Ja tack, nyinköp nalkas det för
Jag har självklart sett mig om, delvis på spelare från Thorens och även som du nämner Rega. Och en SME V eller IV arm till, skall enligt stereophile inte vara helt fel.
Anledningen till varför jag drog upp det hela är för jag hoppades på en smidig lösning från kunnig. Och jag har förstått att här är rätta källan med många Linn kunniga
Jag är student men har lättare för att lägga ut pengar på en LP12, den har sin historia i mitt liv, jag har lyssnat på den och gillar vad jag hör

som många andra. Kanske dumdristigt, men något säger mig också att Linn produkter passar med övrig Linn utrustning. Jag är alltså verkligen inte intresserad av den
just för att det är den erkända LP12:an, och inte för att jag tycker den utmärker sig speciellt design mässigt, det finns många "snyggare" lp-spelare.
Jag har kikat på en lösning, mejlade med stamfordaudio, som säljer
Hercules PSU:
Quote:
The Hercules is switchable for both 110/60 and 230/50, if the pulley on your brothers LP12 is 17mm then the standard Herules will work, if it 22mm then you will need the Hercules 60.
I also can supply new Linn motors for £95
Kan det vara nått?
Tack för snabba svaret föresten! Uppskattas
EDIT: Vill först se om jag kan lösa detta med LP12 från USA, innan jag funderar på vad jag har för budget på andra lp-spelare.
Tradera rec.