Roland wrote:
Högtalaren heter Majik Isobarik. Har väl aldrig hetat Majik 150 så varför kalla den för det?
Majik 140 var också en högtalare som Linn gjorde för att främst passa på USA-marknaden.
Den kallades M150 under utvecklingsfasen enligt Linn. Senare övergick den till namnet Majik Isobarik när den började produceras och säljas. Så det är inte helt märkligt att namnet fastnat då M140 faller rätt lätt på tungan. Jag själv gillar namnet Miso :p Men men.. namn åsido..
Jag lyssnade på dessa bjässar på T&T häromdan, nya KDS, nya AK, M4100 och semiaktivt mao.
Dom kan lira, och det högt tom med en M4100, däremot upplevde jag att det fattades något i basen, högtalarna måste ställas upp lite bättre, Mats sade att dom i princip bara var ditställda för tillfället.
Däremot är det inga burkar för mig, hujjaligen vad fort man skulle bli vräkt med den lågbasen =) Jag gillade soundet dock, dom spelar hyfsat tungt men ibland lite småfladdrigt men återigen, dom var inte ordentligt uppställda. Dom är ösiga och rockar på duktigt.
Jag hoppas man får en chans att lyssna på dom i ett lite större rum och ordentligt riggade någon gång, tror dom kan prestera rätt bra faktiskt