4200orna, skillnaderna mellan dessa är så små att det inte alls motsvarar det vi snackar om. FÖr OM det skulle vara så stor skillnad mellan steg i 4200an så hade jag skickat tillbaka den till skottland istället. Som ett brev med posten!

Utan vad vi har gjort är att fuska till oss en 2200a genom att bara använda ett förstärkarpar i 4200orna. Och använt som 2200or så driver 2x2200 hårdare än 2x4200, man kommer en bra bit längre innan avständning.

MEN, jag tycker att 2x2200 blir mycket mer ansträngt än 2x4200, även om man kan köra högre. Så jag kör hellre 2x4200 än 2x2200 för tillfället. Dock blir det 4x2200 snart, och DET blir intressant. Riktigt intressant. 2x2200+1x4200 blir riktigt ösigt. En nätdel stod för superdiskant, en för diskant, en för upper bass+mid.
Och man märker då hur mycket friare övre registren blir, det blir så mycket mer följsamt, så mycket tydligare och enklare. Klart bättre, både musikaliskt och volymmässigt.
sportbilsentusiasten wrote:
The Archangel wrote:
Men det är ju bara så att det är inte maxvolymer vi snackar om.

Vi snackar normala volymnivåer. Även där är det en enorm skillnad. Uppenbarligen är det speciellt framträdande på keltikarna.

Har kört på 60-65 här hemma idag, långt ifrån maxvolym. Men det är SÅ mycket bättre med extra nätdelar. Den klarar helt enkelt inte av fyra förstärkare.

Och om nu linn vetat om detta (vilket jag tycks kunna avläsa ur ditt inlägg), varför framkommer då inte denna infon av linn? Nä dom tystar bara ned allt och låtsas som att det inte är ett problem. Trots att folk betalar 20k extra för att få en förstärkare som inte klarar tillräckligt.

Det är klart att detta irriterar folk, samtidigt som andra stoppar huvudet i sanden och förnekar problem. Det är kanske enklare så.

Jag frågar igen: Har du själv gjort en direkt jämförelse 4x2200 mot 2x4200? Om du inte har det, då förstår jag inte varför du uttalar dig om denna fråga då du egentligen bara gissar. Du om någon uttalar dig väldigt tvärsäkert här om just denna förstärkare, utan att ha ett endaste test att hänvisa till.

Det är en sjuk skillnad om man verkligen jämför, vi 'är några stycken nu som har gjort jämförelsen.
Jag har ju skrivit otal gånger att jag inte misstro er på något sätt.
Har inte testat själv, har ni testat att låta Lejonklou justera era anläggningar :wink:
Tror ni mig det jag skriver om prestandaökningen? :wink:

Angående stegens förmåga, har ni testat passivt med ETT slutsteg på tex Komri? 2200 (äkta helst) mot de bästa 2 kanalerna i ett 4200 samt mot de två sämsta i 4200? Samt med alla 4kanaler drivande i 4200.
Sedan vore det kul om ni kunde testa mot ett Lejonklou (eller Kallemoddat) steg.

Dels prestanda (musilaliskt) men även maxvolym.

PostPosted: Wed Nov 16, 2011 01:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nyss hemkommen från angenäm stund hos MNn tillsammans med Pekka. Jag passar på att tacka!
En trevlig stund med musik och förstås Linn. Imponerade vilket tryck och så mycket musik det kan komma ur ett par högtalare med volymen på max 60,spelar så man inte kan slita sig..

Verkar gå att spela det mesta också,trevligt!

PostPosted: Wed Nov 23, 2011 23:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tänkte köra en uppdatering här medans gordon ramsay tar paus på tv.

Fyra st 2200 äter verkligen upp två 4200or. Det blir så sjuukt mycket bättee. All orolighet, tecken på trötthet och metalliska hårdhet är som bortblåst. Quad-ampat is the shit. :). Allt blir så mycket, renare, tydligare pch framförallt: galet mycket roligare med mer och bättre musik. Nu lirar det.

Och för att lugna alla oroliga därute som legat sömnlös flera veckor, ja kanske månader: ja jag kan spela tillräckligt högt nu:). För första gången sen jag hade cerwin vega så fick jag ikväll sänka volymen för att det blev för högt. De höga passagerna i boogie man med acdc blev för mycket. I am impressed.

Har bara hunnit köra ett fåtal låtar än men det verkar lovande! Verkligen. Förhoppningsvis kommer jag vara ensam hemma i helgen med några flaskor vin. Hårdare prövning kan dom inte få:). Klarar dom en sådan helg som de klarade första prövningarna så kommer jag bli en lycklig man!

PostPosted: Thu Nov 24, 2011 00:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

The Archangel wrote:
Tänkte köra en uppdatering här medans gordon ramsay tar paus på tv.

Fyra st 2200 äter verkligen upp två 4200or. Det blir så sjuukt mycket bättee. All orolighet, tecken på trötthet och metalliska hårdhet är som bortblåst. Quad-ampat is the shit. :). Allt blir så mycket, renare, tydligare pch framförallt: galet mycket roligare med mer och bättre musik. Nu lirar det.

Och för att lugna alla oroliga därute som legat sömnlös flera veckor, ja kanske månader: ja jag kan spela tillräckligt högt nu:). För första gången sen jag hade cerwin vega så fick jag ikväll sänka volymen för att det blev för högt. De höga passagerna i boogie man med acdc blev för mycket. I am impressed.

Har bara hunnit köra ett fåtal låtar än men det verkar lovande! Verkligen. Förhoppningsvis kommer jag vara ensam hemma i helgen med några flaskor vin. Hårdare prövning kan dom inte få:). Klarar dom en sådan helg som de klarade första prövningarna så kommer jag bli en lycklig man!
:D

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Fri Jan 06, 2012 11:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Från: http://forum.selleri.de/viewtopic.php?p=85320#p85320

haraldur wrote:
norrlänningar spelar som att vi är helt lobotomerade medans man i södra sverige på ett intelligent och mer akademiskt förstående vis spisar sina plattor på nivåer i storleksordning av en hörlur som man lägger i en skål på köksbordet(diskantens vänner) och där bas är djävulens påfund enbart till för dem som inte begriper att musik är något som man främst finner i Unik eller K104 eftersom de företrädelsevis är tondöva och helt saknar all form av musiköra samt att önskemål om effekt i en förstärkare enbart vittnar om enfald.

Från: http://forum.selleri.de/viewtopic.php?p=85693#p85693

haraldur wrote:
Vår vän Pekka har fått en inneboende Öronvaxare från nittiotalet i julklapp som dragit i varenda tråd och nu står snart allt riktat åt rätt håll,dvs mot Mecka,eh ursäkta,Glasgow menar jag. Sjukt sjukt sjuuukt bra spelar det hos honom.

Pekka har ett par Keltik,han har även en nästan maxad LP12,däremellan har han ett riktigt fint försteg från Linn och mina gamla kloutar tillsammans med ett trimmat 4200,alltså ett nyare slutsteg. När aftonen började så stod prylarna i var sin quadraspirehylla,en dyrare sak för lågnivåkällorna,och en litre enklare för slutstegen. Skivspelaren hade en sån där trampolin II bottenplatta monterad. Den gamla Öronvaxaren spände skoningslöst sina stora ögonbrynsförsedda pepparkorn i Sudoko Vent hyllan och utbrast "-det där går rakt inte för sig" och ställde resolut alla komponenter utom LP12 an på golvet. därefter spelades det på tolvan i den svarta hyllan för att sedan testa om det lät annorlunda i billigare hyllan. Det spelade som natt och dag mellan underlagen! Vidare testades olika positioner i rummet för hyllan och till och med skarvarna på parkettgolvet visade sig vara osunda för denna känsliga apparat. Att ställa tillbaks lådorna i racken gick rakt inte för sig utan degenererade skoningslöst liret i musiken.

I detta skedet så nåddes kvällens bästa "tune" när LP12 stod i den billigare quadraspire bänken,utdragen åtta centimeter från väggen och med slutstegen på golvet.

Hur lät det då?

Ja hur fan ska man förklara? Jag har aldrig i hela mitt liv hört något bättre,som exempel så la vi på en Bob Dylan ("oh mercy") och spelade låten Political World,i samma veva kallade naturen på mig och jag kom på mig själv med att stå på muggen i säkert tio minuter och bara digga till musiken. Spelade som om man var på en riktigt bra konsert och bandet spelade i rummet intill..

Political Wold ja,för att återgå till den låten,jag har hört den ett antal gånger men aldrig upplevt den så här. Dylan låter ynklig i början "We live in a political world" nästan som om han ber om ursäkt för att han framför den,sedan fortsätter han "where love don´t have any place"

därefter kommer en salva av smockor åt bäde höger och vänster och man får verkligen känslan av en förbannad Dylan som verkligen menar vad han sjunger. Låten ökar i intensitet och blir till en kokande gryta som man sugs med i allt eftersom man lyssnar på den.

Med Inogrejorna och streamad källa var den här låten snygg,tydlig men menlös.
Hifimässigt imponerande men ur Bob Dylan synpunkt så skulle jag ha sammanfattat låten så här:
...
Man lyssnar till första strofen och sedan är det bara blablablablabla,lite snyggt lir och atmosfär,och en platta som man är totalt spyless på sedan just öronvaxtiden.

Hos Pekka var det inte så,det var som en helt ny platta,jävligt bra och intressant.

Hur det slutar vet vi inte ännu,Pekkas nye lekkompis verkar ytterst noggrann,tolvan har fått en alldeles egen vägghylla,extremt välinstalerad och det verkar som om lågnivåkällorna hittat in i rätt hyllplan-givetvis framlyssnat. Motorstyrningen längst upp,RIAA under och Klimax kontrolen längst ner.

När ett gammalt Linnsystem får den uppmärksamhet den kräver så bara levererar och levererar det!

Visst ja,jag åkte förbi min svåger som också har grammofon numera,efter lite handpåläggning och justering av bland annat åtdragningspunkter som vi funnit kritiska så kom frälsningen strömmande ut ur ett par gamla Kaber också,jag fick honom att börja digga Louis Armstrong och gammal hederlig Kommunistmusik på plattor som han aldrig ens skulle drömma om att försöka spela innan.

Linn Rules och Foundation First!

God jul på er alla vänner!

...Och Ivor vände sitt ansikte mot eder...

Detta kan väl ändå inte stämma? De som kuppat/tagit över Selleri har ju bestämt att installation inte spelar så stor roll. Det enda som hjälper (och som Linn är totalt kassa på) är mera POWER! Det var väl det enda som kunde göra musiken bra, eller? Jag behöver hjälp nu, från er hifibloggande (här på Selleri) och kvalitetstestande (bl.a. i denna tråd) experter som uppenbarligen verkligen kan det här med Linn.

Mvh Linnofil, ordförande i Diskantens Vänner (Föreningen passar endast oss boende i södra Sverige)
OBS: Kommentarer ovan kan innehålla större eller mindre mäng ironi, beroende på tolkning. Det sista bloginlägget är något lite redigerat, av hänsyn till läsaren, markerat med ... För oredigerat inlägg, se länk. Inget om skribentens svågrar, vänner eller andra släktingar, inte ens ev. mopeder är borttaget. Detta av hänsyn till er läsare som följer blogginläggen i tron att det är en dokusåpa.

PostPosted: Fri Jan 06, 2012 12:08 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

+ 1

//

PostPosted: Fri Jan 06, 2012 12:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kul att du är aktiv igen Linnofil, en frisk fläkt i ett lite segt selleri

PostPosted: Fri Jan 06, 2012 15:27 
Moderator
Moderator

Både nya och och tidigare citerade har ett innehåll i sarkastisk ton som knappast för diskussionen om effektförbrukning i A4200 framåt på bästa sätt. Se till att kommande inlägg har relevans för trådens ämne.

Håll alla diskussioner i avdelningen "Linn HIFI" så sakliga som möjligt. Redogörelser av typen personliga betraktelser, roliga historier och eget själförverkligande hör hemma bättre i medlemspresentationerna.

Om det är så att det framkommit nya erfarenheter som nyanserar bilden av att prestandaproblem huvudsakligen berott på nätdelen i A4200 vore det intressant att läsa om detta!

PostPosted: Fri Jan 06, 2012 15:38 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Image Hur man väljer att tolka en text ligger i betraktarens ögon utifrån egna preferenser, egen agenda samt egen världsbild.Där är vi alla olika och ser världen på olika sätt.
Mångfald, bestående av att vi väljer att förstå, istället för att missförstå,medvetet missförstå kan vara en bra utgångspunkt.
Att ta del av olika människors sätt att hänge sig åt detta intresse, kan vara både intressant och lärorikt, om man väljer att försöka förstå istället för att missförstå.

Vi möter sällan någon
som vi inte har något
att lära av

Ovan något som vi nog alla bör tänka på.
Med mycket vänliga musikhälsningar

PostPosted: Fri Jan 06, 2012 15:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

eventuellt kommer jag skriva en sammanfattning, i en ny tråd, samtidigt känner jag att jag har ingen anledning att återge ny info eftersom vi mest blir hånade

PostPosted: Fri Jan 06, 2012 16:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
eventuellt kommer jag skriva en sammanfattning, i en ny tråd, samtidigt känner jag att jag har ingen anledning att återge ny info eftersom vi mest blir hånade
Jag tror faktiskt inte att någon har för avsikt att håna. Det handlar nog enbart om frustration när det efter ett par hundra inlägg visar sig att systemet kanske inte var optimerat till sin fulla potential (med tunedem). Att försöka dra några slutsatser (även gällande huruvida effekten i en 4200 räcker till eller inte) i ett icke-optimerat system är svårt. Vissa har försökt hinta detta utan någon direkt respons.

Därför vore det bra att få veta vad som har hänt nu när systemet uppenbarligen spelar mycket bättre.

PS. Kanske dags att testa 242 igen? ;) DS.

Post new topic  Reply to topic  [ 506 posts ]  Go to page Previous 127 28 29 30 3134 Next

All times are UTC+02:00