sportbilsentusiasten wrote:
The Archangel wrote:
Det provas och fixas bra mycket mer här än på linns egna forum med enorma mängder energi nerlgda i denna fråga bland annat. Det är HÖG nivå enligt mig, om du visste vilket jobb som ligger bakom detta.
Det telniska kan man dock bara spekulera kring, då konstruktörerna till stegen inte vill yttra sig i frågan. Min generella gissning är att dynamiken inte hinner fylla på med ström när fyra förstärkare ska slurpa soppa. Medtvå så går det bra.
Sen spelar det egentligen inte nån roll vad det har för tekniska orsaker, huvudsaken är att det funkar. Och att man hittar en lösning. Vilket vi nu verkar ha gjort. Två killar i norr på selleri har löst det man haft problem med länge på linns forum och som linn själva inte ens haft en lösning eller förklaring på. DET säger väl något om nivån här.
HÖG nivå för mig är inte kvantitet, det är kvalitet.
Dvs att slutsatserna från en test har hög tillförlitlighet samt att slutsatserna kan ha pratkiskt värde för andra.
Målet med Selleri är väl att andra ska få bättre prestanda från sina system?
Och hur vet du att det inte förekommer lika mycket testande på andra håll? Det enda du vet är att andra inte skriver lika mycket om det...
På tal om spekulering som framställs som fakta.
Och vad vet du om huruvida Linn inte har en lösning på det? Och varför utgår du ifrån att de anser det varande ett problem?
Varför inte kontakta dom och fråga.
Tråden på Linnforum (Akurate C4200's and Keltiks) är ju från våren 2010 så jag passade på att diskutera just detta med Linns ingenjörer förra hösten då jag besökte dom i fabriken.
Fråga Mnm om han tycker testerna har något värde, du brukar alltid förorda att man själv ska testa innan man dömer?, det är många som skriver i tråden som "tror" bakom tangentbordet men man har ingen anning om det faktiska resulltatet, men för de som inte tycker att testerna har något värde, är det ju bara att bortse från det vi skriver och lyssna på de som vet bättre
Vi har kontaktat Linn i sommras om 4200/keltik ca 4 månader sen , de skulle återkomma med svar, men inget kom
jag har skrivit sammanfattning tidigare i tråden, i tråden finns felaktiga slutsatser, där vi senare har erkänt att vi dragit fel slutsats. Hoppar man över ett par sidor, kommer denna tråd att vara omöjlig att förstå eftersom vi ändrat uppfattning i vissa frågor efter testandets gång
Vad som även förvirrar en hel del i tråden är när frågeställarna vänder och vrider på frågeställningen till något helt annat än det som diskuteras
Jag är också fullt medveten om att grejer inte presterar optimalt stående på varandra, dåliga underlag och felvända kablar, men med all respekt, de skillnader som det gör är inte ens jämförbara med de skillnader vi upplevt, det du pratar om är den sista procenten som gör att ett system går från bra till magiskt, lite som att tuna en formel1 bil får att vara 0,5 sec snabbare per varv, medans de skillander vi upplevt är som att gå från en blankslitna sommardäck på is mot spikdäck
Jag har alltid uppskattat dina inlägg men på senare tid vet jag inte vad som hänt, från att vara öppen för förändringar och tweak till att vara katagorisk fördömmande utan att ha en anning om hur det spelar utan drar slutsatser från bilder och här i princip publiserar det som fakta att det är därför som vi kommer fram till felaktiga slutsatser.
Sen vad vet du av hur vi utverderar? att det bara är ljudintryck?
För oss här upp är helheten viktig, ger min anläggning det jag vill ha?, måste jag förklara för vänner när de tycker att det spelar tunt att de lyssnar på fel sätt?, nä vet ni vad vi lyssnar på musik och vill få max ur systemet, Hos MnM fick jag mig en sån musikupplevelse som jag aldrig varit i närheten av tidiagre, håret stod rätt upp och tåranrna var nära att komma, helt sanslöst bra, så var det inte förän det var med 5 separata nätdelar, innan var det bra men inte mera heller
Testet vi gjorde hos MnM finns det något där som inte gjorts på rätt sätt? kan bifoga en bild senare