Ja, vad ska man säga? Jag känner mig också ganska mållös. Först visste jag inte om jag återigen skulle överge Selleri för ytterligare ett år, eller om jag skulle fortsätta kampen för ett vettigt Linnforum på svenska. Det blir kanske något mellanting? Att återge musik på dåligt, bra eller bättre sätt är exakt det som tunedem mäter, det vet du mycket väl Bill. Det har åtminståne väldigt många sagt till dig,
väldigt många gånger. Men jag tror faktiskt att det här är EXAKT det jag skrev om i tråden Roland hänvisar till. För enkelhetens skull citerar jag mig själv:
Linnofil wrote:
Bill50x wrote:
det är inte mitt fel att vissa väljer att publicera sina kunskaper någon annanstans. Vad är du rädd för, att få mothugg? Står du inte för dina åsikter, står du inte för de kunskaper du tillgodogjort dig? Om inte, varför ska jag bry mig?.
Ta lite ansvar nu Bill! Inte ditt fel? Naturligtvis inte bara ditt fel, men det finns många som retar ihjäl sig på dina "sätt fart på debatten", "kasta in en pinne i glöden, se om det tar fyr" typ av inlägg. Det måste du veta! Du kommer sällan (aldrig enligt Erik) med ny kunskap som läsarna kan omsätta i bättre prestanda i sina anläggningar, det säger du t.o.m. själv. När nån annan gör det går du oftast emot, synbarligen utan andra själ än att skapa debatt. Förstår du inte att det kan leda till att folk tröttnar på att posta? Du får ju flera besked i klartext!? Det har inget med rädsla eller oförmåga att stå för vad man tycker att göra. Det har med lust och begränsad tid att göra. Jag begriper i alla fall att mina inlägg får andra att tappa lusten och bli barnsligt griniga, jag får också klara besked.
Men jag tror egentligen inte att du är ovetande. Du vet mycket väl vad du gör. Det är bara ännu ett sätt för dig att röra om i grytan, att sätta fart på debatten och kanske viktigast av allt, att få vara "The Puppetmaster", som får alla att dansa. Jag gick i alla fall på det denna gång...
Så nu kära Puppetmaster har du dragit i dina trådar, vi har dansat. Sveriges seriösa Linnister har blivit griniga och tröttnar på Selleri ett tag till. Dina insatser har burit frukt, än en gång. Du är säkert nöjd med dig själv. Men Bill, jag måste fråga dig. Finns det inget annat du kan göra med ditt liv än att vara den främsta förebilden för rollfiguren Ove Sundberg i Solsidan? Vad är det som är så tillfredsställande med det? Tips: Du behöver inte svara. Ove Sundberg är inte så välkommen som han tror alla gånger...
Åter till ämnet. Jag har själv inte jämfört rakt av M.LP12 vs nya KDS. Vissa som har gjort det föredrar för det mesta Majik LP12, andra nya KDS. Jag kan bara gissa att det beror på omständigheter, installation och val av musikmaterial. Jag har ingen anledning att betvivla något annat. Vad gäller CD12/A.CD så är de med god DS installation/förutsättningar båda sämre än en Sneaky DS, tråkigt för en del, roligt för andra. Bara att de är så nära att det debatteras är väl egentligen fantastiskt? En CD spelare kräver dock bara ett bra underlag och en vettig strömmatning för att prestera riktigt bra. Så att vissa föredrar CD (framför allt CD12) är inte så konstigt, om förutsättningarna inte är bra för DS blir resultatet därefter. En CD12 har dessutom en sån känsla i ljud, utseende, finish och handhavande att det kan påverka omdömet hos vissa testare, vill ha känslan är givetvis större för produkten CD12 än för produkten Sneaky DS. Därför är det fler som gillar CD12 över Sneaky DS än de som gillar A.CD över Sneaky DS, trots att A.CD ska vara bättre än CD12.
Både nya och gamla ADS/KDS är så bra att de flesta utan LP skivor kan acceptera att inte ha en LP12'a i sina system. LP12 är så bra att de flesta som har en massa LP inte kan leva utan en LP12'a i sina system. Så enkelt upplever jag det. Att sen vissa skaffar LP12 fast de har senaste KDS och inga LP skivor vittnar bara om att LP12'ans prestanda och tillgången på billig bra musik från vitt skilda årgångar har sin magi. En LP12'a är helt enkelt svårslagen, med eller utan de senaste Radikal/SE uppgraderingarna.