Kul inlägg, Haraldur! Det är inte bara mormoner som missionerar utan även vi inom Livets Ljud

Påminner mig om en rapport som jag fick läsa för många år sedan. Dåvarande Linn-rep Bill Livingstone skrev till Ivor om en tune dem med ett par hifi-tidningsjournalister. Jag tror faktiskt att det var bl.a. Keltik med Klout som det spelades på som toppsystem. Först var journalisterna mycket ljumma i sina omdömen men sedan demade Bill tune dem på ett enkelt system med Basik och Sekrit (om jag minns rätt) och de lyckades faktiskt förstå poängen. Jag minns att Bill skrev att en av dem "sat bolt upright and said "Fuck!", och han tillägger till Ivor att han minns detta ord just för dess grovhet. När de därefter återvände till Keltiksystemet kunde journalisterna uppskatta dess musikalitet på ett helt annat sätt. Slutet gott, allting gott! Man får väl också komma ihåg att detta är en underlydande som rapporterar till sin chef, men visst är det kul när någon greppar vad musikalitet handlar om.
Vad gäller min ursprungliga fråga så har den ju mycket lägligt dykt upp även på Linn's forum. Särskilt philbo's inlägg tycker jag är intressant. Det tycks i övrigt finnas två läger. Själv kan jag inte bestämma mig heller. Solos ska nog trots allt gärna ha dynamik även om de är grymma även utan, och Lejonklous Tundra verkar vara något alldeles exceptionellt, så jag väntar nog. Jag kan ju inte heller öka basen här hemma p.g.a. grannarna så det gäller att vara försiktigt.
Ytterligare tankar och erfarenheter är välkomna, särskilt från dem som har solos och som därför kanske har ställt sig samma fråga och jämfört.
Linnsane