selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 09:01

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Wed Sep 14, 2011 16:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Jag är på konferens hus LINN nästa väcka ... spännande nya produkter på vägg!
Säger man A, så får man säga B :D
Berätta mer!!

PostPosted: Wed Sep 14, 2011 17:18 
Moderator
Moderator

Delar detta till en separat tråd.

Detta är spännande! Har någon hört rykten? Vad har ni för önskemål om nya produkter?

PostPosted: Wed Sep 14, 2011 17:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

På Linns forum är det folk som hittat referenser till Akurate DSM och Klimax DSM i källkoden. Vad dessa burkar nu är... M som i movie?

Efter att det skrivits i en tråd där verkar det som att Linn stängt av den allmänna behörigheten att läsa på deras oss site! Så lite känsligt verkar det vara. Vilket också väcker frågan ifall Linn släppt sin open source approach?

PostPosted: Fri Sep 23, 2011 16:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

LINN har inte släppt deras ''open source-approach'' :)

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Sat Sep 24, 2011 15:37 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

När kommer det nyheter officiellt?

PostPosted: Sun Sep 25, 2011 19:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

http://translate.google.co.uk/translate ... md%3Dimvns

På brittiska linnforumet!

A dsm ser ut att vara det jag väntat på!

PostPosted: Sun Sep 25, 2011 22:36 
Moderator
Moderator

Wow. Undra om Linn tänkt sig att denna thailändska (?) handlare skulle vara först ut med dessa nyheter. Ska man tro denne, och Google translate, så handlar det alltså om Klimax DSM, Akurate DSM och Majik DSM.

Det som jag tyckte var mest spännande i denna test är "Including a computer system over LAN network play youtube's audio stream on the fly.". Vilken grej om dom har en lösning för att synkronisera ljud i DS till rörliga bilder som visas från en dator. Spännande!

PostPosted: Sun Sep 25, 2011 23:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Det verkar bara vara stöd för apple produkter?

PostPosted: Mon Sep 26, 2011 01:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag uppfattar det som den klarar betydligt mer, så när på allt som kan begäras av ett kompetent försteg.

DAC som antagligen klarar det mesta, ethernet, optisk, koax digitalt in, flera hdmi
ett par analoga ingångar.
Har vissa Phono och vissa inte? har alla hdmi?

Jag skulle se det som moderna LinnMovie, i 2KANALER, utan spelare för skivmedia, i fler segment(majik/akurate/klimax). Får hoppas de säljer bra till de grupper som vill ha snygga/bra allt i ett lösningar, jag har svårt att tro att det blir nåt för mig tyvärr. Inte oavsett pris och kvalitet förståss men den delen är bara att spekulera om en så länge.

VAD KOMMER FÖR 5.1/7.1??

PostPosted: Mon Sep 26, 2011 08:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

För mig som inte har hundra koll på det tekniska.
Kommer apparaten fungera som en filmstreamer, så att man bara kopplar denna produkt till nätverket och TV:en.
Därefter kan man tex spela upp tex Youtube klipp, eller rippade filmer i 2.0?
Eller krävs det en separat spelare för att hantera filmen?

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Mon Sep 26, 2011 09:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tolkar det som att man behöver nåt mer för att spela upp filmen. BR-spelare, dator, filmstreamer. Stora skillnaden är väl att man har HDMI-ingångar och utgång och på så sätt gör det hela enklare.

Det som påverkar mig är Majik DSM. Majik DS-I får namnet Majik DSM och enligt uppgifter är enda skillnaden just namnet och ny mjukvara (DS-I går att uppdatera till senaste mjukvaran). Vad innebär detta för mig om jag köper en DS-I? Dåligt andrahandsvärde på en produkt som gått ur sortimentet?

PostPosted: Mon Sep 26, 2011 11:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Känns jätteroligt att det nu verkar bli möjligt att få bra ljud från sin filmstreamer (o.dyl.), dator osv.

Men jag blir inte riktigt klok på vilken typ av produkt det här egentligen är? Jag menar, det verkar å ena sidan vara ett inbyggt försteg. Men kan det verkligen vara på samma nivå som motsvarande försteg löst (KK, AK)? Troligen inte, kanske är en kvalificerad gissning med tanke på att det är så med MDSI, och antalet inputs antagligen komplicerar saken, det blir inte lika renodlat. I sådant fall, då kanske man ändå vill ha en KDSM tillsammans med en KK. Men kan man använda sig av filmljud då? Det blir ju som ett försteg in i försteget…. Man väljer då KDSM på sin KK, men var väljer man filmljud, tv-ljud, resp musikuppspelning? Det är flera hdmi-ingångar… Kan det vara en typ av songcasting som sker i DS-delen? Lite lurigt är det. Det känns som att man något frångår den rena käll/pre/playback-strukturen med dessa nya hybrider. Även om de verkar kunna vara roliga!

Och så får man hoppas att DS-spelaren i dessa nya maskiner är lika bra som motsvarande syskon-apparat (KDS och ADS).

PostPosted: Mon Sep 26, 2011 15:32 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

equi2 wrote:
Det som påverkar mig är Majik DSM. Majik DS-I får namnet Majik DSM och enligt uppgifter är enda skillnaden just namnet och ny mjukvara (DS-I går att uppdatera till senaste mjukvaran). Vad innebär detta för mig om jag köper en DS-I? Dåligt andrahandsvärde på en produkt som gått ur sortimentet?
Jag är i samma sits som dig - och hade bestämt mig för någon vecka sedan att jaga rätt på en DSI, och om det nu kommer en DSM så är det klart att man funderar på vad som händer....
MEN - jag vet redan från början att jag inte kommer att byta källa (om man inte drar in en trisslott eller något i den stilen :shock: ), möjligen att det kan bli ett par bra högtalare och ev. att gå aktivt inom några år.... Med det i åtanke så kommer ett eventuellt sämre andrahandsvärde mer att vara av akademiskt intresse än att få någon praktisk innebörd (tror jag i alla fall....).
Så för min del blir det ett köp av en DSI inom någon vecka (ska färdigförhandla här hemma först.....säger bara WAF... :D )

PostPosted: Mon Sep 26, 2011 21:21 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hoppas det är någon typ av DS-movie på gång......

WIIM Ultra, Lk 1Dirak,Tunebox, Lk 2, Lk 280, Lk 280 spark, Kaber

, Lingo 1

PostPosted: Mon Sep 26, 2011 23:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

per wrote:
Wow. Undra om Linn tänkt sig att denna thailändska (?) handlare skulle vara först ut med dessa nyheter. Ska man tro denne, och Google translate, så handlar det alltså om Klimax DSM, Akurate DSM och Majik DSM.

Det som jag tyckte var mest spännande i denna test är "Including a computer system over LAN network play youtube's audio stream on the fly.". Vilken grej om dom har en lösning för att synkronisera ljud i DS till rörliga bilder som visas från en dator. Spännande!
Mycket lustigt, en affär i Thailand lyckas få tag på en produkt som inte är släppt och lägger ut bilder på nätet. Någon på Linn kommer få det hett om öronen:-).

För mig personligen är det ingen produkt som lockar, jag har inget behov av HDMI. Jag skulle gissa på att Linn siktar in sig på en ny kund grupp men lanseringen, inte så mycket trogna "audiofiler".

Det blir alltid en kompromiss om fler funktioner skall tryckas in i samma skal. Hörde en demo för något år sedan med MDSi mot separat DS/försteg. Fast den kombinerade varianten blir billigare så hade jag ändå valt att separera enheterna.

Nu verkar det inte bli någon förändring på MDSi, bara ett namn byte.. Så har man beställt en MDSi är det inga problem, 2nd hands värdet borde inte påverkas nämnvärt.

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00